ЈЕДНИ ЧЕКАЈУ, ДРУГИ ОТКАЗУЈУ: Туристичка агенција "Моузенидис" после неколико дана отворила врата своје пословнице

Е. Р.

21. 06. 2021. у 19:38

ЧИМ су се у понедељак ујутро врата агенције "Моузенидис травел" из Београда отворила, они који имају уплаћене аранжмане за летовање преко њих, нагрнули су како би сазнали да ли ће остати без новца или ће ипак отпутовати на дуго чекани одмор. Једни су изашли бесни, други у нади да ће ипак отпутовати, а сви у неверици да им се ово догодило пошто имају добро искуство са овом агенцијом.

ЈЕДНИ ЧЕКАЈУ, ДРУГИ ОТКАЗУЈУ: Туристичка агенција Моузенидис после неколико дана отворила врата своје пословнице

Туристи чекају епилог са овом агенцијом / Фото З. Јовановић

Проблем је настао када је ова агенција прошле среде изненада отказала уплаћене аранжмане које је требало да реализују од 18. до 26. јуна. Путници су се додатно узнемирили два дана касније, када су поједини туристи остали без смештаја, када су допутовали на Тасос. Из ове агенције су навели да је проблем настао када је њихов инопартнер истог имена из Солуна 16. јуна послао њима обавештење о отказу аранжмана.

Путницима је понуђена алтернатива, да буду смештени после 1. септембра или у следећој сезони. Како су рекли, обратили су се и ресорном министарству за помоћ. Врата пословнице у понедељак су поново отворили.

Међу онима који су покуцали на врата агенције била је и Ивана Јовић из Београда, која пут Грчке треба да крене већ у среду.

- Аранжман нам је био од 23. јуна - истакла је Јовићева. - Исплатили смо смештај у ризорту "Бомо Аристотелес" на Халкидикију. Казали су ми да чекају званичну потврду да ли су у том хотелу валидне резервације. Ако је добију, путујемо, ако не, вратиће нам део новца у року од 15 дана. Новац који смо уплатили пре избијања пандемије, биће враћен касније.

Други пак нису желели да ризикују, па су поранили да путовање откажу. Из агенције су изашли незадовољни.

- Требало би 2. августа да будемо у Грчкој - говори Стеван Ђорђевић. - Ова наша агенција има проблема са њиховим партнером доле. Кажу да је новац стигао, али су хотели отказали све аранжмане. Не желим да ризикујем, па сам тражио повраћај новца. То је 900 евра у динарској противвредности. Рекли су ми да морам да чекам 15 дана. Не знам зашто тако дуго, кад сам отказао пут на време. Сад морам да се стрпим, у нади да неће опет да се затворе и да се не јављају на телефон, као целе прошле недеље.

Осим грађана жељних грчког сунца, због отказа аранжмана у проблему су се нашли и субагенти попут Вере Крстић из "Елафониси турса".

- Путницима који су 19. требали да путују, кад смо добили обавештење, смештај смо нашли преко другог партнера и све трошкове путовања покрили о свом трошку - каже Крстић. - Њих смо само обавестили да дођу по нови ваучер. Да смо имали више таквих резервација, заиста не знам шта бисмо урадили. Сада сам дошла да проверим шта је са другим аранжманима. Како су ми објаснили, са летовањима уплаћеним за каснији период, не овај од 18. до 26. неће бити проблема. Ово што је отказано, агенција ће тај нови износ који су путници платили пред летовање вратити у року од 15 дана. Заменске ваучере, издате 2020. тај износ ће се враћати у оном року до почетка јануара наредне године - каже Крстић.

НЕ МОГУ ДА НАРЕДЕ ПОВРАЋАЈ

ТУРИСТИЧКОЈ инспекцији се јавио одређени број незадовољних путника зато што им је агенција "Моузенидис травел" отказала путовања и на основу досадашњих сазнања покренут је ванредни инспекцијски надзор. Ово, за "Новости", каже Дуња Ђенић, из Сектора туристичке инспекције.

- Напомињемо да у поступку надзора инспекција нема овлашћења да нареди повраћај уплаћених средстава, већ се утврђују чињенице, постојање прекршаја и предузимају се законом прописане мере - објашњава Ђенићева. - Путницима саветујемо да се јаве агенцији ради повраћаја новца. Уколико имају проблем са тим, могу да се обрате туристичкој инспекцији.

ЗА ВАУЧЕРЕ НУДЕ ЛОШИЈИ СМЕШТАЈ

ПОЈЕДИНИ путници у Србији, који су добили заменске ваучере, сада не могу да их искористе, јер туристичке агенције нису склопиле уговоре са истим парнтерима из Грчке. Нарочито када је реч о најму апартмана. Уместо истих места и објеката, њима нуде лошији смештај, али и дестинације. Већина ових путника то не жели да искористи, па је извесно да ће сачекати почетак следеће године, како би добили новац назад. Како су нам испричали, уплаћују нова путовања, преко других агенција.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (0)