ИНТЕРВЈУ Владимир Лучић: За изговорене лажи Јунајтед група ће морати да плати десетине милиона евра

Душан Стојаковић

06. 09. 2020. у 09:00

СТРАХ од значајног раста, али и од снаге "Телекома Србија", једини је разлог зашто се ова државна компанија налази на тапету критика медија у власништву "Јунајтед групе". Ово у интервјуу за "Новости" тврди координатор за интернет и мултимедију "Телекома Србија" Владимир Лучић.

ИНТЕРВЈУ Владимир Лучић: За изговорене лажи Јунајтед група ће морати да плати десетине милиона евра

Фото Д.Миловановић

- Напади се интензивирају јер ће "Телеком" до краја године бити лидер и у телевизијском бизнису у Србији. А, само пре две године наша конкуренција, СББ, имала је разлику од 30 одсто више тржишног учешћа, што је тада изгледало недостижно. Они су имали 55 одсто, ми 25 одсто удела. Сада постаје евидентно да се та разлика смањила на само три процента и да ћемо их престићи и у телевизијском бизнису. Јер, ми настављамо да растемо. Они иду ка великом паду тржишног учешћа у Србији. Ти лоши резултати повезани су са њиховом високом задуженошћу и са интензивирањем напада на нас - истиче Лучић.


о Не престаје понављање приче да сте преплатили "Радијус вектор" и "Коперникус". Зашто?

- Занимљиво је да чињенице, које сам више пута изнео, нико никад није анализирао. Код аквизиције кабловског оператора најлакше је упоредити наше куповине са аквизицијом "Јунајтед групе" од стране "БЦ Партнерса". То је урађено исте године, на истом тржишту. Међутим, нико од тих који нас нападају није поменуо ту аквизицију. Ако је компанија која је 2018. пословала са губитком, "Јунајтед група", продата за 2,6 милијарди евра, а радила захваљујући тржишту, корисничкој бази и потенцијалу раста, зашто онда наших преко 500.000 телевизијских и интернет корисника не вреде ништа? Кабловски оператори које смо аквизирали такође раде дуже од 15 година на тржишту Србије. Фирме које смо купили радиле су са профитом и у време аквизиције, а чим смо их преузели остварују још боље резултате. Оне расту континуирано са бројем корисника интернета и телевизије.


о У чему је још разлика између ове две аквизиције?

- Наш плус приликом куповине, за разлику од куповине "БЦ Партнерс", јесте да су они ушли на ново тржиште, а ми смо преузели конкуренцију. Имали смо додатне користи, синергије, могућност да рационализујемо трошкове, повећамо приходе и да смањимо број директних конкурената. То је много лакше и једноставније него када сте, као "БЦ Партнерс", нови играч на тржишту. То је нешто што сви они који нас нападају на тржишту никада нису хтели да упореде. Ако погледате аквизиције које је "Дојче телеком" урадио у Аустрији куповином кабловског оператора UPC, или "Водафон" куповином Liberty Group у четири земље, видећете да су доста потенцирали ефекте синергије, јер су већ присутни као мобилни оператор у тим земљама. Ми смо једини истовремено и мобилни и фиксни оператор. Куповином кабловских оператора ушли смо у више домаћинстава са интернетом и ТВ. Имамо велику шансу да преко понуде јединствених пакета преузмемо и мобилну телефонију у тим домаћинствима.


о "Јунајтед група" вам је највећи конкурент и у региону.

- Од 2008, основна стратегија наше конкуренције, а мислим на "Јунајтед групу" у БиХ, Црној Гори и на свим тржиштима где имамо ТВ канале Арене, јесте прављење садржаја које ексклузивно емитују на својој кабловској мрежи и дају га операторима који их не нападају, али не и онима који су им конкуренти. Ако је то њихова основна стратегија, која је логика да нас нападају да не треба ми да улазимо у прављење садржаја. Преломна година за нас је свакако била 2018. Тада је "Јунајтед група" била најјача и на прагу потпуне медијске и кабловске доминације у региону. Осим 1,6 милиона кабловских и ДТХ корисника у региону, као и низа кабловских канала (Спорт клуб, Н1 , Гранд...), преузимањем компаније "Дајрект медија" која је главни трговац рекламног простора, као и куповином националних канала у Хрватској, БиХ и Црној Гори, били су у ситуацији да направе кабловски и медијски систем толико велик, да би тешко ико могао да му се супротстави. Ми смо имали само око 600.000 ТВ корисника и спортски канал Арену који је у то време реално био слабији у односу на Спорт клуб. Са готово три пута мање корисника и много слабијим садржајем, будућност нам није била сјајна. Са друге стране, имали смо један повољан период, а то је продаја "Јунајтед групе" од ККР "БЦ Партнерсу", која се десила у другој половини 2018. То нам је дало неколико месеци простора да на тржишту предузмемо кораке ка стабилизацији и мислим да смо то искористили.

