МАРИНА МОРАЛА НА ПРИЈЕМНИ: Девојчица са Дауновим синдромом није примљена у музичку школу у Пожаревцу, Министарство тражи решење

В. ЦРЊАНСКИ СПАСОЈЕВИЋ

13. 05. 2021. у 11:29

ДЕВОЈЧИЦА Марина Самарџић из Пожаревца, која има Даунов синдром, није положила пријемни за средњу музичку школу "Стеван Мокрањац", али ће можда ипак добити шансу да бар факултативно у њој похађа часове хармонике.

МАРИНА МОРАЛА НА ПРИЈЕМНИ: Девојчица са Дауновим синдромом није примљена у музичку школу у Пожаревцу, Министарство тражи решење

Фото: Д. Новковић

Њена породица била је разочарана када је девојчица морала да полаже пријемни какав имају и деца без сметњи у развоју и кажу да им је претходно, из ниже музичке школе коју је Марина завршила, сигнализирано да се пријави за средњу. Очекивали су да ће за њу бити мање строга правила, али их је дочекало изненађење.

- Изашла је на пријемни испит неприлагођен њеним могућностима. И у редовној основној школи и у музичкој школовала се по програму за децу са сметњама у развоју (ИОП2) . Пратећи њену жељу, одлучили смо да је пријавимо за упис у средњу музичку школу. То је њено омиљено место и тамо раде неки од људи које највише воли - каже мајка Драгана.

Додаје да су се много пута обратили музичкој школи за информације око пријемног, али да су оне стигле прекасно. Марина је морала да полаже пријемни као здраворазвојна деца.

- Имала је феноменалних 64 поена из солфеђа, 20 поена из усменог испита, такође солфеђа, 3 поена из теста теорије музике и 10 поена из њеног омиљеног предмета, хармонике - каже мајка. -За нас је ово невероватан успех, који доказује да је заслужила шансу која јој је ускраћена. Сигурни смо да ће надлежне институције имати слуха за овако страшну неправду.

Драгана каже и да би било поштеније да је школа одмах рекла да дете не испуњава услове, него да јој дају лажну наду и изложе је пријемном за који никад није била спремна:

Она објашњава и да је похађање музичке школе за њено дете било пре свега терапија, и да је у њој невероватно напредовала. Такође каже да њима није циљ да упишу дете у неку другу средњу школу, како им је препоручено:

- Уколико не буде похађала музичку школу, где је срећна, остаће код куће, као и велики број деце са сметњама у развоју.

Да све ипак није изгубљено поручује Министарство просвете. За "Новости" објашњавају да са Музичком школом "Стеван Мокрањац" разматрају могућности за решавање ситуације, односно који факултативни облик наставе могу да јој омогуће, штитећи њен интерес, да стекне образовање у складу са својим развојним карактеристикама и настави да негује љубав према музици.

- Образовни систем је омогућио да пријемне за упис у специјализована одељења полажу и ученици са потешкоћама у развоју, када се прилагођавају услови и начин полагања испита, што је школа и урадила у овом случају - наводе у Министарству.

Кажу и да је у Музичкој школи у Пожаревцу пријемни испит полагало 30 ученика, међу којима и четворо који се образују по ИОП и којима је било потребно прилагођавање начина полaгања пријемног испита. Двоје од њих је испит положило.

УСЛОВИ ПРИЛАГОЂЕНИ УЧЕНИЦИ

ШКОЛА је за Маринин испит из хармонике обезбедила столицу одговарајуће висине и асистента, и омогућила јој додатно време, кажу у Министарству. За испит из солфеђа и теорије музике обезбеђена је посебна просторија, време за полагање је продужено, тест штампан увећаним фонтом, асистент је уместо ње читао задатке и уписивaо њене одговоре.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (0)