МОМИРОВИЋ У ОБИЛАСКУ РАДОВА: Интензивирати посао на обилазници око Београда

Танјуг

07. 11. 2020. у 12:04

МОМИРОВИЋ У ОБИЛАСКУ РАДОВА: Интензивирати посао на обилазници око Београда

Фото: Танјуг

МИНИСТАР грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Томислав Момировић обишао је данас радове на пројекту Београдска обилазница и том приликом апеловао на извођаче и инвеститоре да интензивирају грађевинске радове како би се тај пројекат завршио у предвиђеним роковима.

Момировић је најпре имао састанак са представницима кинеске компаније "Пауер чајна констракшн корпорејшн" која изводи радове, а након тога је обишао деоницу око Тунела Стражевица, а потом и остале локације у оквиру пројекта.

"Сви у земљи знају шта је обилазница око Београда, јер се деценијама о њој прича. Надам се, а имам и такав налог од председника Александра Вучића, да ја будем последњи министар који ће надгледати радове на обилазници око Београда и тај посао морамо да завршимо у наредне две године, те у том смеру и наступамо", рекао је Момировић Танјугу.

Подсећа да је деоница велика и комплексна, да обухвата више сектора, као и да постоје мала кашњења око којих су се са кинеским партнерима договорили да се радови интензивирају.

"Апелујем на извођаче и инвеститоре да појачају грађевинске радове, ово су неуобичајено добре временске прилике, сада треба појачати и завршавати радове јер ће то бити теже у децембру и јануару", рекао је министар.

Фото: Танјуг

Истиче да је са кинеским партнерима договорена динамика, односно дефинисано где треба да се убрзају радови и где постоје проблеми.

Проблеми су углавном правне природе и односе се на експропријацију, наводи.

Учинићемо све да омогућимо да се убрзају радови и помогнемо тако извођачима да обављају посао како треба, рекао је Момировћ.

Што се тиче актуелне епидемиолошке ситуације, Момировић каже да се грађевински послови настављају уобичајено и да то неће утицати на радове, као и да сви треба да прате упутства Кризног штаба и да их се придржавају.

Радови на овој обилазници су комплексни, има више деоница и крајни рок за завршетак посла је крај 2022. године, подсетио је министар.

Фото: Танјуг

"Трудићемо се да пробамо да у првој половини 2022. године заокружимо пут до Бубањ Потока, на деоници сектора 6 и пустимо је саобраћај", рекао је Момировић.

Деоница на којој се изводе радови је подељена на три сектора и то: Сектор 4 обухвата радове на изградњи леве траке аутопута од моста на Сави код Остружнице до петље Орловача, у дужини од 7,7 км. У оквиру сектора 4 предвиђена је лева траку ауто-пута, затим два тунела: „Липак" и „Железник" и изградња три моста: мост бр. 9, 10 и 11 (фаза 2), као и преостале радове на петљи Орловача (фаза 2).

Сектор 5 обухвата радове на изградњи леве траке ауто-пута од петље Орловача до тунела Стражевица (укључујући и тунел) у дужини од 3,1км. У оквиру сектора 5 потребно је извести комплетно леву траку ауто-пута, која укључује изградњу трасе, леве тунелске цеви тунела Стражевица и 3 моста: мост бр. 13, 14 и 15.

Фото: Танјуг

Сектор 6 обухвата радове на изградњи обе траке (пун профил) ауто-пута од тунела Стражевица до петље Бубањ Поток (укључујући и петљу), у дужини од 9,6 км. У оквиру сектора 6 предвиђене су комплетно и десна и лева траку аутопута, која укљуцује изградњу трасе, тунел Бели Поток, петље Авала и Бубањ Поток, као и 2 моста: мост бр. 16 и 17.

Петља "Бубањ Поток", је у саставу деонице обилазнице око Београда од моста преко Саве код Остружнице до Бубањ Потока, и дуга је 20,4 километра.

На тој деоници, чија изградња кошта 207 милиона евра, главни извођач је кинеска компанија "Пауер чајна констракшн корпорејшн", а подизвођач је азербејџански "Азвирт", као и домаће фирме.

Надлежни су раније указивали да ће завршетком обилазнице бити омогућено да после више деценија теретни саобраћај буде измештен из центра града.

Са министром Момировићем и представницма кинеске компаније радове је обишао и вршилац дужности директора "Путева Србије" Зоран Дробњак.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (0)