ПРЕЛЕЖАНА "ДЕЛТА" НИЈЕ БРАНА НОВОМ СОЈУ: Руски и амерички научници открили потпуно нови феномен - од једног вируса настала два

И. С.

06. 12. 2021. у 09:11

ДВЕ године после првих забележених случајева ковида 19, ова заразна болест поделила се на две "популације" - делту и омикрон! Антитела која се развијају након прележане инфекције делта сојем короне, по свој прилици, не дају заштиту од омикрон соја и обрнуто, рекао је Андреј Исајев, генерални директор руског ДНКОМ центра за молекуларне генетичке студије. "Овај феномен је потпуно нов", додао је руски експерт.

ПРЕЛЕЖАНА ДЕЛТА НИЈЕ БРАНА НОВОМ СОЈУ: Руски и амерички научници открили потпуно нови феномен - од једног вируса настала два

Универзитет Кембриџ у Масачусетсу

Ковид се, од сада, дели на ковид-Д и ковид-О, како су биолози и наговештавали, потврдио је Исајев, и додао да то значи да не постоји укрштен имунитет између омикрона и осталих сојева, па ако човек прележи једну популацију ковида 19, неће бити имун и на друге.

- Због великог броја мутација код омикрона, тешко је предвидети како ће се понашати убудуће - сматра Исајев.

Амерички истраживачи сматрају да је омикрон сој добио једну мутацију тако што је преузео део генетског материјала другог вируса, управо оног који изазива обичну прехладу.

- Преузимањем новог дела омикрон сада делује "више људски", што може да му помогне да избегне човеков имунолошки систем - изјавио је Венки Саундараџан са Универзитета Кембриџ у Масачусетсу, додајући да би то могло да значи да се вирус лакше преноси, док изазива блажу или асимптоматску слику код пацијента.

Ипак научници још не знају да ли је омикрон заразнији од осталих сојева, да ли је опаснији у односу на претходнике, као и да ли ће надвладати над тренутно доминантним, делта сојем.

ВУЧИЋ НА СВЕЧАНОСТИ ПОВОДОМ ДАНА КОБРИ: Образ нема цену, Србија није на продају, отаџбину волимо више од свега (ФОТО/ВИДЕО)

ВУЧИЋ НА СВЕЧАНОСТИ ПОВОДОМ ДАНА "КОБРИ": Образ нема цену, Србија није на продају, отаџбину волимо више од свега (ФОТО/ВИДЕО)

ПРЕДСЕДНИК Републике и врховни командант Војске Србије Александар Вучић присуствује војној свечаности поводом Дана Одреда војне полиције специјалне намене „Кобре“.

14. 04. 2024. у 10:35 >> 10:36