МАЈСТОР ЗА ОГРОМНЕ ШТУКЕ: Алексинчанин Александар Петровић (52), иако има тежак хендикеп, хвали се годинама рекордним уловима "речне ајкуле"

Д. МИЉКОВИЋ

21. 11. 2022. у 09:46

ЗБОГ тешког хендикепа Александар Петровић (52) из Алексинца је пензионисан пре скоро 20 година, али га то није спречавало да се посвети риболову.

МАЈСТОР ЗА ОГРОМНЕ ШТУКЕ: Алексинчанин Александар Петровић (52), иако има тежак хендикеп, хвали се годинама рекордним уловима речне ајкуле

Александар Петровић са уловом, Фото Приватна архива

Своје суграђане одушевљава великим уловима иако је готово слеп, односно због неизлечиве болести ока види тек 10 посто. Недавно је уловио капиталца, штуку тешку 9,3 килограма и дугу 109 центиметра, што је дупло више од њене просечне тежине.

Уловити штуку није нимало лако, јер се она с правом назива "речном ајкулом". Александар не броји колико их је до сада упецао, али рачуна да је било више од стотину тежих од три килограма.

- За мене је риболов велики изазов и разонода откако сам морао, мимо своје воље, да се пензионишем. Радио сам као шумар а то је посао који захтева активност. Одједном сам био принуђен да седим код куће и и појавио се огроман вишак слободног времена. Нисам никако могао да се навикнем на то и да се помирим са таквим животом. Зато сам се убрзо окренуо природи и риболову - прича Аца.

Петровић истиче да без помоћ својих пријатеља тешко да би могао да се похвали оваквим значајним уловима.

- Ја не возим, али моји пријатељи возачи не пропуштају прилику да ме позову да им се придружим. Када сам уловио капиталца, био сам у друштву Николе Живковића, а често сам рибарио и са Новицом Динићем. Нисмо ми само обични риболовци, већ се трудимо да заштитимо рибљи свет и наше реке - вели Александар.

Објашњавајући како је рекордни примерак завршио на његовој удици, Аца открива да је као мамац користио кедера, односно живог караша од 200 грама, на систем "балерина", шетајући пловак од 75 грама, олово 50 грама.

- Капиталца сам уловио на другој плажи такмичарске писте на Бованском језеру неколико минута пре 18 сати - додаје наш саговорник и истиче да се штука може ловити и током зимских месеци све до фебруара када почиње ловостај.

Аца са риболовцем Николом Живковићем, Фото Приватна архива

Алексиначки риболовац констатује да је ове године изузетно низак водостај свих река и то угрожава рибу. Међутим, по његовим речима, рибљи фонд још више уништавају несавесни људи.

- Поражен сам чињеницом да рибочуварске службе избегавају да раде свој посао, и то не само у алексиначком крају, већ у читавој земљи. Риба се масовно изловљава недозвољеним средствима, као што су динамит и мреже - упозорава Александар Петровић.

УЧЕНИК

НЕСЕБИЧНО Александар своја знања о риболову преноси на млађе колеге, а посебно их упућује у финесе хватања штуке.

- Штука има оштре зубе, чак и у крљуштима и мала неопрезност је потребна да останете без прста, буквално може до костију да гризе. Зато је она велики изазов за мене, а иначе не једем рибу - каже Александар који се хвали да је и његов "ученик" Светислав Цакић недавно у два наврата уловио две штуке од по седам килограма.

Нова димензија живота у делу Београда који се буди из сна

У ПОТРАЗИ сте за станом у центру града који је довољно изолован од градске вреве, окружен зеленилом и реком, а с друге стране вам је подједнако важно да кварт има одличне саобраћајне везе са свим деловима Београда?

18. 04. 2024. у 10:00

ОБРУКАНА ЛАЖНА ДРЖАВА У ЊУЈОРКУ: Шамар за Приштину и Вјосу Османи пре почетка седнице СБ УН о Косову (ФОТО)

У ЊУЈОРКУ се данас одржава седница Савета безбедности Уједињених нација посвећена шестомесечном извештају генералног секретара УН Антонија Гутереша о раду УНМИК-а, а Србију ће представљати председник Александар Вучић.