ВЕЛИКИ ДАН ЗА СРБИЈУ! МАЛИ ПОТПИСАО МЕМОРАНДУМ: Изградња прве линије београдског метроа почиње крајем године

Novosti online

22. 01. 2021. у 11:14 >> 11:20

ВЕЛИКИ ДАН ЗА СРБИЈУ! МАЛИ ПОТПИСАО МЕМОРАНДУМ: Изградња прве линије београдског метроа почиње крајем године

Фото: Принтскрин

МИНИСТАР финансија Синиша Мали најавио је данас да ће крајем године почети изградња прве линије београдског метроа од Железника до Миријева.

Мали је након потписивања заједничког меморандума о изградњи београдског метроа између Владе Србије, града Београда, кинеске компаније "Поwер Ц хина" и француских компанија Алстом и Ежис Рејл, рекао да су тим споразумом дефинисана права и обавезе француских и кинеских компанија које ће радити на изградњи метроа.


Министар Мали најавио је данас да ће крајем године почети изградња прве линије београдског метроа од Железника до Миријева.

- Данас је велики дан за све нас. Направили смо велики корак ка реализацији овог вишедеценијског сна. Крећемо у изградњу прве линије београдског метроа. Две француске компаније радиће на изградњи електролинија и обезбедити композиције, а кински партнери изводиће грађевинске радове. Све се у клапа у један компликовани мозаик, али ми ћемо успети да остваримо овај велики пројекат - рекао је Синиша Мали.

Министар је подсетио и како је од најружнијег дела града настао Београд на води који представља највеће градилиште у Европи.

- Наша економија је стабилна, радимо на новим пројектима који изнова покрећу нашу привреду. Такав је био Београд на води, такав ће бити и метро - каже министар.

Он је најавио да ће влада изаћи са предлогом нових мера помоћи привреди и грађанима кроз недељу дана.

- Захвалио бих се и председнику Вучићу на поверењу које нам је указао како бисмо завршили овај пројекат - закључио је Мали.

Фото: Танјуг

 

ПРВА ЛИНИЈА БИЋЕ ДУЖИНЕ 21,3 КИЛОМЕТРА И ИМАЋЕ 21 СТАНИЦУ

Мали је нагласио да коначно почиње да се остварује вишедеценијски сан и да ће крајем године почети изградња депоа на Максиском пољу чиме креће градња прве линије од Железника до Миријева, у дужини од 21,3 км, са 21 станицом.

Додао је да ће друга линија ићи од Миријева до Земуна у дужини од 19,2 км и да ће имати 20 станица, као и да се ради на концепцији треће линије која ће повезати са БГ возом делове које неће покрити прве две линије.


Прелиминарна анализа показује да ће изградња обе линије метроа у Београду коштати око 4,4 милијарде евра.

Мали истиче да то није коначна цена, већ да ће она зависити од рада на главном пројекту за другу линију метроа, који још није урађен.

Потписивању Меморандума присуствовавали су и министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Томислав Момировић, заменик градоначелника Града Београда Горан Весић, амбасадор Кине у Србији Чен Бо и амбасадор Француске у Србији Жан Луи-Фалкони.

Фото: Танјуг

 


МОМИРОВИЋ: НАЈКОМПЛЕКСНИЈИ ИНФРАСТРУКТУРНИ ПРОЈЕКАТ

Министар Момировић истакао је да је лепо данас бити Београђанин.

- Желео бих да се захвалим свима. Грађани Београда морају да знају да је реализација изградње тешка, али морамо да је завршимо у кратком року, то је најкомплекснији инфраструктурни пројекат у граду. Ово су изузетно вредни и упорни људи и они ће завршити овај пројекат - оценио је он.

Момировић је напоменуо да ће метро умногоме променити слику престонице.

- Почетком четвртог квартала планирамо озбиљне радове на градњи метроа. Убрзо ћемо имати 2 линије и повезати их са БГ возом. Имаћемо чист град, без аутомобила на сваком кораку - тврди министар.

Фото: Танјуг

 


ВЕСИЋ: МЕТРО ИМА НАЦИОНАЛНИ ЗНАЧАЈ

Заменик градоначелника Београда Горан Весић рекао је да Београд сања метро већ 50 година.

- Ништа се конкретно није радило на том пројекту до 2013. године - нагласио је.

Према његовим речима, то је најважнији пројекат у главном граду, проглашен пројектом од националног значаја.

Весић је поручио да се у априлу очекује идејно решење за депо.

- Усвојићемо у октобру генерални план регулисања шинских система, регулисаћемо где ће бити станице као и како ће БГ воз функционисати, предвидећемо нових 50 километара трамвајских шина - најавио је.

Почели смо сјајну сарању

- Почаствован сам што сам изабран у име своје компаније и желим да се захвалим председнику Вучићу који је одмах показао шта жели од овог пројекта. Захваљујем се и министрима Малом и Момировићу - казао је Филип Делур

Он је рекао да ће сарадња бити плодотворна.

- Почели смо заиста сјајну сарадњу - оценио је он.

Фото: Танјуг

 


МАЛИ: ГРАДИЋЕМО ШЕСТ АУТОПУТЕВА, УПРКОС СИТУАЦИЈИ СА ПАНДЕМИЈОМ

Министар Мали каже да ћемо ове године бити једина земља у Европи која ће градити укупно шест аутопутева упркос ситуацији са пандемијом.

Мали је додао да ће Србија имати најмањи пад БДП-а у Европи у 2020. години, као и да ће влада већ за пар недеља представити још један програм подршке нашој привреди.

-Пројекат градње метроа је важан, јер није само ствар у томе да се подрже привреда и грађани са новцем већ да се пронађу и нови извори раста. Такав је био и пројекат Београд на води који је покренуо нашу грађевинску индустрију и привреду, такав ће бити и пројекат београдског метроа - навео је Мали.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (0)