ИСПОВЕСТ ВЕРИЦЕ ИЗ БЕОГРАДА: Ушла у овај бутик и изненадила се оним шта је тамо доживела

М. СТАНОЈКОВИЋ

26. 11. 2020. у 16:16

ИСПОВЕСТ ВЕРИЦЕ ИЗ БЕОГРАДА: Ушла у овај бутик и изненадила се оним шта је тамо доживела

FOTO: Depositphotos

КРИЛАТИЦЕ, потрошач је увек у праву, не држе се баш сви продавци.

Иако се у јавности стекао утисак да купац увек има могућност да се у року од две недеље предомисли и врати робу, замени је за другу или добије повраћај новца - то није тачно. Да ли ће заменити производ, зависи искључиво од добре воље трговца.

Нашој редакцији јавили су се читаоци који су у бутицима "Про пју гранде" хтели да купе гардеробу, али су им трговци строго назначили да не пазаре уколико нису сигурни у величину.

- Хтела сам да купим хаљине за сестру и мајку. Продавачице су инсистирале да ствари пробам иако сам им нагласила да купујем за поклон - каже читатељка Верица С. - У овој радњи многе ствари су универзалне, а понеке имају величине. Када сам дошла на касу, продавачице су ме питале да ли сам сигурна да ће им бити таман, јер не постоји могућност замене. Чак су у једном моменту, покушале да ме одврате од куповине, јер сам им деловала као да ћу доћи да тражим замену.

Иако нису прекршили закон, на питања због чега су се одлучили за ову непопуларну политику пословања, на питања "Новости" из овог ланца бутика, нису одговорили.

И Центру за заштиту потрошача ЦЕПС, свакодневно стижу слични позиви суграђана. Ипак, према тумачењу закона, уколико је роба саобразна, односно није за рекламацију и одговара декларацији, повраћај или замена дефинитивно јесте воља продавца.

- Замена робе зависи искључиво од пословне политике трговинске радње - наводе у ЦЕПС. - Већина њих, желећи да им се потрошач врати, дају неки рок у коме могу да замене ствари. Неки имају рок од недељу дана, други две недеље, а најдужи рок код нас је до месец дана. Чак се и нагласи приликом куповине.

 

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (0)