ЗА ПОЛА ГОДИНЕ 868 ПРИТУЖБИ НА РАД БАНАКА: Ево на шта се грађани највише жале, и колико клијената је било у праву

Б. Царановић

28. 08. 2021. у 08:15

КАДА посумњају да постоји неправилност у раду банака и да су оштећени, клијенти могу да се пожале служби Народне банке Србије.

ЗА ПОЛА ГОДИНЕ 868 ПРИТУЖБИ НА РАД БАНАКА: Ево на шта се грађани највише жале, и колико клијената је било у праву

Фото З. Јовановић

Према подацима Сектора за заштиту корисника финансијских услуга, у првих шест месеци ове године, решено је 868 притужби корисника на поступање банака. Међу жалбама су и оне везане за рекламације због трансакција картицама, о којима смо недавно писали пошто су поједине банке увеле папрене наканаде када се утврди да су притужбе неосноване.

На списку банака за које је утврђено да су радиле незаконито је седам финансијских установа, а највећи број жалби грађана односио се на кредите.

Како последња статистика показује, од свих рекламација, 685 је проглашено неоснованим, а у 183 случаја је потврђено да су клијенти били у праву.

- На поступање у вези са кредитима односи се 58,8 одсто притужби, на платне рачуне и такве услуге - 24 процента, а на платне картице 13,2 одсто рекламација - податак је НБС.

Како у њиховој анализи стоји, на проблеме са готовинским кредитима жалио се 221 клијент, на потрошачке 35, док је 88 жалби у вези са стамбеним кредитима. На друге врсте кредита написано је још 128 приговора.

Проблема са платним картицама било је у 115 случајева, додуше толико их је стигло до Сектора Централне банке. Међу њима су и притужбе везане за рекламације због трансакција, о којима смо недавно писали, јер су поједине банке увече таксе од 1.000 динара када се утврди да су неосноване.

- У периоду од јануара до краја јуна 2021. године поступали смо по 26 притужби које су биле везане за рекламације због трансакција платном картицом, од чега је било 17 неоснованих притужби и девет основаних, док је у 2020. години укупно било 37 оваквих притужби, од чега 22 неосноване и 15 основаних - објашњавају у НБС.

- Напомињемо да у случају када је притужба корисника основана, Народна банка Србије предузимајући мере из своје надлежности између осталог налаже банци да отклони неправилност на начин да рачун корисника врати у стање у коме би био да није било неправилности, а то укључује и да банка изврши повраћај свих наплаћених накнада.

Притужби на све финансијске установе, од почетка године, до краја јуна, које је НБС решила, било је укупно 1.393, а осим на банке, односиле су се и на друштва за осигурања, даваоце финансијског лизинга, добровољне пензијске фондове.

И ОСИГУРАЊА ПРОБЛЕМ

НАЈВИШЕ жалби - 62,3 одсто, односило се на поступање банака, 37,3 одсто на друштва за осигурање, 0,2 на даваоце финансијског лизинга, а по 0,1 одсто на поступање платних институција и друштава за управљање добровољним пензијским фондовима. Решено је 519 притужби корисника на поступање друштава за осигурање, а највећи број ових притужби се односио на ауто-одговорност - 35,6 одсто и осигурање од последица несрећног случаја - 19,7 одсто. Примљено је 75 предлога за посредовање, а стране у поступку посредовања прихватиле су 13 предлога.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Коментари (0)

ДАНАС ЈЕ ДОБАР ДАН ЗА СРБИЈУ: Вучић се огласио са важним вестима (ФОТО)