ЈУРЕ НЕ МАРЕЋИ ЗА БЕЗБЕДНОСТ ДРУГИХ: У великим градовима достављачи на бициклима постали опасност у саобраћају по возаче, али и по пешаке

С. МИЛОШЕВИЋ

12. 08. 2021. у 11:00

ДОСТАВЉАЧИ на бициклима постали су нова опасност у саобраћају и по пешаке и по возаче! Стручњаци са Саобраћајног факултета у Београду, али и Агенција за безбедност саобраћаја су сагласни: саобраћајна полиција би требало више да контролише двоточкаше!

ЈУРЕ НЕ МАРЕЋИ ЗА БЕЗБЕДНОСТ ДРУГИХ: У великим градовима достављачи на бициклима постали опасност у саобраћају по возаче, али и по пешаке

Фото З. Јовановић

У жељи да што брже испоруче наруџбину, понашају се као пешаци кад им то одговара, па возе тротоарима и трговима и то великим брзинама. Пешаци то не очекују, па постоји опасност да ће бициклиста налетети на њих. Кад им одговара, понашају се као возачи.

- Бициклиста достављач је из Призренске улетео у Бранкову, док сам из Улице краљице Наталије покушавао да се укључим у Бранкову и уђем у траку ка Теразијском тунелу. Призренска је једносмерна улица и возач не очекује да ће неко одатле да излети и уђе у Бранкову. Једва сам га избегао - јада се један београдски возач.

Према речима професора Саобраћајног факултета Милана Вујанића, треба се уздати у полицију.

- Као што се организују циљане контроле за везивање појаса или коришћење телефона у вожњи, тако треба организовати и контроле возача бицикала. То је ургентно решење и даје тренутне резултате. И њихове послодавце треба стимулисати да пропишу под којим условима они треба да обављају доставу и да у случају казне добију умањење плате. Право решење је наравно да прођу курс на којем би требало да чују како да правилно учествују у саобраћају и зашто је ношење кациге препоручљиво - истиче Вујанић.

И запослени у Агенцији за безбедност саобраћаја кажу да је репресија, осим превенције и едукације, мера која би допринела промени понашања возача бицикла.

- Управа саобраћајне полиције треба да интензивира контролу кретања бициклиста, нарочито оних који свој бицикл користе у пословне сврхе. У току свог радног времена желе да опслуже што више локација чиме угрожавају свој и живот других учесника у саобраћају. Превенција и едукација су нешто чему Агенција посвећује посебну пажњу у свом раду, тако да сматрамо да би скретање пажње на кршење саобраћајних прописа утицало на понашање бициклиста у саобраћају - наводе у Агенцији.

Законом о безбедности саобраћаја на путевима прописано је на којим површинама возачи бицикла могу да се крећу. Кациге нису обавезне, али су препоручљиве. Подсећамо, казна од 5.000 динара предвиђена је за кретање бициклом по тротоару.

Колико је бициклиста током прошле и ове године кажњено за неки преступ, знају само надлежни из Управе саобраћајне полиције. На наша питања послата још 2. августа нису дали одговор.

НАЈВИШЕ У ПРЕСТОНИЦИ

КУРИРИ зараде месечно од 70.000 до 100.000 динара. У 2020. години је регистровано у Србији чак 1.786 фирми за доставу хране. Према студији Центра за истраживање јавних политика "Паклени возачи", крајем прошле године на три водеће платформе за доставу хране било је запослено око 3.000 радника. Београд је највеће тржиште, док у Новом Саду, према проценама, има око 100 достављача, а Ниш 60.

ЗА ЧЕТИРИ ГОДИНЕ ПОГИНУЛО ЊИХ 192

У ПОСЛЕДЊЕ четири године у Србији је погинуло 192 бициклиста, а од почетка године 19! Међу настрадалима од јануара до данас је и четворогодишњи малишан. Да је безбедност бициклиста у саобраћају угрожена потврђује податак да у просеку годишње у земљи погине око 50 бициклиста и буде повређено њих око 1.500. Настрадали бициклисти чине око осам одсто свих погинулих у саобраћајним незгодама, подаци су Агенције за безбедност саобраћаја. Њихова рањивост је кључни проблем пошто не носе кациге, често немају ноћна светла, "невидљиви" су за аутомобиле и камионе.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (2)