ПЛАТА ЈЕ 800 ЕВРА, А БЕОГРАЂАНИ НЕЋЕ ДА РАДЕ: Радну снагу увозимо из Узбекистана, Украјине и комшилука!

Novosti online

18. 10. 2021. у 23:34

ПОСЛЕДЊЕ две године током пандемије вируса корона посао достављача хране доживео је експанзију.

ПЛАТА ЈЕ 800 ЕВРА, А БЕОГРАЂАНИ НЕЋЕ ДА РАДЕ: Радну снагу увозимо из Узбекистана, Украјине и комшилука!

Фото З. Јовановић

Иако у Београду могу месечно да зараде око 800 евра, за овај посао нема много заинтересованих па су послодавци радну снагу потражили ван граница наше земље. Тако су се у Београду нашли Узбекистанци који раде као достављачи хране. На огласе се јављају и Украјинци, Македонци и људи из БиХ, каже оснивач службе за доставу Стефан Шурлан.

Он истиче да је посао достављача радио и у другим државама и и тада се сусретао са проблемом недостатка радне снаге.

- Радећи овај посао у Србији, изненадио сам се јер имамо ситуацију да посла има на све стране, посебно су возачи дефицитарно занимање. Нашим возачима је потребно да имају Б категорију или чак да возе на електричним бициклима, а замислите како је тек онима који траже возаче Ц категорије - наглашава оснивач службе за доставу.

Како наводи, потражња је велика и нема довољно достављача.

- Одлучили смо да увеземо радну снагу и то смо урадили са Узбекистанцима. Они причају руски и лакше им је да науче српски језик. То је држава где има 36 милиона људи, сада су у транзицији и веома су добра радна снага. Било је мишљења да се неће снаћи. Све јаке државе за једноставније послове имају доста испомоћи у страној радној снази и мислим да ће то и код нас бити нормална појава - истиче Стефан Шурлан.

Фото З. Јовановић

Он додаје да на огласе за посао не стиже довољан број пријава и да се чак 60 одсто кандидата и не појави на разговору. Иситче да оно што су они приметили је да се јављају и Украјинци, Македонци и људи из БИХ.

- Достављачи са пуним радним временом и са сопственим возилом, ако им фирма рефундира гориво, могу у Београду месечно да зараде око 800 евра и више - каже Шурлан.

Додаје да ако достављач вози на другом превозном средству на којем је спорији или вози мање сати, тада су плате од 500 евра.

- Нама и Узбекистанци имају плату 500 евра и ми им плаћамо смештај - наглашава Стефан Шурлан.

 

Удвостручен број достава по сату у Србији

Према подацима Центра за истраживање јавних политика из марта, у Србији има око 356.000 корисника апликација за доставу хране. Они у просеку храну наручују 2,7 пута месечно и те доставе просечно вреде око 1.300 динара.

- У односу на период пре короне, гледајући колико један достављач има достава по сату, могу да кажем да је посао двоструко повећан. Верујем да ће тако остати и после короне. Модерно време доноси мање времена за кување и боримо се да све Београђане и грађане у осталим градовима услужимо, јер је између 13 и 15 часова највећа потражња - каже Шурлан.

Фото: Ј. Ј. Баљак

Додаје да сва електрична возила користе и то у Београду и Новом Саду: електричне бицикле који прелазе 200 километара са једним пуњењем, аутомобиле који прелазе 150 километара за једно пуњење и скутере који имају две батерије, од које свака прелази 60 километара.

- Ако знамо да просечно један достављач у граду пређе 100-120 километара, сва ова превозна средства задовољавају његове потребе - наглашава Стефан Шурлан.

ЗАПРАТИТЕ НПОРТАЛ НА ФЕЈСБУКУ

(РТС)

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (4)