ДОКТОР ТИОДОРОВИЋ О ИМУНИТЕТУ: Ево како да оснажени уживамо у пролећу

Новости онлајн

05. 04. 2021. у 18:45

БРОЈНИМ узрочницима болести наш организам је свакодневно изложен од рођења, а давно је утврђено да у рату с насртљивим вирусима, бактеријама и гљивицама правилна исхрана има неспорно важну улогу.

ДОКТОР ТИОДОРОВИЋ О ИМУНИТЕТУ: Ево како да оснажени уживамо у пролећу

Фото: Принтскрин

Састојци намирница које се нађу у нашем тањиру треба да подржавају рад имуносистема, који је главна заштита од сезонских инфекција; муке могу да олакшају и ако нас закачи корона.

За одржавање здравља или лакше елиминисање узрочника болести макро и микро нутријенти, али и фитохемикалије су изузетно важни. Сви они треба да прођу кроз наш пробавни систем, који је, с обзиром на површину, највећи градитељ имунитета у организму. Зато уопште нису празне приче да треба да уносимо, посебно ових дана када корона поново узима данак, што више витамина и минерала.

Где их има највише, шта нам је још преко потребно, чему посебно треба да посветимо пажњу и шта треба да одбацимо, саветује нас проф. др Бранислав Тиодоровић.

- Обликовање здравих прехрамбених навика сигуран је пут ка осигурању јачег имунитета. Обавезно свакога дана конзумирајте здраву храну, не прескачите оброке, нека буду свежи, здрави, појачајте исхрану како бисте ојачали имунитет да би се организам изборио са вирусом.

Пијаце су се разбудиле с пролећем, све што нам је потребно може се наћи на тезгама сељака.

- Свакодневно треба уносити воће и поврће, храну богату витаминима. Не треба потцењивати ни зимницу, кисео купус и туршија обилују витамином Ц, који је у овом тренутку јако важан; верујем да је многи још имају у шпајзу. Залажем се за то да га, као и друге витамине и минерале, треба уносити природним путем, односно здравом и бираном исхраном, а заобилазити брзу храну.

За борбу против вируса важно је јести и месо.

Све више се говори о томе да треба конзумирати бујон од костију бар два пута недељно, јер је најбољи извор колагена, протеина који је битан за нормалан рад гастроинтестиналног тракта. Наиме, када се колаген разложи, формира се желатин, борац против алергија (такође нас нападају ових дана) и осетљивости цревног тракта на алергене. Садржи додатне аминокиселине које имају антиејџинг ефекте, делују снажно на јачање имунолошког система.

У риби, џигерици, јајима, печуркама, житарице, сиру и рибљем уљу има витамина Д. У овом периоду још увек је оправдан унос суплемената витамина Д.

Припрема оброка такође је важна.

- Свеже воће и поврће потребно је добро опрати, а главни оброци би требало да буду кувани и спремљени у вашој кухињи. Ако идете на посао, понесите оно што сте ви спремили.

- Када једете, морате добро да сажваћете сваки залогај хране како би се што боље сварила у гастроинтестиналном тракту. Сваки залогај жваћите бар 30 пута, храна ће се натопити са довољно дигестивних ензима, који олакшавају варење. Неће се осећати ни надутост у стомаку.

Шта још треба да послушамо?

- Поред правилне исхране, свакако треба одржавати хигијену, а ако неко има симптоме болести, мора да остане код куће, мирује - заштитиће и себе и друге.

(Магазин Лена)

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (0)