МИНИСТАРКА МИХАЈЛОВИЋ: Мост код Раче за две и по године

Танјуг

28. 09. 2020. у 12:46

МИНИСТАРКА МИХАЈЛОВИЋ: Мост код Раче за две и по године

Фото: Танјуг

МОСТ преко Саве код Сремске Раче, у оквиру изградње аутопута Београд - Сарајево, биће изграђен за две и по године, најавила је данас потпредседница владе и министарка грађевинарства Зорана Михајловић и истакла да Србија улаже укупно 13 милијарди евра у регионаналне пројекте.

-Србија данас са свим својим пројектима учествује са 13 милијарди евра у регионалном повезивању, са БиХ, Мађарском, Румунијом, Северном Македонијом и Црном Гором. То су све пројекти на којима радимо, било да је у питању изградња аутопута, брзе пруге, или да је у питању само реконтрукција одређених путева-рекла је Михајловић током обиласка градилишта моста преко Саве у оквиру изградње деонице аутопута од Сремске Раче до Кузмина.

-Ми смо свесни да ако се као регион не будемо повезали да не можемо причати о бољем животу нити о конкурентности наших економија, али ни о томе да људи остану да живе на том подручју-истакла је министарка Михајловић.

Такође, истиче да се не граде само аутопутеви и мостови већ и интегрисани гранични прелази како би људи и роба могли што брже да пређу са једне на другу страну.

Тако ће транспортни трошкови бити нижи и мање време задржавања на граници, што ће допринети да будемо конкурентнији и да се брже развијамо, а грађани да боље живе и буду боље повезани са обе стране Дрине и Саве, напоменула је Михајловић.

Наводи да јој је то градилиште код Сремске Раче посебно драго, зато што су на његовом отварању били председници Србије и Турске Александар Вучић и Реџеп Тајип Ердоган.

-Многи су били скептични и говорили да је то само прича-додала је Михајловић истакавши да се уверила да турска компанија Ташјапи и домаће фирме раде пуном паром и да ће мост бити завршен у року, односно за две и по године, а вероватно и пре.

Министарка истиче да је тај мост веома важан за регионално повезивање.

-Овај пројекат није само питање аутопута Сремска Рача - Кузмин и само мост, укупно 18 км и улагање од 220 милиона евра колико смо обезбедили за овај пројекат. Други део овог прстена ка Сарајеву, јесте од Пожеге до Котромана у дужини од 63 км процењене вредности око 850 до 900 милиона евра.

Михајловић каже да ћемо на мосту Братољуб између Љубовије и Братунца имати заједнички гранични прелаз, али да ће заједнички прелаз бити и у Сремској Рачи и у Котроману.

То значи да ћемо смањити за око 25 одсто транспортне трошкове, што ће значити уштеду за неке друге ствари и повећање брзине протока људи.

-Ово градилиште иде својим током, шипови се постављају и ускоро ће кренути и са друге стране да се гради и верујем да ћемо за неколико месеци већ моћи да видимо докле смо стигли у изградњи овог моста-рекла је она.

Михајловић је мост обишла заједно са министром саобраћаја и веза Републике Српске Ђорђем Поповићем, министром комуникација и промета БиХ Војином Митровићем и амбасадором Турске у Србији Танжу Билгичем, као и потпредседником компаније Ташјапи Емре Токмаком.

Министар комуникација и промета БиХ Митровић рекао је да ће нови мост преко Саве, али и деоница пута Кузмин-Сремска Рача-Бијељина повезати не само народе Србије, Републике Српске и БиХ, већ и њихове привреде, које су, истиче, важан предуслов за развој држава.

Истиче да су радови на изградњи новог пута и моста интензивни и додао да је јако битно повезати Републику Српску са Коридором 10, а на тај начин, додаје, и Семберија и Бања Лука биће ближе Београду.

-Створићемо боље услове за бољи живот грађана, како са стране Србије, тако и са стране Републике Српске и БиХ-рекао је Митровић.

