СНИЖЕЊА НА "ЦРНИ ПЕТАК" ЛУДОМ РАДОВАЊЕ: N Sport огласио повољне цене за артикле које није имао у понуди

Е. Б. ТАЛИЈАН

02. 12. 2021. у 17:59

ДАН или седмица снижења, познат под називом "црни петак", уместо обећаних невероватних попуста донео је велико разочарање потрошачима који су планирали да остваре уштеду.

СНИЖЕЊА НА  ЦРНИ ПЕТАК ЛУДОМ РАДОВАЊЕ: N Sport огласио повољне цене за артикле које није имао у понуди

Фото: Printskrin

У куповини путем интернета посебно је било изражено лажно оглашавање високих снижења и одбијање поруџбина.

Читатељка "Новости", Снежана Павловић, пожалила нам се да је поручила четири производа у онлајн продавници N Sport и да су јој током недељу дана сукцесивно отказивали један по један са образложењем да "није доступан у њиховој понуди због великог интересовања".

Један артикал је платила картицом, а за остале је навела да ће поузећем. Међутим, новац јој није враћен ни након девет дана, иако се сам трговац обавезао да то учини у року од седам дана.

- Када сам наручивала, за сваки производ је било наведено да је доступан у свим бојама и величинама - каже Павловићева.

- Како је могуће да после нема ниједног. Пре ће бити да је у питању обичан мамац за купце, јер је за те артикле било оглашено снижење од 70 одсто. Они сами наводе да ће поруџбину да обраде у року од 24 сата, а мени су само тренерку отказали у том року, док су поруџбине за једне патике одбили након три, за друге после пет и за дукс тек осмог дана.

Фото: Printskrin

 

Марко Драгић из Националне организације потрошача Србије (НОПС) објашњава да се у случају наше читатељке ради о непоштеној пословној пракси и прекршају продавца, јер то представља довођење купца у заблуду.

- Што се тиче самог оглашавања попуста, трговац је у обавези да обезбеди довољне количине робе за први дан снижења, а након тога је све препуштено његовој вољи - каже Драгић.

- Али, не може на сајту да буде оглашено да имају производ, а да га у реалности немају. То је довођење потрошача у заблуду. Тај маркетиншки трик трговци често користе.

Он оцењује као невероватно да им је било потребно осам дана да одговоре да артикал немају на стању, а имају аутоматски увид у залихе. Како додаје, они нису испоштовали ни своју политику да обраде захтев за један дан.

- И ово, као и прекорачење рока за рефундацију новца за производ који је плаћен, а није испоручен, јер га немају, јесу прекршаји које треба пријавити тржишној инспекцији - каже Драгић.

- Сами су се обавезали да врате уплату у року од седам дана, а то има исту снагу као уговор, зато што све што усагласе трговац и потрошач представља уговорни однос.

Он наводи и друге примере, да се често дешава да трговци огласе попуст који је већи од оног који су намеравали да понуде. Да ли је у питању намера да би се привукли купци, или грешка продавца приликом обрачуна снижења, то може да се нагађа.

- У таквој ситуацији трговци користе образложење да тај производ немају на стању и отказују поруџбину купца - објашњава Драгић.

- Међутим, након два до три сата тај исти артикал је поново у онлајн понуди, али овога пута је попуст мањи и цена је виша. То представља кршење закона, јер је трговац у обавези да га прода купцу који га је поручио по оглашеној цени.

Током "црног петка" друштвене мреже су биле преплављене бројним коментарима незадовољних потрошача који нису успели да остваре оглашени попуст или реализију онлајн куповину.

БРОЈНЕ ПРИТУЖБЕ

ВЕЛИКИ број незадовољних потрошача због лажних снижења током "црног петка" жалио се Националној организацији потрошача Србије - каже Марко Драгић из НОПС-а. - Било је драстичних "пумпања" цена пре оглашавања попуста, да би онда та снижења деловала као велика. А у пракси, трговци су само враћали претходне редовне цене.

Он истиче да су многи оглашавали попусте до 50 одсто, а производи су били снижени минимално, у просеку од 10 до 15 процената. Не треба заборавити, како истиче, да има трговаца који су поштавали све попусте.

N SPORT: НЕ ГАРАНТУЈЕМО ЗА СТАЊЕ НА ЗАЛИХАМА

КОМПАНИЈА N Sport у одговору нашим новинама, истиче да су сви оглашени производи били у понуди, али да је тражња била изузетно велика, тако да се роба распродала у кратком року.

- N Sport не гарантује за стање залиха у сваком тренутку, с обзиром на техничка органичења која се односе на мерење стања у реалном времену приликом интернет продаје - истиче ова компанија.

- Зато задржавамо право да прикажемо и цену артикла који се у моменту приказивања не налази на залихама.

Како наглашавају, повраћај новца Снежани Павловић обављен је 28. новембра, а даљи ток рефундације регулисан је пословном политиком банке.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (4)