УСТАВ НЕ БРАНИ УЗИМАЊЕ КОЛА: Агенција за безбедност саобраћаја спремила предлог за измене закона који регулише понашање на путевима

В. ЦРЊАНСКИ СПАСОЈЕВИЋ

08. 04. 2021. у 11:00

НА адресу нове Радне групе за израду измена Закона о безбедности саобраћаја ускоро ће стићи и званичан предлог - да се свим вишеструким починиоцима најтежих саобраћајних прекршаја трајно одузимају возачке дозволе, а ако наставе да возе без њих - и возила.

УСТАВ НЕ БРАНИ УЗИМАЊЕ КОЛА: Агенција за безбедност саобраћаја спремила предлог за измене закона који регулише понашање на путевима

Архива

Овај предлог, иза ког стоји Агенција за безбедност саобраћаја, већ је једном био под лупом јавности и неславно прошао уз објашњење да је казна драконска а предложени пропис - противуставан. Јер, уставно право на имовину је неотуђиво.

- Већ имамо слична решења кад су у питању таксисти, па то не би било новина - објашњава Душко Пешић из Агенције. - За осам година 8.000 људи је добило суспензију возачке дозволе, од чега 32 по два пута.

Око 40 одсто најтежих прекршаја који се понављају јесу вожња са два и више промила алкохола у крви. Следи неприлагођена брзина и вожња упркос привременој суспензији возачке дозволе. Процењује се да око један одсто од укупног броја возача чини те најтеже прекршаје и понавља их.

Трајно одузимање кола, како подсећа Пешић, познају многе земље, од Америке до Аустралије. Сличну иницијативу управо је покренуо и аустријски премијер Себастијан Курц.

у Агенцији за безбедност саобраћаја објашњавају да Уставни суд никада није рекао да је неуставан члан Закона о прекршајима, који прописује одузимање предмета употребљених за чињење прекршаја, као ни Закона о превозу путника, који предвиђа одузимање такси возила онима који нелегално таксирају. Само у Београду донето је чак 110 таквих правоснажних пресуда.

- Зашто би у једном прекршају одузимање возила било у складу са Уставом, а у другом не - пита се Дамир Окановић из Агенције. - Нелегални такси превоз угрожава конкуренцију, али не и директно нечији живот, за разлику од оних који возе са два и више промила алкохола. Истраживања су показала да такви имају 80 одсто веће шансе да учествују у саобраћајној несрећи. То више није возач, већ потенцијални убица.

Они који возе без икакве дозволе, у привилегованом су положају у односу на возаче с дозволом, којима је могуће наплатити и до 140.000 динара казну, плус затвор до 60 дана, казнени поени и привремена забрана вожње. За разлику од њих, малолетници којима очеви дају џипове за одлазак у школу, не сносе никакве санкције. Окановић то поткрепљује примером момка коме је 27 пута писана прекршајна пријава јер није имао дозволу, а на крају је убио троје људи!

Милан Мариновић, актуелни повереник за информације од јавног значаја, а бивши председник београдског Прекршајног суда и Удружења прекршајних судија, каже да је за идеју одузимања возила као драконску казну уколико ће то спасти иједан живот. Међутим, уколико држава не може да обезбеди јединствену примену боље је од тога одустати.

ПОЛИЦИЈА БЕЗ ОДГОВОРА

КАДА је претходни пут било о томе речи, полиција није имала одговор на компликоване ситуације као што су оне када неко почини прекршај возилом супруге или родитеља, државним или службеним возилом, или пак рентираним или колима узетим на лизинг.

- Зашто би неком била одузета кола за туђи прекршај - пита се Мариновић.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Коментари (1)

КОЈА ЈЕ ЦЕНА СЛОМЉЕНОГ ДЕЧЈЕГ СРЦА? Како су Хрвати, Бугари и Словенци расплакали малишане из Србије