КОМЕ СМЕТА ДИМ, САМ ПЛАЋА НОВИ СМЕШТАЈ! Ево каква су права туриста ако се на путовању деси пожар, поплава или епидемија

Novosti online

05. 08. 2021. у 22:13

ТУРИСТИ у иностранству сами плаћају пенале и издвајају додатни новац за нови смештај уколико откажу и промене хотел ако сматрају да су угрожени пожарима, димом, поплавама или епидемијама. Ако надлежни у некој од тих земаља не прогласе ванредну ситуацију или хотели сами не процене да је потребна евакуација или премештај, трошак мењања хотела је на путнику.

КОМЕ СМЕТА ДИМ, САМ ПЛАЋА НОВИ СМЕШТАЈ! Ево каква су права туриста ако се на путовању деси пожар, поплава или епидемија

Фото: Принтскрин Твитер

Након што су се наши туристи широм Грчке и Турске нашли усред шумских пожара, удисали дим и пепео и остајали без струје и воде, поставља се питање да ли сами могу да промене или откажу хотел ако се осете угроженима. Ситуација у овом случају није тако једноставна и сва је прилика да ће уколико промене смештај, самоиницијативно морати да сносе и трошкове. Наиме, да би били евакуисани, морају директно да буду угрожени или да буде проглашена ванредна ситуација.

Скала пенала

У једној туристичкој агенцији објашњавају у којим екстремним ситуацијама се путницима бесплатно обезбеђује нов смештај, а када морају да плате пенале.

- Када су ванредне околности у питању, као што је био случај са туристима у турским хотелима "Лујо" и "Титаник де лукс" који су били угрожени због пожара, све туристичке агенције и хотели одреаговали су експресно и путнике евакуисали и сместили у друге хотеле. То се ради када је безбедност путника угрожена из било ког разлога, попут пожара, поплава, избијања епидемије... У тим екстремним ситуацијама најважније је путнике склонити од опасности и обезбедити им да безбрижно проведу остатак одмора на неком другом безбедном месту - кажу они и додају:

- Међутим, уколико безбедност туриста није угрожена, али им, рецимо, смета дим у ваздуху, хотели су ти који одређују да ли ће путник морати да плати пенале или не. То зависи искључиво од тога да ли је безбедност путника угрожена или не. Уколико кажу да није, а путник и даље инсистира да промени хотел, онда мора и да плати пенале, односно да му се не исплати сума за преостале дане у хотелу. Сваки хотел има своју скалу пенала, некада је то цена једног ноћења, а некада два, три... То зависи од хотела до хотела. На пример, ако хотелијеру иде 500 евра за аранжман, приликом отказа 300 евра ће задржати као пенал, а оних 200 агенција ће пребацити на други хотелски смештај.

Како за медије објашњава директор Асоцијације туристичких агенција "Јута" Александар Сеничић, путници би чак и уколико желе да откажу или промене хотел морали да плате пенале.

- Гости се жале због великих количина дима у ваздуху и што не могу много да се купају, јер је дим заклонио сунце, али нико здравствено није угрожен - наводи Сеничић.

Он додаје да је могуће да буду евакуисани само уколико би ситуација била опаснија.

- Уколико би ситуација била опаснија, они би били евакуисани, али то раде надлежни у тим државама, а не агенције. Они одлучују да ли треба прогласити ванредно стање и да ли је потребно да се неко измести из хотела. Сада када сви аеродроми раде и није проглашена ванредна ситуација, уколико би неко сам променио хотел или отказао путовање, сам би сносио трошкове. Јер нама хотелијери кажу, "мој хотел ради, нико није угрожен, аеродроми и саобраћај раде, ја сам за вас припремио собу и сада морате да платите". То је тако, нажалост - објашњава Сеничић.

(Информер)

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (0)