ДОКТОР НЕСТОРОВИЋ САВЕТУЈЕ: Најздравије је бити умерено гојазан, а ево како да заборавите на вишак килограма (ФОТО)

Novosti online

01. 03. 2021. у 18:34

ДОКТОР НЕСТОРОВИЋ САВЕТУЈЕ: Најздравије је бити умерено гојазан, а ево како да заборавите на вишак килограма (ФОТО)

Фото: Танјуг

- ОРГАНИЗАМ воли да будемо дебели. Имамо милион начина како да гомиламо масти, а ни један ефикасан начин да је се решимо.

Зато је страшно тешко држати дијету и стално сте гладни, незадовољни и депресивни. О томе се врло мало прича. Природа фаворизује дебљину. Имамо доказе да су они који су гојазни много виталнији - каже проф. др Бранимир Несторовић.

Он наводи да је пре пар месеци изашао научни рад у којем су испитивали смртност пацијената који су оперисани. Испоставило се да умерено гојазни људи два пута мање умиру после тешких кардиохируршких операција, него мршави, "јер је природа предвидела да будемо мало дебели због терморегулације, да одржавамо добру тежину".

- Ако желите стварно да избегнете штетне ефекте гојазности, то је стварно лако, прво не уносите превелик број калорија. Треба узимати квалитетне калорије, протеински доручак, што више воћа и поврћа, држати строге дијете је јако тешко. Ја то волим да причам студентима у књизи Вокија Костића „Како сам појео себе“ и он прича како је писао музику за филм „Ко то тамо пева“, па су му доктори забранили да једе све -не смеш масно, не смеш вако, не смеш нако, и он данима седи за клавиром бије по оном клавиру и углавном излазе посмртни маршеви непрекидно и на крају један дан њему пукне филм њему и смаже један јагњеци бутић са кромпиром и напише комплетно музику за филм - објашњава доктор.

Према његовим речима гладовање изазива депресију и веома је тешко избегавати храну, али постоје алтернативе, а једна од једноставних и најефикаснијих је хроно дијета.

Фото: Депоситпхотос

- То је нормална исхрана у току дана, после шест увече ништа, само вода, или само чај незаслађен. Последњих година јако је популаран дводневни пост, а то је наш пост у православљу, дводневни пост се састоји од тога да двапут недељно узимате 500 калорија. Ако се зна да отприлике 2.000 калорије треба човеку за нормално функционисање, то је баш елементарно. Овсена каша, пар воћки, два пута недељено. Најважније је избећи ефекат гладовања, где се чезне за храном, сањате храну и одједном пукнете и испразните фризидер, преједете се - саветује Несторовић.

Он додаје да тај дан кад гладујете имуни систем доживљава невероватну стимулацију.

Фото: Depositphotos

 

- Научно је доказано да кад поједете нешто, тело ослобађа допамин и то нас чини задовољним. Проблем код људи који су гојазни јесте што узимају веће количине хране која доводи до прекомерне стимулације желуца, тада се допамин све мање лучи и они морају да поједу све више и више да би доживели то задовољство. Тај ефекат се стално смањује и они морају да једу све више. И у мозгу се ствара све мање допамина, такође престаје да се лучи хормон лептин, такозвани хормон ситости и више немају осећај задовољства након јела и опет су гладни.

Зато није лоше на крају оброка узети неке интегралне житарице јер је научно доказано постојање хормона који се зове ирисин, а управо житарице изазивају синтезу тог хормона који нормализује инсулин, јер ми смо гладни од повишеног нивоа инсулина, тако да није лоше на крају оброка попити чашу црног виног и узети неке интегралне житарице - закључује др Несторовић.

Фото: Free Images Pixabay

(Ало)

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (1)