У ШЕСТ ТРАКА КРОЗ ВОЈВОДИНУ: Нова влада наставља са пројектима, између Новог Сада, Зрењанина и Борче биће изграђен ауто-пут у пуном профилу

З. РАДОВИЋ - Б. ЦАРАНОВИЋ

31. 10. 2020. у 09:00

У ШЕСТ ТРАКА КРОЗ ВОЈВОДИНУ: Нова влада наставља са пројектима, између Новог Сада, Зрењанина и Борче биће изграђен ауто-пут у пуном профилу

Градња ауто-пута

МЕЂУ капиталним плановима нове владе су изградња деонице брзе пруге Нови Сад - Суботица и реконструкција шина између Ниша и Димитровграда, а најављена је и припрема за почетак градње ауто-пута Београд - Зрењанин - Нови Сад, такозваног Војвођанског "П".

Наставља се припрема документације за Војвођанско "П" , које је првобитно планирано као брза саобраћајница. Влада Србије одлучила је да се, уместо четири траке, на потезу између Новог Сада, Зрењанина и Борче, гради ауто-пут са шест трака. На саобраћајници дугој укупно 113 километара, чија изградња би могла коштати око 600 милиона евра, градиће се 12 петљи и три моста. Од тога, два моста су преко Тамиша, а један преко Тисе. Градиће се и један надвожњак изнад железничке пруге код Орловата.

Од Београда, односно Борче, ка Зрењанину, предвиђене су петље код Овче, Сефкерина, Ковачице, Орловата и Ечке. Од Зрењанина према Новом Саду петље су предвиђене код Арадца, Жабља, Каћа и Новог Сада. Из Зрењанина ће се на ауто-пут излазити у чворовима Зрењанин - Север, Зрењанин - Исток и Зрењанин - Запад.Влада Србије одлучила је да започне израда нацрта просторног плана за ауто-пут Београд - Зрењанин - Нови Сад. Крајњи рок за израду тог документа је година дана и истиче у првој половини 2021. Израду нацрта финансира компанија China Shandong International Economic and Tehnical Coorporation Group.

Како је премијерка Ана Брнабић истакла у свом експозеу, један од приоритетних пројеката је завршетак изградње брзе пруге између Београда и Будимпеште. Ако реализација пројекта буде текла по уговореној динамици, већ следеће јесени би се од престонице до Новог Сада путовало за мање од пола сата, а до краја јуна 2021. године започело са изградњом и треће деонице од Новог Сада до Суботице. Рок за завршетак радова на тој деоници дугој 108,2 километра је 33 месеца. Ови радови требало је да отпочну у марту 2020. године, али је рок померен за још око годину дана.

Пројекат изградње пруге за велике брзине између Новог Сада и Суботице, за чију је реализацију 25. априла у Пекингу потписан уговор о финансирању с кинеском Ексим банком, обухвата трасу двоколосечне пруге и укупно 49 подвожњака, надвожњака и сличних објеката.

ПРОЈЕКТИ

НОВУ Владу Србије и министра Томислава Момировића на челу ресора грађевинарства и инфраструктуре чекају и послови на пројектима који су започети. Међу њима је изградња деонице од Прељине до Пожеге на Кориодру 11, завршетак деонице између Кузмина и Сремске Раче, на будућем ауто-путу ка Сарајеву и Моравски коридор. Треба окончати и изградњу брзе саобраћајнице Рума - Шабац - Лозница. Ускоро би требало да почну и радови на ауто-путу ка Приштини и Фрушкогорском коридору, док би нови ауто-пут "Карађорђе" пројектанти тек требало да нацртају. 

- Комерцијални уговор потписан у јулу прошле године с конзорцијумом кинеских компанија China Railway International и China Communications Construction Company вредан је 943 милиона евра - податак је "Инфраструктуре железнице Србије". - Пројекат ће обухватити станице са објектима на прузи, реконструкцију и модернизацију железничких чворова Нови Сад, Врбас и Суботица и денивелацију укрштања пруге с друмским и пешачко-бициклистичким стазама. Предвиђени су уградња електротехничке инфраструктуре, која омогућава безбедно одвијање саобраћаја пројектованим брзинама, и увођење европског система управљања железничким саобраћајем.

Биће израђена техничка документација, набавка, испорука и изградња, као и реконструкција девет железничких станица. У новом руху биће стајалишта Нови Сад, Сајлово, Кисач, Степановићево, Змајево, Бачка Топола, Жедник, Наумовићево и Суботица, као и три нове станице са станичним капацитетима: Руменка, Врбас и Ловћенац. Осим тога, у Врбасу ће бити изграђен и вијадукт дужине 1,6 километара.

Новости

Реконструкција и модернизација пруге између Ниша и Димитровграда требало би да почне до краја ове године и да се оконча крајем 2023. године. Пројекат се финансира из зајма Европске инвестиционе банке у вредности од 134 милиона евра и бесповратних средстава у износу од 73,04 милиона евра прибављених од стране Инвестиционог оквира за Западни Балкан.

Финансијски уговор и споразуми о бесповратним средствима потписани су у јануару 2018. године и предвиђају минимално учешће Србије од 10 одсто укупне вредности. Овим пројектом се решава проблем нишког чвора, који је после београдског најважнији у железничком саобраћају, као битно чвориште на југу Србије, а изградњом обилазнице би се изместио железнички саобраћај из центра града. n

ВЕЗА СА БУГАРСКОМ

ПРУГА Ниш - Димитровград је једини део Коридора 10 који није електрификован. Представља везу Србије и Бугарске којом се крећу велике количине робе из Турске и са Блиског истока и конкурентски је правац Коридору 4. У склопу пројекта за пругу Ниш - Димитровград су реконструкција и модернизација доњег и горњег строја пруге, појединих станичних колосека и перона, као и путних прелаза на деоници Сићево - Станичење - Димитровград у дужини од око 80 километара. Други део обухвата грађевинске радове на изградњи једноколосечне обилазне пруге северно од Ниша да би се преусмерио саобраћај из градског језгра. Биће дуга око 20 километара. Трећи део су модернизација и изградња контактне мреже и напајање електричном енергијом, реконструкција и модернизација сигнално-сигурносних и телекомуникационих инсталација. Последњи сегмент су консултантске активности неопходне за реализацију целокупног пројекта.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (1)