НБС ИМА НОВУ Е-УСЛУГУ: Лакше и јефтиније до кредита за грађане

Танјуг

13. 07. 2021. у 14:56

НОВА електронска услуга "Моји подаци за банку" која је данас представљена у Народној банци Србије омогућава грађањима да податке који су им неопходни за припрему и слање понуда за закључење уговора о кредиту а које су до сада скупљали на разним шалтерима, од органа који их службено чувају, те податке сада добију електронски и у тој форми и проследе банци коју су изабрали.

НБС ИМА НОВУ Е-УСЛУГУ: Лакше и јефтиније до кредита за грађане

Д. Балшић

Ове захтеве ће моћи да подносе грађани корисници Портала еУправа (еГрађани), чији се идентитет потврђује електронском идентификацијом средњег или високог нивоа поузданости.

Како је присуствујући презентацији ове услуге изјавила гувернер Народне банке Србије (НБС) Јоргованка Табаковић пројекат је доказ да држава, Влада, централна банка, банке, привреда и грађани могу и морају бити партнери.

Истакла је такође да ће ова услуга утицати и на брзину и олакшати приступ кредитима и да је зато вредно поменути и да је НБС својом монетарном политиком дала кључан допринос снижењу камата на кредите и побољшању услова финансирања грађана и привреде, као и државе.

-Током претходне године референтну каматну стопу смо смањили за укупно 1,25 одсто на свега 1 одсто, што је најнижи ниво ове стопе у режиму циљања инфлације. Међутим, не треба заборавити да циклус релаксације монетарне политике Народне банке Србије траје у континуитету од маја 2013. године од када је референтна стопа смањена за чак 10,75 процентних поена, истакла је Јоргованка Табаковић.

Фото архива

Јоргованка Табаковић

Премијерка Ана Брнабић је нагласила да је ово први пример да јавни и приватни сектор, односно банкари, заједно примењују дигитализацију и најавила да грађани могу очекивати јошс нових олакшица од дигитализације.

Она је истакла да је ово важан дан за Србију и увођење дигитализације које траје годинама.

Према њеним речима, дигитализација је послужила да услуге органа управе буду грађанима доступне стално и ван радног времена инстутуција, да рецимо порез може да се плати из и из иностранства рецимо а не да грађани моле некога од рођака да им то уради.

-Наша идеја водиља увођења дигитализацје је била да грађани не буду наши курири већ да ми будемо њихов сервис и да се покаже другачији однос и одгворност према грађанима, рекла је премијерка.

Навела је податак да су државни органи и јавна управа, укључујући и локалну самоуправу, до сада између себе разменили око 40 милиона електронских података и докумената.

То је према њеним речима уштедело време грађанима који нису морали да чекају по шалтерима а тиме што нису штампани папири већ подаци електронски размењивани, чувана је и животна средина.

Колико је папира уштеђено премијерка је илустровала податком, да када би се папири који су спашени, јер нису морали да се штампају, ставили један на други, висина те куле од папира била би 100 пута већа од куле Београд у Београду на води.

Директор Канцеларије за ИТ и еУправу Михаило Јовановић је навео да је за активирање ове услуге неопходно проћи пет корака.

Фото Танјуг

Михаило Јовановић

Приликом подношења захтева, корисник електронске услуге може да прегледа податке који су му достављени и да их после проследи изабраној банци.

Осим подношења захтева, неопходно је да корисник електронске услуге пристане на обраду личних података, како би банка коју је изабрао могла да му упути понуду за закључење уговора о кредиту или да га обавести да не испуњава услове да добије кредит.

Процедура је таква да после подношења захтева, корисник добије обавештење да је захтев успешно поднео.

У еСандуче му стиже захтев за достављање и омогућавање прослеђивања података и пристанак за обраду података о личности, што је и крај ове услуге.

За сада су се у пружање у пружање услуге "Моји подаци за банку" укључиле три банке, Еуробанка, Моби банка и Сбербанка а очекује се да се укључе и друге банке.

Владимир Васић, генерални секретар Удружења банака Србије је истакао да су банке стратешки окренуте савременим техолошким ресењима и да се труде да одговарају на изазове времена а тако је и сада.

Илуструјући колико ова услуга може уштедети времена и новца грађанима, навео је да грађани у Србији аплицирају за два милиона готовинских кредита годишње.

-До сада, грађанин ако је желео да добије понуду за готовински кредит у банци где није имао отворен рачун, морао је да прикупи документа из пет различитих институција и да их однесе у банку. Ако би прихватили овај нови сервис, могли би укупно годишње да уштеде 10 до 20 милиона одлазака на шалтере односно 10 до 20 милиона сати или 30 до 60 милиона евра, навео је Васић.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (0)