ЗБОГ МАЛЕ ОГРЕБОТИНЕ ВОЗИЛО НЕИСПРАВНО?! НАТЕП:Субјективна процена сваког контролора кога ће да врати са техничког

Е. Б. Талијан

17. 06. 2021. у 09:00

ТЕК што су возачи одахнули због одлагања примене новог услова за регистрацију, мерења емисије издувних гасова, нове муке су их сачекале на техничком прегледу.

ЗБОГ МАЛЕ ОГРЕБОТИНЕ ВОЗИЛО НЕИСПРАВНО?! НАТЕП:Субјективна процена сваког контролора кога ће да врати са техничког

Фото П. Милошевић

Већина не зна да због ситног недостатка, попут оштећења на пластици "мачјег ока" или огреботине, које не утичу на безбедност у саобраћају, ауто може да буде оцењен као неисправан. Читалац "Новости" који је ово искусио био је непријатно изненађен.

Још веће изненађење доживели су наши новинари када су покушали да сазнају шта кажу прописи, који су то ситнији недостаци због којих потпуно исправно возило може да буде враћено са прегледа. Звучи невероватно, али нема прецизног одговора на ово питање, јер станице за технички имају различите аршине. У МУП-у су нас упутили на удружење техничких прегледа, а у њиховој организацији истичу да је субјективна процена сваког контролора шта је исправно, а шта није.

Александар Ј. (50) из Београда нам се пожалио да због ситног оштећења, величине нокта, на пластици "мачјег ока" контролор није хтео ни да прегледа његов ауто.

Фото Архива

- Возим "опел мериву", у одличном је стању, сви системи савршено исправни, све цакум-пакум, стар је девет година - прича Александар. - Када сам довезао ауто на технички, контролор га је само погледао и рекао да то не може да прође. Мислио сам да хоће да каже да је гужва, да не може да ме прими. Када ми је објаснио шта је проблем, нисам могао да верујем, каква глупост. Каменчић је закачио "мачје око" и направио рупу величине нокта. Пластика се није ни распукла, нити је отпала. Није ми ни на памет пало да на то обраћам пажњу. То је потпуно бесмислено, немам речи.

Он наводи и да је возач иза њега имао недостатак који је био још мањи, на пластици стоп-светла, на врху петих врата имао је једну кратку цртицу због напукле пластике. Контролор га је, такође, вратио. Александар је, 15 минута касније, стигао до друге станице техничког прегледа где је аутомобил без икаквих проблема прошао. Наши репортери су након тога фотографисали спорно оштећење, и то смо достали Министарству унутрашњих послова. Покушали смо да добијемо одговор који је од ове двојице контролора који су прегледали Александрово возило у праву, као и какве сличне ситуације могу да напреве проблем и на шта возачи треба да обрате пажњу. У МУП су нам рекли да на основу достављене фотографије не могу да се изјасне да ли је у питању оштећење величине нокта или веће.

Фото Архива

- Технички прегледи су званично овлашћени да донесу последњу одлуку и да утврде техничку исправност возила - истакли су у МУП.

Казали смо им да смо им управо зато и поставили питање, јер су ти који су званично овлашћени потпуно различито одлучили. На то су нам у МУП одговорили да не могу бити сигурни ни у нашу тврдњу да возач није заменио пластику након што на првом техничком није прошао. Поручили су нам да се обратимо удружењу техничких прегледа. То смо и учинили.

Слободан Валдевит из Националне асоцијације техничких прегледа (НАТЕП) каже да је МУП пре три године послао допис шта ће толерисати, а шта нeће. Он наглашава да су у праву и један и други контролор који су прегледали Александрово возило.

Фото: А. Станковић

- То је субјективна оцена контролора шта је исправно, а шта није, а често страх утиче да донесу такву одлуку, јер и њих неко контролише и плаше се да им не затворе фирму због неке ситнице - објашњава Валдевит. - Реално, та мала рупа на "мачјем оку" представља механичко оштећење и може се сматрати да је тај уређај неисправан. Требало би контролори да буду флексибилнији када је реч о ситницама које не утичу на безбедност у саобраћају.

По свему судећи, возачима једино преостаје да ураде исто што и наш читалац - када не прођу на једном техничком прегледу, да оду на други, можда ће имати више среће.

ПРВА ПОМОЋ МОРА ДА БУДЕ У РОКУ

ВОЗИЛО код кога је огуљена фарба на браницима или има благо улегнут браник, или малу црту од напукнућа на пластици светла за маглу, не би због тога требало да има проблема на техничком прегледу. Ово каже Слободан Валдевит из НАТЕП, наводећи примере неких ситних недостатака и какве би одлуке он доносио приликом контроле.

Уколико је пукла пластика на стоп-светлу и недостаје парче или не ради светло задње регистарске таблице, такво возило би било неисправно. Возачи треба да провере и да ли им је истекао прописани рок трајања комплета прве помоћи, јер, у супротном, имају неисправну опрему.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (12)