И СТАНИЦЕ У НОВОМ РУХУ: На траси пруге за велике брзине између Београда и Новог Сада граде се перони и реконструишу фасаде на зградама

З. Радовић

06. 02. 2021. у 10:46

СВЕ железничке станице између Београда и Новог Сада добиће до краја године нови изглед. Мајстори увелико раде на поправкама кровова и уређењу фасада, а у плану је и реконструкција колосека, обнова и изградња перона, уградња опреме за информисање и усмеравање кретања путника, као и видео-надзор.

И СТАНИЦЕ У НОВОМ РУХУ: На траси пруге за велике брзине између Београда и Новог Сада граде се перони и реконструишу фасаде на зградама

Будући изглед објекта у Батајници

Биће изграђене четири потпуно нове станичне зграде - Земун, Батајница, Сремски Карловци и Бешка. Постојећих седам у Новом Београду, Земун Пољу, Старој и Новој Пазови, као и у Инђији, Карловачким виноградима и Петроварадину ће бити реновиране. Стајалиште "Тошин бунар" ће бити измештено на нову локацију, а у плану су два потпуно нова, "Алтина" и "Камендин".

- Осим брзе пруге и возова који ће саобраћати брзином до 200 километара на сат између Београда и Новог Сада, нове станице дуж ове деонице омогућиће путницима лепше и пријатније путовање, омогућиће већу функционалност станичних објеката, а корисницима пружити квалитетну и ефикасну услугу - каже Ненад Станисављевић, из "Инфраструктуре железница Србије". - Због вишедеценијске небриге оне су биле оштећене, руиниране и у изузетно лошем стању.

Сада су уз колосеке намењене за пријем и отпрему путничких возова, предвиђени и перони са потходницима. Новопројектовани перони намењени за регионални саобраћај биће дуги 220, а за градско-приградски саобраћај 110 метара, са типским надстрешницама.

Пројекат за будући изглед станица радио је Саобраћајни институт ЦИП, у сарадњи са кинеском компанијом China Railway Design Corporation.

- У Земуну је предвиђена изградња нове зграде, са леве стране пруге - наводи Станисављевић. - Станица у Батајници је пре реконструкције била у најлошијем стању на деоници пруге Београд Центар - Стара Пазова, а на њеном месту је предвиђена изградња нове станичне зграде. У станици "Земунско Поље" предвиђена је реконструкција постојеће зграде, а реконструисана су прва два колосека и изграђена два перона. Ново рухо добиће и зграде у Старој и Новој Пазови.

На деоници пруге за велике брзине Стара Пазова - Нови Сад, где радове изводи руска компанија "РЖД Интернешнл", предвиђена је реконструкција железничких станица Инђија, Карловачки виногради и Петроварадин, док ће у Сремским Карловцима и Бешкој бити изграђене нове зграде.

- Радови на реконструкцији железничке станице Инђија започели су половином јануара и предвиђено је да трају 221 дан, што значи да ће нови изглед станични објекат добити у августу - најављује Ненад Станисављевић. - Тренутно се изводе радови на обијању фасаде, скидању старе столарије и надстрешнице као и демонтажи постојеће сигнално-сигурносне и телеграфско-телефонске опреме. Ова станица изграђена је 1883. године, а више десетина година уназад није била реконструисана.

Биће изграђена потпуно нова железничка станица и у Бешкој, а радови би требало да почну до краја месеца и да трају до септембра. Месец дана касније је рок за адаптацију објекта у Карловачким виноградима, а предвиђено је да ова железничка станица буде место за пријем и отпрему теретних возова за потребе локалне индустрије.

Последња би требало да буде завршена нова приземна зграда у Сремским Карловцима, а рок за изградњу је половина децембра. У току је ископавање темеља за нови станични објекат, који ће имати 284 квадратних метара. Припремни радови за обнову станице Петроварадин започели су крајем јануара, а у њој ће после обнове бити смештене просторије транспортно-комерцијалне и техничко-колске службе.

НОВА СТАЈАЛИШТА

БИЋЕ изграђена два потпуно нова стајалишта, која до сада нису постојала - "Алтина" и "Камендин". Пројектом је у оба ова стајалишта предвиђена изградња перона за путнике и новог пешачког потходника. Железничко стајалиште Тошин бунар је померено и успостављено je у Булевару хероја са Кошара, са друге стране улице Тошин бунар у односу на постојеће стајалиште.

ПОЛА РУСИ ПОЛА КИНЕЗИ

МОДЕРНИЗАЦИЈА пруге Београд Центар - Стара Пазова, дуге 34,5 километара, део је пројекта изградње пруге за велике брзине до 200 километара на сат, између Београда и Будимпеште.

Извођач радова је конзорцијум кинеских компанија China Railway International и China Communications Construction Company, а радови коштају 350,1 милион долара. Вредност уговорених радова на траси од Старе Пазове до Новог Сада, у дужини од 36,2 километра је 247,9 милиона долара, а на овом послу ангажована је руска компанија "РЖД Интернешнл".

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ВУЧИЋ НА СВЕЧАНОСТИ ПОВОДОМ ДАНА КОБРИ: Образ нема цену, Србија није на продају, отаџбину волимо више од свега (ФОТО/ВИДЕО)

ВУЧИЋ НА СВЕЧАНОСТИ ПОВОДОМ ДАНА "КОБРИ": Образ нема цену, Србија није на продају, отаџбину волимо више од свега (ФОТО/ВИДЕО)

ПРЕДСЕДНИК Републике и врховни командант Војске Србије Александар Вучић присуствује војној свечаности поводом Дана Одреда војне полиције специјалне намене „Кобре“.

14. 04. 2024. у 10:35 >> 10:36

ЗАШТО СУ БРУТАЛНО УБИЈЕНИ? Игора одгајали пси на улици - заборавио матерњи, кад су им га одузели ДОШЛИ ИСПРЕД СИРОТИШТА и данима чекали

ЗАШТО СУ БРУТАЛНО УБИЈЕНИ? Игора одгајали пси на улици - заборавио матерњи, кад су им га "одузели" ДОШЛИ ИСПРЕД СИРОТИШТА и данима чекали

ТУЖНА прича дечака који је прошао пакао на земљи због својих родитеља и деде алкохоличара. Морао је да проси и живи на хладној улици, а данас је жив захваљујући Џеси, Гоги, Маши и Севи.

16. 04. 2024. у 14:14

Коментари (2)

ЕЈ, ЉУДИ, АЛИ БУГАРСКА... Овом причом је Никола Јокић шокирао Амере