УВОДЕ ПУТАРИНУ И НА ИБАРСКОЈ: Превозници не стрепе од наплатних рампи и на путевима нижег реда

С. БУЛАТОВИЋ

09. 10. 2021. у 10:18

ПУТЕВИ Србије" већ дуго најављују, али су сада намеру да убирају путарину од теретњака и са магистрала, почели и да остварују. Недавно су огласили јавну набавку.

УВОДЕ ПУТАРИНУ И НА ИБАРСКОЈ: Превозници не стрепе од наплатних рампи и на путевима нижег реда

Фото Н. Фифић

Траже ауторе Студије оправданости увођења система наплате путарине на новим - будућим деоницама ауто-пута и на путевима нижег реда. Друмски превозници махом не негодују, али очекују да их надлежни пре коначних одлука - консултују.

У Удружењу "Србијатранспорт" истичу да су апсолутно за поштовање закона. И сами упозоравају на проблем претоварених камиона, који су нелојална конкуренција.

- Верујемо да ћемо бити укључени кад се буде одлучивало - каже Горан Алексић, директор "Србијатранспорта". - Проблем у друмском транспорту праве претоварена возила. Она двојако штетно утичу на наш сектор. Са једне стране уништавају инфраструктуру, а са друге урушавају конкурентност. Такви превозници са намером улазе у тендере са ниским ценама, а економску оправданост остварују кроз претовар. Заиста се залажемо за строго поштовање закона и да важе за све. Магистрални и регионални путеви су значајни за транспорт, привреду и друштво. Важно је одржавање и квалитет тих путева.

Председник удружења "Међународни транспорт" Неђо Мандић истиче да увођење путарина неће исто утицати на све. Они који раде по пропису и чувају возила, тврди, избегавају да користе путеве нижег реда.

- Никад возачу не бих дозволио да иде алтернативним путем - каже Мандић. - Пре свега због безбедности. На ауто-путу нису претња возила из супротног смера. Нема те врсте претицања. Ми возимо и скупу робу. Угрозили бисмо безбедност возача, али и хабамо превозна средства. Они који себе називају превозницима, али то стварно нису, вероватно мисле другачије. Они не мисле ни на хабање гума, кочница због штедње 500 или 1.000 динара. Ја верујем да је преоптерећење камиона кривично дело. А возе и до 60 тона терета. Па то је бомба на путу. Ми не превозимо више од 23 тоне.

ТРОШКОВИ

ЗА студију се тек бирају извођачи. Пред собом ће имати 12 месеци да анализирају и препоруче решење. Сама израда студије требало би да кошта 2,5 милиона динара. Толико је предвиђено јавним позивом.

ЗАПРАТИТЕ НПОРТАЛ НА ФЕЈСБУКУ

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (4)