ЗИМСКЕ ГУМЕ НЕ ЗНАЧЕ ДА СТЕ СПРЕМНИ ЗА СНЕГ: Ево како припремити аутомобил за зиму

Novosti online

24. 12. 2020. у 17:11

Ауто-сервисери изнели највеће проблеме код возила када дође хладно време.

ЗИМСКЕ ГУМЕ НЕ ЗНАЧЕ ДА СТЕ СПРЕМНИ ЗА СНЕГ: Ево како припремити аутомобил за зиму

Depositphotos

Зимске гуме нису једина припрема аутомобила за најхладније годишње доба. Адекватна нега четвороточкаша подразумева одржавање и других делова који су често на удару кише, леда и снега и од чијег стања зависи и безбедност возача.

Сервисери упозоравају да на аутомобилу треба редовно контролисати систем за управљање и заједно с њим предњи и задњи трап независно од временских неприлика.

- Због мокрог и леденог терена геометрија точкова умногоме утиче на понашање возила, па је с те стране значајно проверити положај задњег и предњег трапа, који уколико су у неправилном положају могу нагризати гуме- објашњавају ауто-сервисери и додају да се коришћење зимских гума исплати већ након две године.

Када је реч о кочионом систему, сервису предлажу возачима да на сваке две године мењају кочиону течност пошто на њен квалитет утиче влага и наглашавају да је трајност плочица у данашње време знатно смањена због природе материјала од којег се праве.

- Влажно време смањује квалитет целокупног система за стартовање возила, а највише испаштају свећице и акумулатори, који у зимским условима раде смањеним интензитетом и до 20 одсто. Због тога је пожељно акумулатор мењати на сваке три године- кажу аутосервисери.

Снег и киша знају често да окују ветробранско стакло ледом, па многи прибегавају неадекватним методама како би очистили пре свега шоферку. Уместо да користе течност за прање стакла.

- Неки уклањају лед врућом водом, па се догађа да им пукне стакло, док други желе да уклоне лед метлицама и тако оштећују стакло. У таквим ситуацијама најефикаснија се показала течност за прање стакла- апострофирају сервисери.

Занимљиво да је у зимским условима на аутомобилима поред грејача подједнако битан и систем за хлађење односно расхладна течност.

- Значајну улогу игра расхладна течност која на минусу спречава смрзавање и пуцање цеви у крајњем блоку мотора. Антифриз је потребно мењати на сваке четири године јер ако није довољно квалитетан вода у хладњацима може да се заледи и оштети хладњак или блок мотора- поручују у аутосервисери.

Како кажу, правилно одржавање аутомобила у било које годишње доба немогуће је И без редовне контроле односно замене моторног уља на време.

- Због нередовне замене уља може доћи до већих кварова и отказивања самог мотора што може да буде веома скупо- упозоравају аутосервисери.

Власници дизел аутомобила треба зими значајну пажњу да посвете и провери грејача који потпомажу паљење.

- Треба редовно мењати и филтер за дизел гориво, да прљавштина и мраз не би утицали на проходност горива- кажу сервисери.

(Мондо)

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (0)