ОНЛАЈН ЗИМНИЦА; ЏЕМОВИ И РАКИЈА: Прва интернет-продавница на КиМ Купуј са Космета дневно има више од 100 поруџбина

Е. Б. ТАЛИЈАН

среда, 12. 08. 2020. у 12:00

ОНЛАЈН ЗИМНИЦА; ЏЕМОВИ И РАКИЈА: Прва интернет-продавница на КиМ Купуј са Космета дневно има више од 100 поруџбина

Произвођачи Ивана Стајковић и њен брат Горан Стевић

ПРОИЗВОДИ српских произвођача са Косова и Метохије од сада су доступни потрошачима широм света.

Прва онлајн продавница у нашој јужној покрајини, под називом "Купуј са Космета", почела је са радом крајем прошле недеље. Циљ је да се промовисањем различитих прехрамбених и занатских производа, као и пружањем подршке у дигиталном пословању, помогне опстанку и останку српског народа на овом простору. Домаћи и инострани купци сада једноставним путем могу да пазаре зимницу и џемове припремљене на старински начин, ракију, чувено вино из Велике Хоче, али и домаће пиво из Грачанице, традиционално рађене одевне предмете, иконе, макете српских манастира...

Овај пројекат реализују петорица младића из села Партеш, у гњиланској општини, из хуманитарног удружења "Косовско Поморавље", а уз подршку Канцеларије за КиМ и организације "Дигитална Србија. Директор онлајн продавнице, Никола Васић (25) истиче, да је за само неколико дана сајт прегледао велики број људи и да дневно већ имају око стотину поруџбина.

- Желимо да помогнемо људима, да им вратимо достојанство, да могу да живе од свог рада - каже, за "Новости", Васић. - Млади немају посао, масовно одлазе, а ово је, можда, један од начина да остану овде да живе и раде и да се осећају као људи.

ДИЈАСПОРА ПОХРЛИЛА

ПРОИЗВОДЕ из електронске продавнице највише пазаре купци из централне Србије, углавном Београда и околине, а 40 одсто поруџбина стиже од наше дијаспоре, из иностранства - каже Никола Васић. - Претежно су заинтересовани за традиционално рађене одевне предмете, плетене чарапе, јелеке и за пића.

Електронска продавница се тек развија и српски произвођачи се свакодневно јављају. Један од најтежих задатака у реализацији пројекта је, како наводи, да дођу до привредника, јер не постоји јединствена евиденција. Они углавном живе изоловано, по засеоцима, а производе продају на локалним пијацама. Зато ови младићи обилазе терен и лично разговарају са њима.

- Нашли смо баш интересантне производе, а изненадило нас је што се много младих људи бави различитим занатима и пољопривредом - истиче Васић. - Они који своју робу пласирају преко интернет-продавнице углавном имају од 25 до 40 година.

Према речима самих произвођача и занатлија, платформа за онлајн продају је прави погодак и изузетно је значајна. Александар Стајић (28), из села Горње Кусце, у гњиланској општини, који израђује иконе и макете манастира, каже да сада много лакше долази до купаца.

Иконописац Александар Стајић

- Много већи број људи види производе и већ данас имам петнаестак поруџбина - истиче Стајић. - Живим са супругом, оцем и мајком и некако се сналазимо. С обзиром на то да нема другог посла, ово није лоше. Живео сам у Београду неколико година, али не свиђа ми се тај брзи живот и вратио сам се на село.

Пољопривредница Ивана Стајковић (36), из села Јасеновик, у општини Ново Брдо, са породицом већ деценију и по производи ракију с тартуфима, ликере и органску храну, ајвар, џем, козји качкаваљ са тартуфима у маслиновом уљу... Све раде по старим рецептима њихове баке. Супруг Зоран и њен брат задужени су за ракије, а снајка и она за храну.

- Одушевљени смо, електронска продавница је феноменална идеја и прави погодак за нас који од тога живимо - каже Ивана. - Никола и момци долазе по робу и шаљу, они су све осмислили, боре се као лавови да наш народ овде остане. Ми живимо изоловано, по селима, и ово нам много значи.

ПОДРШКА И ОД БИКОВИЋА

ГЛУМАЦ Милош Биковић позвао је да се куповином производа путем онлајн продавнице подрже Срби на Косову и Метохији.

- Хајде да подржимо наше људе на Космету - написао је Биковић на твитер-налогу. - "Купуј домаће са Космета!" Свака част за идеју. Нека свако купи понешто одавде и учинили смо заједно нешто за нашу земљу.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (0)