ИСХРАНОМ ЛЕЧИТЕ ПОЛИЦИСТИЧНЕ ЈАЈНИКЕ: Овај режим исхране може да помогне многим женама

В. Н.

21. 09. 2020. у 09:08

ИСХРАНОМ ЛЕЧИТЕ ПОЛИЦИСТИЧНЕ ЈАЈНИКЕ: Овај режим исхране може да помогне многим женама

Фото: Depositphotos

ЖЕНЕ са синдромом полицистичних јајника могле би у једном броју успешно да реше овај проблем и променом начина исхране.

Дијететски режим који се њима препоручује не захтева велика одрицања, а заснива се на разноврсној исхрани, што је и иначе пожељно за добро здравље.

За појаву синдрома полицистичних јајника, који често прати и проблем нерегулисане телесне тежине, крив је дисбаланс хормона, а да би се они довели у равнотежу, први корак је да се смањи унос простих угљених хидрата и избегава храна која садржи масти и трансмасне киселине.

Фото: Depositphotos

Од поврћа на менију би стално требало да се нађу броколи, карфиол, зелена салата, рукола, црвена и зелена паприка, парадајз, кељ, блитва, спанаћ. У обзир долази и кромпир, али само батат - припрема се брзо, као вариво и додатак оброку или као главно јело у комбинацији са другим врстама поврћа.

Као извор протеина препоручују се јаја, риба и пилетина, разне врсте пасуља, црвено и браон сочиво.

Фото: Depositphotos

Када је у питању избор воћа, предност имају боровнице и други бобичасти дарови природе, али пожељно је јести и бадеме и орахе.

Храна коју би требало избегавати су бели хлеб и пецива, тестенина, торте и колачи, маргарин, пржена и брза храна, кечап, мајонез и све индустријски прерађене намирнице.

ПОНЕДЕЉАК

Доручак: четири кашике мешавине од јечмених, овсених и ражаних пахуљица преливене пробиотским јогуртом, барено јаје и шака боровница

Ручак: спанаћ са рибом на роштиљу

Вечера: зелена салата са туњевином и парчетом интегралног хлеба

УТОРАК

Доручак: сардина без уља са салатом од парадајза и парче интегралног хлеба

Ручак: тањир пасуља са туршијом и интегралним хлебом

Вечера: риба и салата од парадајза и руколе

СРЕДА

Доручак: потаж од броколија и карфиола са павлаком, парче интегралног хлеба

Ручак: пилеће бело на роштиљу и салата по избору

Вечера: тањир сочива и свежа паприка као салата

ЧЕТВРТАК

Доручак: проја од интегралног пшеничног и кукурузног брашна са спанаћем и шоља јогурта

Ручак: барени батат са салатом по избору

Вечера: два барена јаја, парадајз салата и парче интегралног хлеба

ПЕТАК

Доручак: два препечена интегрална тоста, преливена са мало меда, шака бобичастог воћа

Ручак: потаж од поврћа по избору и пилећег меса, парче интегралног хлеба

Вечера: риба на роштиљу са бареним броколијем

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (0)