VISA АНКЕТА: 20 одсто испитаника у Србији не размишља о сигурности приликом избора начина плаћања

Промо

01. 10. 2020. у 17:17

VISA АНКЕТА: 20 одсто испитаника у Србији не размишља о сигурности приликом избора начина плаћања

Промо

Компанија Visa, светски лидер у дигиталним плаћањима, спровела је анкету међу корисницима друштвених мрежа у земљама региона, како би испитала ниво њихове информисаности о сигурносним препорукама при плаћању.

Резултати показују да скоро 60 одсто испитаника даје предност сигурности и заштити података него брзини којом може обавити трансакције. Међутим, половина њих није довољно упозната са постојећим механизмима заштите. Штавише, сваки трећи испитаник није успео да тачно одговори на питања у вези са сигурношћу плаћања путем интернета.

Како би подржала кориснике платних картица и подигла свест о сигурности дигиталних плаћања, Visa је покренула регионалну кампању под називом „Сачувај и заштити - приоритети дигиталних плаћања“ чији је циљ едукација потрошача на тему безбедности ових модела плаћања, како на интернету, тако и на местима продаје.

Сваки трећи испитаник који је учествовао у анкети навео је да се најбезбедније осећа када користи платне картице. Ипак, 20 одсто не размишља о сигурности већ користи оно што им је тренутно при руци. Плаћање мобилним телефоном још увек није широко препознато међу корисницима, те има значајан потенцијал за усвајање у будућности.

Када је реч о ПИН коду, јединственом идентификационом броју који служи за заштиту од неовлашћеног коришћења картице, испитаници истичу да често заборављају праву комбинацију, али их такав вид заштите чини сигурнијим. Већина оних (преко 80 одсто) који су учествовали у анкети, навели су да ником не би дали или открили свој ПИН код.

ЦВВ2 је троцифрени број који се налази на полеђини Visa картице, и користи се за потврду приликом плаћања преко интернета. Више од 15 одсто учесника анкете је у одговорима погрешно повезало овај код са QР кодом, који се користи за плаћања путем апликација.

- Поверење је основ пословања компаније Visa. Свакодневно улажемо у очување и повећање сигурности сваке Visa трансакције. Користећи снагу напредне технологије и иновације на дневном нивоу темељно анализирамо више од пола милијарде плаћања широм света и тиме штитимо интегритет платног екосистема. Наш напредак у предиктивној аналитици, токенизацији и управљању биометријским подацима омогућава нам да стопе преваре одржавамо близу историјског минимума. То је ретка комбинација заштите која нашу мрежу плаћања чини сигурном и беспрекорном, јер верујемо да модерна трговина пре свега почива на безбедном искуству плаћања за све - рекао је Владимир Ђорђевић, генерални директор компаније Visa за југоисточну Европу.

Резултати анкете су показали и да 40 одсто испитаника не зна да идентификује веб сајт са сигурном конекцијом за плаћање. У питању су интернет адресе са словом с после ознаке хттп. Хттпс протокол дизајниран је тако да издржи упаде хакера и препоручује се као сигурнији приликом плаћања путем интернета. Кампања „Сачувај и заштити - приоритети дигиталних плаћања“ помоћи ће да се подигне свест корисника о основним мерама безбедности приликом дигиталних плаћања.

Промо

- Екосистем плаћања се стално развија, па тако и начини на које га одржавамо сигурним. Нове технологије за потврду идентитета и борбу против злоупотреба пружиће сигурно, једноставно и поуздано искуство куповине, без обзира на то где се корисник налази и којим уређајем плац́а. Кампањом "Сачувај и заштити - приоритети дигиталних плаћања" желимо управо да скренемо пажњу корисника на важност безбедности, као и да их боље упознамо са бенефитима сигурне мреже и новим технологијама - закључио је Ђорђевић.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (0)