ШТЕТА ОД КРАЂЕ ЗНАКОВА МИЛИОН ЕВРА: "Путеви Србије" већ годинама имају проблем са уништавањем саобраћајне сигнализације

Б. Царановић

19. 08. 2021. у 12:00

КРАЂА путоказа, челичних и жичаних заштитних ограда, плетива, стубова, врата знакова, ломљење и исписивање графита по њима или зидовима за заштиту од буке, само су део штете коју готово дневно сабира Јавно предузеће "Путеви Србије".

ШТЕТА ОД КРАЂЕ ЗНАКОВА МИЛИОН ЕВРА: Путеви Србије већ годинама имају проблем са уништавањем саобраћајне сигнализације

Фото Д. Дозет

Због крађе и уништавања саобраћајне сигнализације и путне опреме, сваке године имају око милион евра штете.

Из овог предузећа кажу, годишње им нестане више хиљада саобраћајних знакова и путоказних табли. Како цена пресвлачења километра пута у просеку кошта око 10 милиона динара, упозоравају да би годишње могло да се рехабилитује 12 километара пута за износ утрошених средстава за украдену и оштећену саобраћајну сигнализацију.

- Обим штете се увећава када се узме у обзир да се подаци односе на државне путеве, који су у надлежности ЈП "Путеви Србије", а нису узети у обзир локални друмови, улице у градовима и насељима, који су у надлежности градова и општина - кажу у овом предузећу.

На државном путу лане је на деоници од петље Ковилово до раскрснице за Падинску Скелу оштећена вертикална саобраћајна сигнализација у вредности од скоро пет милиона динара - кажу наши саговорници. - Оштећена су укупно 63 саобраћајна знака, троугластих 12, кружних 35, квадратних шест и правоугаоних 10 као и 22 табле за вођење и упућивање саобраћаја.

- Главни разлог крађе саобраћајних знакова је скуп и лако употребљив материјал од кога су направљени - објашњавају "Путеви Србија". - Алуминијумски лим као подлога за саобраћајни знак, као и челична цев просечне дужине 2,2 метра која има велику употребну вредност за прављење ограда и других конструкција, имају значајну вредност на тржишту секундарних сировина. Осим тога, краду и комплетне челичне заштитне одбојне ограде или челичне плаштеве, кутијасте профиле, леђне траке, жичане ограде поред ауто-путева или плетива, стубове и врата са њих.

На списку су и поклопци и сливне решетке шахтова за одводњавање државних путева. Дешава се и да вандали пробију и униште заштитну ограду поред ауто-путева да би направили дивљи прикључак на њега, како би ломили знакове, пишу графите на саобраћајним знацима и таблама, прелепљују их рекламама. На мети лопова је и огроман број ПВЦ стубова - смероказа чијим се дробљењем обезбеђује сировина за производњу пластичних материјала.

- Украден или оштећен саобраћајни знак мора бити поново постављен или замењен од стране извођача радова и то на терет ЈП "Путеви Србије".

КРИВЦИ БЕЗ КАЗНЕ

-ЗА последњу деценију, МУП Србије разрешио је мали број пријава против непознатих особа и наших поднетих одштетних захтева - кажу у ЈП "Путеви Србије". - Напомињемо да се ниједан елемент саобраћајне сигнализације и опреме не може наћи у поседу трговаца отпадним материјалом, уколико није претходно расходован, као ни инвеститора и извођача радова на одржавању државних путева.

АПЕЛ И КАМПАЊА

- КРАЂА, уклањање или оштећење саобраћајне сигнализације и опреме смањује безбедност и директно угрожава животе учесника у саобраћају, па би казне за таква кривична дела требало да буду оштрије - упозоравају из "Путева Србије". - Апелујемо да се укључе све надлежне институције.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (4)