Фото Д.Миловановић


о Иако је утисак да ће се "рат" наставити, можете ли, ипак, да седнете за сто и покушате да закопате ратне секире?

- Потпуно сам сигуран у успех наше тужбе на домаћем међународном суду. Тужићемо их за све лажи и пресуда ће бити наша победа. Само тако ћемо зауставити олако изношење неистина и напада на нашу компанију. Све што је изнето преко канала "Јунајтед групе", у последње две године, мораће да докажу пред домаћим и страним судовима, ако није истина "Јунајтед група" ће се наћи пред оштрим одштетним захтевом од више десетина милиона евра. Само тако се може решити ова ситуација и једино на тај начин ће неко ко држи доминантно тржишно учешће научити да се не може користити таква позиција за медијску кампању против конкуренције.


о Је ли тужба спремна и када ћете је и званично подићи?

- У следеће две до три недеље подносимо тужбу. Што се тиче међународне, изабрали смо Швајцарску као земљу где ћемо тужити "Јунајтед групу". Нанета нам је огромна штета. Урушаван нам је бренд две године. "Телеком" је имао сваки други дан негативну објаву у њиховим медијима. А, занимљив је податак да смо, током целе 2017. године, у истим кућама имали укупно четири објаве у "Телекому". Кад смо кренули озбиљно да радимо, сваки други дан је била негативна објава. У последња два месеца број негативних објава је био преко 100.


о Мариника Тепић, потпредседница Ђиласове странке ССП, обелоданила је уговор "Телекома" и "Вајерлес медије" вредан 30 милиона евра. Представници власти тврдили су да је разлог прекид пословних односа Ђиласа и "Телекома".

- Напади су очигледно синхронизовани и то мислим да је свима јасно. Од свих инвестиција "Телекома", углавном се нападају оне у мултимедијални садржај, а од свих аквизиција искључиво куповина кабловских оператора, тј. пројекти који највише и сметају нашем конкуренту. Што се тиче сарадње са "Вајерлес медијом", она траје од 2004. Са овом компанијом урадили смо велики број дигиталних и мултимедијалних пројеката и постигли велике успехе. Мислим да је природно да ту сарадњу додатно проширимо у области производње, пласмана и промоције мултимедијалног и дигиталног садржаја и сервиса. Наш концепт партнерства и сарадње са готово свим значајним медијским и продукцијским кућама дао је одличне резултате. Зато ми имамо Суперстар (српски ХБО) који је убедљиво први канал по гледаности у својој категорији. У нашој понуди у основном пакету су и сви кабловски канали Пинка, Прве, Хепија, РТС, затим низ битних канала из БиХ (РТРС, БН, ОБН, АЛТ, Федерална телевизија)... То нашој понуди даје изузетан квалитет и то корисници препознају, како на домаћем тржишту, тако и у дијаспори.

Фото Д.Миловановић

ЕМИСИЈА ОБВЕЗНИЦА ДОКАЗ СНАГЕ

- ЕМИТОВАЊЕ корпоративних обвезница је карактеристика свих великих међународних компанија. Оно што морам да истакнем јесте да су то динарске, а не девизне обвезнице, са изузетно повољном каматом и понуђене брендираним, најбољим банакама у Србији. То само показује колико је поверење банака у "Телеком" велико, јер за тих пет година плаћа се само камата, а после главница. Издавање корпоративних обвезница у вредности од 23,5 милијарди динара ће такође омогућити овој фирми наставак инвестиционог циклуса, као и отплату неких банкарских кредита. И "Јунајтед група" се углавном финансира издавањем корпоративних обвезница.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (14)