ЗА НЕЖЕЉЕНУ ПОШТУ МЕСЕЧНО 200 ДИНАРА: Банке често користе прилику да клијентима зарачунају и што не би морале

Е. Р.

20. 09. 2021. у 19:00

ДУЖЕ од годину дана, Београђанка Н. В. од своје банке готово сваки месец добија писано обавештење да није измирила рату за стамбени кредит на време.

ЗА НЕЖЕЉЕНУ ПОШТУ МЕСЕЧНО 200 ДИНАРА: Банке често користе прилику да клијентима зарачунају и што не би морале

Фото Н. Фифић

Иако је обавестила филијалу да се променила динамика исплате зарада и да ће зато морати да касни највише шест дана са уплатом рате, али и да не жели написменo извештај, поштар га и даље редовно доноси. То, међутим, није проблем само због непотребног штампања папира, већ и зато што банка такву информацију наплаћује 200 динара.

Стамбени кредит је читатељка "Новости" узела пре неколико година у експозитури Креди агрикол банке у Лештанима. Није било проблема са отплатом до прошле године, када је послодавац променио датум исплате зараде, која долази у два дела. Тако се већ по устаљеној шеми догађа да за месечну обавезу од 26.000 динара, у време када стиже на наплату, сваког 5. у месецу, на рачуну остане 18.000 динара. Остатак рате наша саговорница покрије шест дана касније.

- Отишла сам у експозитуру у Лештане и замолила их да ми помере датум ако могу, јер је у питању отплата дуготрајног дуга, али ми је речено да се ради о аутоматизму на основу склопљеног уговора и да се датуми не могу мењати - каже наша саговорница.

- Саветовали су ми да оставим неопходну суму на рачуну од претходне плате, али не успевам. Много ми више, ипак, смета што ми упорно, осим преко СМС, шаљу обавештење поштом. И за тај нежељени посао ми се редовно скида са рачуна 200 динара.

Како наша саговорница објашњава, сваки месец, без обзира на то што се никада није догодило да прескочи плаћање рате, банка јој у штампаном облику прети да ће подаци о томе бити достављени Кредитном бироу. А у поштанско сандуче извештај јој стиже дан или два након што је цела рата већ измирена.

Из Креди агрикол банке нису нам одговорили на питање зашто шаљу писма својим клијентима и када то не желе, али из Народне банке Србије кажу да достављање обавештења поштом није законом прописано, већ зависи од уговорених услова.

- Када је реч о трошковима слања опомена, али и учесталости достављања, НБС је приликом поступања по притужбама корисника, заузела став да банка мора уговором да предвиди висину трошкова опомене и учесталост слања - кажу у НБС.

- Притом банка опомену може да шаље и путем имејла.

БЕСПЛАТНО НА ШЕСТ МЕСЕЦИ

НЕЗАВИСНО од опомена у случају кашњења, банке су дужне да кориснику шестомесечно, бесплатно достављају податке о стању дуга по кредиту, објашњавају у Централној банци.

- У случају дозвољеног прекорачења рачуна, банка је дужна да најмање једанпут месечно без урачунавања трошкова достави кориснику обавештење - извод о свим променама на његовом рачуну. Обавеза је да обавештење достави и на захтев корисника, али уз право на накнаду у складу са актима банке.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (0)