КО КАСНИ СА РАТАМА ЗА КРЕДИТ, НЕ МОЖЕ ДА БИРА: Одговор Креди агрикол банке на текст да својој клијенткињи наплаћује опомену

Б. Царановић

22. 09. 2021. у 10:23

У СЛУЧАЈУ да се дужницима по разним банкарским кредитима, због промене термина када им леже плата на рачун, догађа да не могу да измире рату на време, могу да затраже у филијалама промену датума.

КО КАСНИ СА РАТАМА ЗА КРЕДИТ, НЕ МОЖЕ ДА БИРА: Одговор Креди агрикол банке на текст да својој клијенткињи наплаћује опомену

Фото Н. Фифић

Наиме, недавно се нашем листу пожалила клијенткиња Креди агрикол банке да већ готово годину дана због промењене динамике уплата не може на време да измири дуг према банци и да месецима добија поштом опомену, која јој се наплаћује 200 динара. Из ове банке су нам потврдили да је могућа промена датума, али не и начина на који се шаљу опомене.

Према речима наше саговорнице Н. В. из Београда, рата за стамбени кредит од 26.000 динара се са рачуна "скида" петог у месецу, а у том моменту на рачуну буде довољно за 70 одсто рате. Остатак на рачуну буде у наредних пет до шест дана. Проблем је што банка, иако се то понавља из месеца у месец, увек шаље обавештење преко поштара, којим упозорава клијенткињу да ће због кашењења у отплати кредита бити пријављена кредитном бироу.

- Клијенткиња која није задовољна датумом доспећа рате стамбеног кредита може у сваком тренутку да промени датум, у Уговору који је закључила са банком то јасно стоји - кажу у Креди агрикол банци. - Потребно је само да се обрати свом менаџеру у филијали са тим захтевом и по једноставној процедури биће јој промењен датум доспећа рате.

Са друге стране, међутим, кажу да се СМС порука и писмо обавештења шаљу по аутоматизму свим њиховим клијентима који касне са уплатом рате за стамбени кредит и не могу се прилагођавати захтевима клијената. Грађани могу да бирају канал комуникације када су обавештења и понуда од стране банке у питању, али не могу да бирају начин на који ће банка комуницирати евентуално кашњење клијента са измирењем његових обавеза.

НИСУ МИ НУДИЛИ ПРОМЕНУ

НИСАМ знала да у уговору постоји ставка о промени датума, али ту информацију би требало да имају запослени у филијали у Лештанима, где сам лично пре годину дана тражила да се помери датум - каже Н. В. - Не само да ми тада нису рекли да имам могућност за нови "календар" отплате, напротив, речено ми је да датум доспећа рате не може да се мења. Свакако бих уштедела новац за опомену поштом.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (6)