ЗАМЕНА СТАБИЛИЗАТОРА СА 4.400 СКОЧИЛА НА 8.100 ДИНАРА: У овлашћеном сервису на Дорћолу за мање од две године цена истог посла двоструко већа

Б. ЦАРАНОВИЋ

29. 07. 2021. у 10:37

КАДА је отишао на касу да плати рачун поправке аутомобила и замену резервног дела, у дорћолском сервису, Београђанин Д. С. био је шокиран цифром на фискалном рачуну. За идентичан посао, поправку квара и ауто-део, тачно две године раније платио је два пута мање!

ЗАМЕНА СТАБИЛИЗАТОРА СА 4.400 СКОЧИЛА НА 8.100 ДИНАРА: У овлашћеном сервису на Дорћолу за мање од две године цена истог посла двоструко већа

Фото Д. Миловановић

Возаче широм Србије последњих дана изненадило је жестоко поскупљење техничког прегледа. Како су власници ових фирми објаснили, цене су скочиле због новог строжег закона, па сада мајстори на техничким имају много више посла.

Морају да гледају сваку ситницу, не стижу да обаве толико прегледа као раније, па је цена за овај рад скочила. Чуди, међутим, да су и неки овлашћени сервиси повећали цену својих услуга и за 100 одсто. Упркос чињеници да према тврдњама званичника у Србији готово нема инфлације.

- Пре неколико дана сам отишао у овлашћени сервис, фирму "Компресор Дорћол д. о. о" због идентичног проблема на свом аутомобилу "џип ренегејд" као пре две године. Чуло се лупање у левом предњем точку - прича наш саговорник. - Очекивао сам шта је. Такав проблем сам имао и две године раније, кад ми је замењен стабилизатор и уграђена нова стабилизатор баланс полуга. Изнервирао сам се тада што тај део не улази у фабричку гаранцију. Рекли су ми да је гаранција на тај део две године. Буквално тачно после две године поново је почело исто клапарање. Наравно, одмах после истека 24 месеца. Шок је уследио када сам добио фискални рачун.

Како наш читалац каже, уместо око 4.400 колико су поправка и део коштали 2019. године, нова цена сада је више од 8.100 динара.

- Како је могуће да за само две године замена стабилизатора на возилу поскупи 100 одсто - огорчена је ова муштерија. - Посебно ме занима је ли истина да се уређаји праве са веком трајања и да кварови или престанак рада почињу одмах по истеку гаранције.

У фирми "Компресор Дорћол" су нам на прву лопту одмах одговорили да нема шансе да су иста услуга и део могли толико да поскупе и да се вероватно ради о другој врсти поправке. Убрзо је, међутим, стигло другачије објашњење. Квар јесте исти, али рад и ауто-део су поскупели, па је то утицало на нову цифру на рачуну.

Архива

- Пре две године цена радног сата за "џип" бренд је износила 2.750 динара плус ПДВ, а сада је цена радног сата за овај бренд 3.500 динара без пореза - рекли су нам у "Компресору Дорћол". - Цена је формирана и прихваћена на нивоу свих овлашћених сервисера "Џип групације". Што се тиче резервног дела, он је поскупео код самих добављача, па сходно томе постоји разлика у односу на цену дела од пре две године.

Како су нам објаснили, цена радног сата је коригована фебруара ове године, док се цене резервних делова мењају на дневном нивоу и тешко је испратити све артикле.

КРИВИ ПУТЕВИ

ПОСЛЕДЊИХ година многи се жале на техничке уређаје да престају да раде тачно по истеку гаранције. Незваничан је податак да већина компанија у електронске делове уграђује и кварове. Да ли је то био и случај код ауто-дела?

- Стабилизатори немају век трајања од две године. На похабаност, тј. век трајања резервног дела утиче много фактора. Конкретно, на сам век трајања стабилизатора највише утиче стање на путевима - кажу у "Компресору". - Не можемо да коментаришемо нити смо компетентни да бисмо могли да вам дамо одговор "да постоје кварови на свим техничким уређајима, а нарочито након истека гаранције".

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (3)