Наводи да је председник Србије Александар Вучић схватио да мостови граде и унапређују сарадњу између држава региона и подсетио да је први мост који је урађен је мост "Братољубље".

Фото: Танјуг

 

Истиче да ће на том мосту бити заједнички гранични прелаз на страни БиХ, док ће на мосту преко Саве код Сремске Раче, такође, бити још један гранични прелаз, али са српске стране.

-То је интенција и транспортне заједнице да земље Западног Балкана имају један заједнички гранични прелаз, да се на једном месту врши заустављање и све потребне контроле, јер тиме убрзавамо и појефтињујемо транспорт у региону-указао је Митровић.

Захвалио је Србији што издваја новац за изградњу пута до Бјељине у износу од 100 милиона евра.

Министар саобраћаја и веза Републике Српске Поповић каже да радови теку планираном динамиком и додаје да постоје обећања извођача да ће ићи и испред зацртаних уговорних рокова.

Колико је значајан пројекат изградње аутопута Београд-Сарајево за Републику Српску, каже Поповић, говори чињеница да је са њихове стране завршена експропријација земљишта и да је готово спремна планска документација за наставак деонице од Сремске Раче до Бијељине.

-Овај аутопут ће омогућити квалитетну комуникацију између народа, бржи транспорт роба и услуга-рекао је Поповић.

Амбасадор Турске у Србији Билгич подсетио је да су радови на изградњи деонице Сремска Рача-Кузмин почели пре тачно годину дана у присуству двојице председнике Вучића и Ердогана.

Истиче да је присуство турског председника показатељ да је за Турску пројекат изградње аутопута Београд-Сарајево најбитнији у региону.

Билгич је навео да је уверен да ће турска компанија Ташјапи све радове завршити на време и захвалио министарствима Србије, Републике Српске и БиХ на одлучности да се тај пројекат што пре приведе крају.

Потпредседник компаније Ташјапи Емре Токмак истиче да радови на новом мосту напредују у складу са динамиком, а радници те компаније, наводи, учиниће све да испуне своје обавезе по уговору и року, јер осећају одговорност према Турској, Србији и БиХ.

Укупна дужина моста биће 1.310 метара.

Састоји од прилазних бетонских конструкција на левој и десној обали Саве, дужине 530 метара и 450 метара и челичне конструкције над реком дужине 330 метара.

Изградња аутопута Београд-Сарајево је један од највећих инфраструктурних пројеката у целом региону, а укупна процењена вредност те инвестиције је око две милијарде евра.

Србија је прошле године кренула у изградњу прве деонице, од Сремске Раче до Кузмина, у дужини од 18 километара, а вредност инвестиције је 220 милиона евра.

Тренутно се ради пројектна документација за другу деоницу, Пожега-Котроман.

Такође, Србија ће учествовати и у изградњи деонице Рача-Бијељина на територији Републике Српске, у дужини од 17 километара , а процењена вредност радова је око 136 милиона евра, не рачунајући експропријацију и друге трошкове.

Аутопут Београд-Сарајево ће бити први аутопут између Србије и неке од земаља у региону где ћемо имати заједничке граничне прелазе: у Сремској Рачи на територији Србије, а у Котроману на територији БИХ.

Већ је формиран Оперативни тим који ће радити на успостављању заједничких граничних прелаза.

Један такав прелаз биће ускоро и на мосту Љубовија-Братунац, у Братунцу, где је прошле недеље потписан Споразум о заједничком одржавању 11 мостова између Србије и БИХ на Дрини, Сави и Увцу.

Србија је за одржавање шест мостова на Дрини наменила око 15 милиона евра за три године, 2021-2023.

Пре само неколико година, практично није било заједничких пројеката између Србије и РС и Србије и БиХ.

Такође, већ је изграђен мост Братољуб, а биће изграђен и нови аеродром у Требињу вредан 55 милиона евра, где се први летови очекују од 2022. плану је и изградња брзе саобраћајнице Слепчевић - ГП Бадовинци, у дужини од 15 километара, а вредност тог пројекта је 75 милиона евра.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (0)