КУПЦИ ОПРЕЗ: Ако купујете ове производе у "ДМ" и "Темпу" платићете скупље ако је у паковању, него у појединачној амбалажи (ФОТО)

Б. Ца.

26. 11. 2020. у 18:02 >> 18:02

КУПИШ више, а платиш мање. Старо правило на које су купци навикли - да је веће паковање исплативије, више не важи. И трговци рачунају да купац верује да му је више производа у једном паковању повољније, па су променили "тактику".

КУПЦИ ОПРЕЗ: Ако купујете ове производе у ДМ и Темпу платићете скупље ако је у паковању, него у појединачној амбалажи (ФОТО)

Фото: И. Маринковић

Сада упакованим производима дижу цену, па је велики број артикала скупљи у паковању него у мањој, појединачној амбалажи.

Потрошачи којима математика није јача страна, требало би да понесу дигитрон у куповину, у супротном ризикују да многе производе плате скупље. Овакви примери најчешћи су код паковања по три или четири чоколадна млека, пива, сокова или средстава за хигијену.

У трговинском ланцу "Темпо" детерџент "ленор" у капсулама на акцији кошта 729 динара, док два паковања, такође, на "попусту" коштају 1.509 динара! То значи да за два детерџента, ако се купују одвојено треба издвојити 1.458 динара, док су у дуплом паковању, какво су трговци припремили 1.509 динара!

У комапнији "Делез", чијем ланцу припадају и "Темпо" продавнице, кажу да се дешава да производи у паковању од више комада буду скупљи него појединачни, али да то није правило.

Веће паковање не значи повољнију цену

- Приликом формирања редовних и акцијских цена трудимо се да у понуди имамо и веће паковање које је приступачније у односу на мање, а наведена ситуација представља изузетак - наводе у "Делезу".

И у продавницама "ДМ" могу се наћи производи који су јефтинији када се продају посебно, у односу на паковање од више артикала. Читалац "Новости" А. Н. је приметио да је један "вилкинсон" бријач био 119 динара, односно да четири појединачна коштају укупно 476 динара, док је паковање са четири 489 динара. То значи да је један из паковања коштао 122,5 динара.

Ненад Поповић, менаџер асортимана "ДМ дрогерије маркт", каже да се у овој компанији труде да не долази до оваквих ситуација.

- И ми смо исто приметили разлику, али већ сада, у периоду до 30. новембра, појединачан бријач се може купити по акцијској цени од 105 динара, а паковање од четири комада по цени од 409 динара, што је повољније него у примеру који је потрошач навео - објашњава Поповић. - Наш циљ је да поред широког асортимана, љубазности запослених, и цене буду пријемчиве за наше купце.

УДРУЖЕЊЕ: ДОВОДЕ ПОТРОШАЧЕ У ЗАБЛУДУ

ПРЕДСЕДНИК Покрета потрошача Београда, Петар Богосављевић сматра да овакве ситуације представљају довитљивост трговаца да потрошача доведу до заблуде, да их збуне и обману.

- Логично је да су мања или појединачна паковања скупља, а када је више комада у паковању цена буде нижа, или исплативија за потрошача - објашњава Богосављевић. - У тим ситуацијама реч је о ситним преварама, које наше законодавство не санкционише. Препуштено је трговцу да се поиграва са потрошачима идући често на карту поверења купаца. У сваком случају, то није пример добре пословне праксе и поштовања кодекса понашања трговаца.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Коментари (1)

ЗБОГ ОВОГА ЈЕ ЂОКОВИЋ ОТПУСТИО ИВАНИШЕВИЋА? Да ли је ово кап која је прелила чашу... (ВИДЕО)