НЕЗАДОВОЉНЕ КУПЦЕ ШАЉУ НА СУД: Организације за заштиту потрошача највише приговoра имају на Sport Vision

Б. Царановић

29. 10. 2020. у 13:52

НЕЗАДОВОЉНЕ КУПЦЕ ШАЉУ НА СУД: Организације за заштиту потрошача највише приговoра имају на Sport Vision

Продавница

ОБУЋА, нарочито патике, није нимало јефтина ствака и кад је у кући више деце, спортска обућа мења се као на траци. Судећи по подацима Удружења за заштиту потрошача, најчешће примедбе на квалитет робе односе се на патике, спортске чизме, спринтерице... Тако се деси да се рашију, одлепи ђон, пукну са стране, поцепају после неколико ношења, пропусте воду када не би требало. Следи рекламација, чекање замене или поврата новца. Немају сви, међутим, среће да успешно замене "фалш" робу.

Из Националне организације потрошача Србије (НОПС) кажу да су убедљиво највећи проблем купци имали са ланцем спортске опреме - Sport Vision, Buzz, Extrasports. Према њиховим подацима, проблем је што ова спортска компанија углавном не прихвата рекламације, па потрошачима једино преостаје да правду доказују на суду!

- Приговори великог броја купаца ове фирме односе се на квалитет обуће и одеће, односно на одбијање рекламација - каже Горан Паповић из НОПС и дадаје да је спорна и брзина којом одбијају примедбе - тек неколико дана, иако је познато да је у случају рекламације у првих шест месеци обавеза трговца да докаже одговорност потрошача када му одбија рекламацију.

Законски рок за одговор на рекламацију је осам дана, а 15 дана за решавање, када је реч о овој врсти робе.

Према примеру, који је НОПС-у доставио незадовољни купац, обућа је купљена пре четири месеца и приликом редовног коришћења се поцепала. Потрошач је у складу са Законом поднео рекламацију фирми Sport Vision и захтевао замену.

Факсимил пресуде

- Одговор да се рекламација одбија стигао је експресно, у року од три дана, а образложење је, сада већ чувено, "неадекватно одржавање - коришћење" - објашњавају у НОПС. - Није јасно како је трговац могао у тако кратком року да утврди да је за оштећење одговоран потрошач, којим је то методома и у каквим поступцима се тако експресно утврђује одговорност потрошача, односно "неадекватно одржавање, коришћење" и слично. Да такве методе не постоје доказ је и пресуда која је донета у корист купца, који је пресвио табак и тужио компанију.

Судска пресуда коју је објавила Национална организација потрошача Србије, илуструје ситуацију у којој је купац покушао да рекламира патике купљене ћерки због оштећења насталог после само две недеље ношења. Пошто је рекламација одбијена, ситуација је дошла до суда, а у пресуди је спортска компанија морала да врати новац за купљени фелерични пар, плати камату, као и судске трошкове.

- Стање у овој области је и даље далеко од идеалног, али све више трговаца схвата значај заштите потрошача и чињеницу да се добар глас далеко чује, а лош још даље - кажу у НОПС. - Проблеми у комуникацији са наведеном компанијом су толики да не можемо, а да се не запитамо, како је могуће да трговац за толиким тржишним уделом није у стању да све ове године поради на својој пословној култури и етици. Већина дописа нашег правног тима, усмерених на покушај мирног решавања спора, остаје без одговора, док се готово сваки покушај обраћања путем телефона завршава са изјавом: "Тужите нас". Убеђени смо да је такав начин решавања потрошачких спорова готово незамислив у било којој другој држави где се продају наведени брендови. Србија неће и не сме бити изузетак. n

Продавница

ВЕШТ МЕХАНИЗАМ

ДА је замена робе у ланцу Sport Vision права ноћна мора, недавно је према подацима о пресудама и жалбама купаца, писала организација потрошача "Ефектива". Како кажу, због сумње да су трговци ове фирме израдили вешт механизам за одбијање рекламација и повезали се са "Југоинспектом", поведен је поступак пред Министарством трговине, а размотриће и опцију подношења кривичне пријаве за организовани криминал.

ДУПЛИРАНИ ПРИГОВОРИ

ПО последњим подацима Извештаја о раду Националног регистра потрошачких приговора за 2019. годину - укупно је било 26.532 потрошачка приговора. Од тога се 6.229 рекламација односило на обућу. У односу на период од пре три године, та бројка је двоструко већа.

- Потрошачи се најчешће суочавају са проблемом да се после краћег ношења обућа одлепи, напукне ђон, рашије по шавовима - податак је Извештаја. - Рекламације су најчешће одбијане уз образложења да су оштећења настала због механичког оштећења на обући проузрокаваног неправилним коришћењем. Уочен је проблем да трговци не пружају предуговорне информације потрошачима у којим условима и за које намене се може носити обућа - за спорт, за шетњу, за суво време.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (0)