ПРЕКОМЕРНА ОГРАНИЧЕЊА БРЗИНЕ СУ БАЧЕН НОВАЦ: Антић - Имамо иста правила као у Шведској и Норвешкој, али...

Танјуг

08. 05. 2021. у 10:19

У СРБИЈИ постоје деонице модерних путева на којима су постављена ограничења брзине нелогично ниска па то збуњује возаче и ствара неповерење, оценили су данас за ТВ К1 професор Саобраћајног факултета Борис Антић и Дамир Окановић из Комитета за безбеност саобраћаја.

ПРЕКОМЕРНА ОГРАНИЧЕЊА БРЗИНЕ СУ БАЧЕН НОВАЦ: Антић - Имамо иста правила као у Шведској и Норвешкој, али...

Фото П. Милошевић

Као примери таквих деоница апострофирани су пут са шест трака између београдског Пупиновог моста и Панчевачког пута, као и поједине деонице пута Београд - Панчево.

Борис Антић, који је и саобраћајни вештак, оценио је да путеви морају бити самообјашњавајући и оценио да пут ка Панчеву говори возачу да може да вози 80 километара на сат а ограничење је 50.

-Мора бити и визуелних промена у зони пута а не само знак ограничења брзине. Знаци без промена праве забуне, иритирају учеснике у саобраћају, и стварају неповерење у сигнализацију- рекао је Антић.

Он је истакао да је пре неколико година уведено ограничење за насељена места од 50 километара имало смисла јер помаже да се смањи страдање.

Додао је да је исто и са зонама ограничења од 30 километара на сат по насељеним местима.

Оценио је ипак да је парадокс да ван насељених места на овим путевима високог стандарда буду ограничења од 50 и 60 километара на сат јер је бачен новац у изградњу пута.

-Развијене земље имају ограничења као и код нас, не разликујемо се од Шведске и Норвешке. Само ограничења морају бити усклађена, да учесници у саобраћају не губе поверење у сигнализацију и ограничења-, рекао је Антић.

Он се заложио да се неки правилници који су у надлежности Министарства саобраћаја промене јер су нека ограничења овако неодржива.

Као највећи проблем на аутопутевима он је истакао успоравање које праве камиони који један другог обилазе, те се заложио да има се направе посебне зоне за пропуштање таквих возила.

Навео је и резултате истраживања које је показало да су можда и најопаснији возачи доставних возила, који стално негде журе да остваре циљеве продаје а не возе свој аутомобил.

-Више се плашим вена и комбија, не знам ко је унутра и какве су му способности и стање. Добро је да имају бројеве телефона да се пријави њихово понашање у саобраћају компанијама за које раде- рекао је Антић.

За учестале саобраћајке на булевар Медијана у Нишу он је оценио да је то очигледно улица која провоцира вожњу већом брзином, а да су ту пешаци и бициклисти, па то није могуће.

Додао је да би можда ту, уз знаке ограничења брзине, требало додати и неке мере да се успори саобраћај.

-Ми имамо институт провере безбедности саобраћаја и то могу да иницирају локалне самоуправе или управљачи пута. Такву студију ради независан стручни тим, снима нелогичности и проблема и предлаже мере. Понегде се то код нас ради, али би требало тога више да буде-, закључио је Антић.

Дамир Окановић због нелогичних успорења на савременим саобраћајницама којима се прилази Београду позвао је Министарство саобраћаја да промени правилник, или да га стави ван снаге.

Он је позвао локалне самоуправе да део новца који добијају од казни за саобраћајне прершаје на њиховим територијама улажу у испитивање безбедности саобраћаја, тротаре и јавно осветљење на угроженим деоницама.

-Тако би се подигла безбедност. Направите тротоар, осветлите, сви ће бити много безбеднији, неће бити изненађења за возаче које доводе до несрећа- рекао је Окановић.

Додао је да велики број локалних самоуправа није урадио ни мапирање црних тачака, што је основна ствар.

-То не ради полиција, него стручњаци. Имају новац од саобраћајних казни за то, а не да купују климе у канцеларије- закључио је Окановић.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (0)