МАСКЕ СМАЊИЛЕ ПРОДАЈУ КАРМИНА: Како је пандемија вируса корона утицала на потражњу за шминком у нашој држави

Е. Б. ТАЛИЈАН

26. 08. 2020. у 12:00

ПРОДАЈА ружева за усне у Србији је од почетка ширења вируса корона знатно пала због рестриктивних мера и заштитних маски. Како сазнају "Новости", тражња за овим производом на нашем тржишту смањена је за четвртину.

МАСКЕ СМАЊИЛЕ ПРОДАЈУ КАРМИНА: Како је пандемија вируса корона утицала на потражњу за шминком у нашој држави

Фото: Depositphotos

Међутим, поједини произвођачи бележе невероватан скок, и до 70 одсто, куповине оловака за уста, јер су оне суве и не остављају траг. Истовремено, знатно расте и продаја шминке која истиче очи, као што су оловке за обрве, маскаре, али и четкица и сунђерчића за наношење сенки.

Директор и власник једне српске козметичке куће Мила Литвињенко каже да од марта пада тражња за ружевима за усне у односу на исти период лане, док се истовремено повећава продаја оловака за уста.

- Ружеви су масни, а оловке су суве и не остављају траг на маскама и то је, највероватније, разлог за ову промену у навикама потрошача - оцењује Литвињенкова за наш лист. - У марту и априлу имали смо повећану продају оловака за уста за око 45 одсто, а последња два месеца скок у тражњи од 70 одсто, у односу на исти период прошле године.

Она додаје да од марта бележе сталан пораст куповине оловака за исцртавање обрва, маскара, као и четкица и сунђерчића за шминкање очију, што показује да жене више пажње посвећују истицању тог дела лица.

У представништву једне од водећих мултинационалних компанија за Балкан кажу за наш лист да је од свих категорија козметике које производе, шминка највише погођена последицама пандемије. На почетку, како наводе, потрошачи нису могли да иду у дрогерије или су радно и слободно време проводили у кући, а након тога, велика окупљања, као што су свадбе, прославе и матуре су отказивана.

- У Србији производи за усне бележе највећи пад продаје од 23 одсто, а затим лакови за нокте 18,9 процената - истичу у овој мултинационалки. - С друге стране, тражња за производима за очи, и лице, односно тен има знатно мањи пад. Од када су маске обавезне, даме највише купују маскаре и производе за обрве, јер су управо очи делови лица који једино могу да дођу до изражаја.

Они додају да прате промене у навикама потрошача и да њихова понуда већ обухвата све више дуготрајних ружева који не остављају траг и не пресликавају се на маску.

Још једна промена до које је довела корона је и велики раст електронске трговине. Мила Литвињенко истиче да је у њеној компанији онлајн куповина шминке од краја марта скочила за 400 одсто у односу на претходну годину, а у међународној компанији да имају удвостручену е-продају у Србији.

НИЈЕ ВИШЕ АНТИКРИЗНО ОРУЖЈЕ

ПАНДЕМИЈА је у Италији довела до пада продаје ружева за усне за 60 одсто, а предвиђа се да ће на годишњем нивоу тражња за карминима бити смањена за 24 процента, показују подаци компаније "Нилсен".

Руж за усне одувек се сматрао антикризним оружјем, односно што је период економски тежи, кармини су се више продавали, пише италијански лист "Република". То је такозвани кармин-индекс, израз који је сковао Леонард Лаудер, из компаније "Есте Лаудер", како би описао повећану продају козметике и шминке током рецесије 2008. године. Жене су куповином ружева за усне замениле скупље производе које нису могле да приуште током тешког финансијског периода.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ШОК ПОРУКА ИЗ САД: Америка би могла послати трупе у Украјину

ШОК ПОРУКА ИЗ САД: Америка би могла послати трупе у Украјину

СЈЕДИЊЕНЕ Америчке Државе би могле одлучити да пошаљу трупе у Украјину након пораза украјинске војске, рекао је пензионисани потпуковник америчке војске Александар Виндман, преноси РИА Новости.

20. 04. 2024. у 13:55

Коментари (0)

КАКВА КЛОПКА: Овако је полиција надмудрила хулигане и похапсила актере велике туче навијача пред вечити дерби (ФОТО/ВИДЕО)