ФРАНЦУСКА ШАЉЕ ЛОВЦЕ КИЈЕВУ? Украјина 'гласно' жели Ф-16, али тајно обучава пилоте за Мираж 2000

П. З. С. / bulgarianmilitary.com

23. 03. 2023. у 17:41

ОКО 30 украјинских пилота пролази убрзану обуку за управљање француским борбеним авионима Мираж 2000 (Mirage 2000). Обука већ траје око месец и по дана.

ФРАНЦУСКА ШАЉЕ ЛОВЦЕ КИЈЕВУ? Украјина гласно жели Ф-16, али тајно обучава пилоте за Мираж 2000

Фото АП



Ово преноси Ле Фигаро у свом опширном чланку. Обука се одвија у ваздушним базама Монт де Марсан и Нанси.

Француска је често критикована да не показује јасан став против Русије. У стварности, међутим, Париз је био једна од првих европских престоница која је одговорила на захтеве Кијева за војном помоћи од почетка рата. Ако се сагледају чињенице, откриће се да је Француска прва одлучила да пошаље самоходне хаубице – Цезар (Caesar). Затим, опет, Француска је прва послала тешко оклопна борбена возила – АМКС (AMX).

Жеља да Украјина прими ловце разматра се не само у Вашингтону. Постоје извештаји да је украјински председник Владимир Зеленски замолио скоро све земље које снабдевају Украјину оружјем да пошаљу борбене авионе. Француска је такође добила сличан захтев. Званично је објављено крајем јануара ове године. Кијев је желео испоруку француских борбених авиона Рафале.

Обука 30 украјинских пилота у Француској је нека врста сигнала да је Париз можда прихватио захтев господина Зеленског, али је направио компромис у погледу унутрашње политике. тј. у Министарству одбране да су одбили захтев за Рафале, али да су понудили Мираж 2000.

Већ почетком године француски министар одбране Себастијен Лекорну рекао је новинарима да слање лансера за потребе украјинског ратног ваздухопловства није табу тема, тј. Француска не види спољнополитички разлог да се уздржи од такве акције, и тиме још једном показује јасан став према Русији, упркос критикама. Да би то урадио, рекао је тада господин Лекорну, Париз би морао да анализира три критеријума који утичу на националну безбедност. Они су корисност и ефикасност оружја за оружане снаге Украјине, недостатак ризика од ескалације и слабљење одбрамбених способности француске војске.

О првом критеријуму стручњаци већ говоре. Према речима француских војних стручњака, Мираж 2000 нема довољно расположиве муниције. Такође, овај авион неће задовољити француске захтеве и претпоставља се да неће имати „ниво издржљивости“ који се очекује у Украјини.

Да ли ће такву испоруку Москва схватити као иритацију – можемо само да нагађамо. Али сведоци смо одређености, бар у изјавама Кремља. На пример, намера Британије да испоручи Украјину пројектилима са обогаћеним уранијумом наишла је на реципрочан одговор Москве, тј. Русија ће одговорити истом мером.

Што се тиче слабљења одбрамбених способности француске војске, овде је одговор категорички у корист Украјине. Мираж 2000-е више нису у служби француског ваздухопловства, али их имају на располагању. То значи да Париз може или да обезбеди своје или да олакша поновни извоз из земаља које их још увек користе. То су Индија, УАЕ, Тајван, Грчка, Египат, Бразил, Катар и Перу.

Ако Француска одигра своје карте како треба, може да обезбеди будућу производњу свог Дасао Рафала (Dassault Rafale). До пре само неколико месеци, производне линије овог ловца биле су на ивици заустављања. Међутим, наруџбина од 164 ловаца обезбеђује будућност у 2023. години и даље. Дакле, ако Париз дозволи да страни оператери поново извезу Мираж 2000 у Украјину, могао би започети преговоре о продаји Рафала купцима који су навикли на француски дизајн.

Фото: Јутјуб/FORCE Technology


О МИРАЖУ 2000

Ловац Мираж 2000 је прилично застарела технологија. Авион је први лет извео 1978. године и до сада је произведено око 600 јединица. Било би тешко парирати способностима Ф-16 или другог француског ловца Рафал. Његова производња је заустављена 2007. Ипак, велике су шансе да Мираж 2000 заврши у Украјини. Поготово што запад углавном испоручује застарелу пензионисану опрему, а понекад и нешто модерније.

Иначе, ловац покреће један SNECMA M53-P2 турбовентилаторски мотор са накнадним сагоревањем, потиска 64,3 кН [14 500 лбф], односно 95,1 кН [21 400 лбф] са накнадним сагоревањем. Максимална тежина при полетању од 17.000 кг [37.479 лб]. Максимална брзина лета коју авион може да постигне је 2.336 км/х [1.452 мпх, 1.261 кн] / 2,2 маха на великој висини и 1.110 км/х [690 мпх; 600 кн] на нивоу мора.

Наоружан је са два револверска топа 30 мм [1,2 ин] ДЕФА 554, 125 зрна по топу. Постоји укупно девет подвесних тачака које могу да издрже тежину од 6.300 кг. Може да испаљује ракете ваздух-ваздух и ваздух-земља, али не и анти-радарске ракете. Такође може да баца невођене и вођене бомбе.

БОНУС ВИДЕО - БОРБЕ У БЛИЗИНИ СВАТОВА И КРЕМЕНАЈЕ: Руски војници користе системе "Град" и хаубице "Мста-С"

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Коментари (2)

А СРБИЈА?! Питали Русе За кога ћете да навијате на ЕУРО 2024? - овако су одговорили