КО НЕ ПИТА, ОСТАJE БЕЗ ПОПУСТА: Трговац има обавезу да све информације о посебним условима продаје јасно наведе

Е. Б. Т.

04. 02. 2021. у 13:40

ПОТРОШАЧИ некада могу скупље да плате производ уколико је продавац пропустио да јасно наведе све неопходне информације о посебним условима продаје која важе за снижења.

КО НЕ ПИТА, ОСТАJE БЕЗ ПОПУСТА: Трговац има обавезу да све информације о посебним условима продаје јасно наведе

Архива

То је могло да се догоди нашем читаоцу Милану Ј. из Београда који је пазарио микроталасну пећницу у продавници трговинског ланца "Техномедија", да није знао да може да оствари попуст под одређеним условима.

- Раније сам пазарио у њиховим радњама и знао сам да важи снижење када се купује за кеш - објашњава Милан. - У продавници није било посебног обавештења о условима за куповину са попустом, а поред производа су наведене две цене, једна испод друге, виша и нижа. Дошао сам на касу и продавачица је почела да куца вишу цену. Тек када сам је питао за снижење, она је потврдила да то важи ако плаћам готовином, а ја сам тако и намеравао да пазарим производ.

Он је, каже, знао за услове куповине у њиховим радњама. Међутим, о томе нема прецизних информација у продајном објекту, па се пита да ли су неки купци остали ускраћени за попуст само зато што нису обавештени. Како за наш лист објашњавају у компанији "Техномедија", у њиховим радњама су поред артикла истакнуте две цене - малопродајна и цена са попустом, нижа за 10 одсто.

- Продавац има обавезу да објасни потрошачу да се попуст добија за куповину за кеш, на картицу или чек на рате до шест месеци, а малопродајна цена важи уколико купац пазари производ на више од шест рата - објашњавају у тој компанији.

Они истичу да "Техномедија" строго поштује закон и послује у складу са свим важећим прописима. Међутим, у Националној организацији потрошача Србије сматрају да информација о снижењу под одређеним условима треба да буде истакнута поред артикала.

- Не треба потрошач да јури продавца да му објашњава шта значе две цене које су наведене - каже Младен Алфировић. - Посебни услови продаје треба да буду истакнуте поред производа. У овој ситуацији, то значи да је у загради поред ниже цене, требало навести - за кеш или на одређени број рата. Овако је нејасно.

СНИЖЕЊА СА САЈТА

КУПЦИ треба да знају да уколико је на сајту трговца оглашена акција за одређену робу, а да није наведено да тај попуст важи само за куповину путем интернета, онда се снижење односи на те производе и када се пазаре у радњи, чак и када су у објекту истакнуте више цене.

- У тој ситуацији потрошач је донео економску одлуку на основу онога што је видео на сајту - објашњава Младен Алфировић из НОПС-а. - Закон посматра потрошача као економски слабију страну и предуговорно обавештавање и уговори увек се тумаче у његову корист. Ако је трговац нешто пропустио да појасни и да прецизно дефинише, увек ће се гледати оно што има више користи за купца.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (0)