КОРОНА ЈЕ ДАНАС ОДНЕЛА ПИЛОТА ХЕРОЈА: Овако је Светислав Вранић говорио о данима када је у Србију донео помоћ из Кине

Novosti online

24. 12. 2020. у 22:45

АВИОНИ "Ер Србије" летели су по свету и носили хуманитарну помоћ и медицинску опрему.

КОРОНА ЈЕ ДАНАС ОДНЕЛА ПИЛОТА ХЕРОЈА: Овако је Светислав Вранић говорио о данима када је у Србију донео помоћ из Кине

Foto: Printskrin РТС

Такође, превозе и наше људе, које је епидемија затекла на аеродромима широм света. Стјуардеса Маша Ђуров и капетан Светислав Вранић гостовали су у Јутарњем програму РТС, и објаснили како све то изгледа. Никад нису били на дужем и тежем лету али никад нису били толико срећни и поносни. На питање о припреми пред полетање, објаснио је систем функционисања "Ер Србије".

- Авио компанија 'Ер Србија', је један велики систем, и као пилот веома сам срећан и имам велики изазов да обавим овакав лет, који је, у бити за нас пилоте један изазован лет. Лет је припреман са великим тимом, а ми смо последња линија одбране једног великог система авио-компаније у реализацији једног захтевног лета. Лет се припрема као и сваки други лет, уз појачане мере и обухвата, безбедносне провере, дезинфекцију, припрему за утовар авиона. Наш авион којим летимо Ербас 330 је путнички авион који поседује робне одељке, али се део робе товари у путнички део авиона- истакао је капетан.- рекао је капетан Светислав Вранић.

Фото: Принтсцреен

Иако је био искусан пилот, летови хуманитарног карактера су му били од посебног значаја.

-Па јесу, јер се ми као пилоти сваке године припремамо и пролазимо кроз разне обуке и освежења знања, провере лета. Ово се десило изненада, и већина наших пилота није се спуштала на те аеродроме, који траже посебне процедуре и знања. На једном авиону је композиција од шест пилота, и имамо три тима, на челу сваког тима тима је инструктор, па капетан инструктор, још два капетана и копилоти. Компанија жели да истакне аспект безбедности, јер ово су простори којима ми не летимо- истакао је капетан Вранић.

Будући да су неки летови били изазовнији од других, морао је да користи летелицу А-330, која је предвиђена за дуже летове.

-Овај авион је произведен и направљен за такве летове, технички апсолутно опремљен са свом неопходном опремом да би се обавио такав лет. Битна је организација компаније, јер када дођете на аеродром и немате обезбеђено гориво, техничку подршку, одржавање авиона, све то утиче на време боравка посаде у авиону, што није добро с обзиром на околности- рекао је капетан.

Један од летова организован је и авионом А-320, који је мањи, па су морали да испланирају и међуслетање.

-Компанија је радила на истом принципу бирања посаде, била је добра припрема лета, са навигационим одељењем. Лет је био испланиран са међуслетањем у Новосибирску, због допуне горива- истакао је капетан Вранић.

Нико није остао равнодушан, када су се завијориле кинеска и српска застава и када је на сваком пакету било исписано „Челични пријатељи, делимо добро и зло“.

- Апсолутно је тако, а ми пилоти приликом комуникације имамо позивне знаке у скраћеницама и оног тренутка када смо се јавили кинеској контроли летења, изненадило нас је када су нас поздравили са пуним именом 'Ер Србија', пожелели су нама и нашем народу пуно здравља и брз пролазак кроз ову ситуацију. То заиста прија, а сам дочек на аеродрому био је пријатељски и то се осећа у ваздуху, од стране свих запослених- истакао је капетан.

- На лету који је обављен на три сектора, у Шангају смо напустили лет и прошли кроз све здравствене контроле- рекао је капетан.

Кад је говорио о стању на аеродромима због ванредног стања посебно је похвалио кинеску дисциплину.

- Сви су јако дисциплиновани на свим аеродромима у свету, што нас је у Кини изненадило, сви носе маске. Доктори који су допутовали са нама, носили су маске током читавог лета. За пар сати летим за Шангај, са медицинском опремом коју треба да довеземо из Шангаја- додао је капетан Светислав Вранић.

(РТС)

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (0)