Наши туристи појурили како би ушли у Грчку пре затварања граница, угоститељи са Халкидикија очајни: Без Срба смо пропали

З. ШИМУНЕЦ - Ј. СУБИН

07. 07. 2020. у 07:39

ИЗГЛЕДА да се на море мора. И док су грађани Србије остали затечени "наглом" одлуком грчких власти да забране, од јуче ујутру у шест часова, улазак за наше држављане, било је и оних који су брже-боље појурили ка грчкој обали. Како су се на граничном прелазу, једином до скоро отвореном за Србе, између Бугарске и Грчке, створиле километарске гужве, туристи из наше земље блокирали су прелаз и захтевали да их Грци пусте. Како су њихови медији пренели, због блокаде српских возача, нису могли да прођу грађани других земаља. На крају, некима се стрпљење исплатило, Грци су добар део наших туриста пустили у земљу, али има и оних, који су са децом, морали ипак, да се врате назад. Рампа је спуштена до 15. јула. Судећи по тренутној епидемиолошкој ситуацији у Србији, изгледа да ће та рампа још дуго бити спуштена!

Фото: Принтскрин

Нажалост, ова одлука и играње "топло-хладно", неће ићи на штету само нашим грађанима и српским туристичким агенцијама, већ наговештава и тотални крах туристичке сезоне на Халкидикију и Пијерији, регији под Олимпом. Ово је и јединствени став већине хотелијера, власника апартмана, угоститеља и свих оних који хлеб зарађују у туристичкој привреди.

АВИОНИ

НАШ национални авио-превозник због новонастале ситуације по туристе, који су већ одлетели ка Егеју, слаће празне авионе, како би се вратили. "Ер Србија" засада неће мењати планирани ред вожње за Грчку, самим тим и чартер-лет који је одвезао српске туристе на летовање вратиће како је и договорено.

Колико год одлука власти била логична из безбедносних ралога, с обзиром на нагло повећање броја заражених у Србији и Северној Македонији последњих недеља, Грци који живе од туризма се питају да ли је било "компромисног" решења којим би се избегла економска катастрофа?

- И без најновије одлуке о забрани уласка имали смо огроман пад потражње капацитета, а ванпансионске потрошње практично није било - прича Трандафилос Папајоану, председник Удружења власника апартмана на Халкидикију.

До сада је било резервација од 10 до 12 одсто, у односу на прошлу годину, а сада можемо да очекујемо тотални крах. Како да повратимо инвестиције у обнову и нове капацитете? Срби су овде деценијама главни гости и чине од 60 до 70 одсто свих гостију. Како без њих преживети сезону, питао се јуче и Петрос Куфидис, из Федерације хотелијера.

Одлука о забрани уласка у земљу туристима из Србије изазвала је очај и међу агентима и власницима хотела, соба и апартмана у Паралији, Лептокарији, Платамону, Неи Порију... Сва ова летовалишта, подно Олимпа, представљају традиционално "српске дестинације". Нема куће, хотела, кафане, у коју није уграђен и српски динар, па није чудо што већина власника туристичких капацитета и угоститеља не види излаз из ситуације.

- Ако се нешто хитно не догоди, пропали смо - испричао нам је Стелиос Ефтимиу, власник ресторана. Чекам моју браћу из Врања, Јагодине и Параћина, као и претходних 25 година.

Фото: ЕПА

Tekst potpisa

Муку муче и српске туристичке агенције. Ово је готово већ извесно да почиње почетак њиховог пропадања. Сва нада, која је постојала у делимично оживљавање њиховог пословања - полако се гаси. Чак и ако буду биле отворене границе од 15. јула.

- Не зна се тачно колико је сада већ отказано аранжмана за Грчку - рекао нам је Александар Сеничић, директор Националне асоцијације туристичких агенција Србије. - Сигурно је десетак хиљада. Ово ће сада бити додатни удар за агенције и тешко да ће успети да преживе. Засада остају Турска, Бугарска и Хрватска, где уз резервације може да се уђе. Нажалост, ништа више не можемо да знамо, па ни шта да очекујемо.

Како сазнајемо, путници којима је одмор отказан, могу да добију ваучер за заменско путовање.

Фото: ЕПА

Tekst potpisa
ШАЉУ ПРАЗНЕ АУТОБУСЕ

НАШЕ групе туриста јутрос су ушле у Грчку, а остала путовања, до 15. јула смо отказали. Даље ништа нисмо отказивали, јер се чека шта ће бити. Сви који су сада на мору у Грчкој су добро и по њих ових дана, у зависности од смене, долазе празни аутобуси, што представља додатни трошак за агенције, испричао нам је Владимир Влахо, директор једне познате туристичке агенције.

- Држава нам ништа не помаже и уколико се границе не отворе после 15. јула можемо сви да идемо на добош - испричао је Влахо. - Турска и Бугарска нам иду по плану, а очекујемо и да ће Египат око 16. јула да укине тестирање, па нам крећу тамо чартери.

Нова димензија живота у делу Београда који се буди из сна

У ПОТРАЗИ сте за станом у центру града који је довољно изолован од градске вреве, окружен зеленилом и реком, а с друге стране вам је подједнако важно да кварт има одличне саобраћајне везе са свим деловима Београда?