ЕПСКИ СНИМАК: Масивна комета оставља траг док прилази Сунцу (ВИДЕО)

12. 02. 2023. у 22:02

ТИМ астронома је открио дугачак траг остатака и прашине савршено усклађен са орбитом периодичне комете 96П/Мачхолц, која "раздрагано" обилази око Сунца.

ЕПСКИ СНИМАК: Масивна комета оставља траг док прилази Сунцу (ВИДЕО)

Фото: Free Images Pixabay

Преглед старих слика комете које је направила Соларна и хелиосферска опсерваторија (СОХО) показао је да се траг протеже и испред и иза комете.

У 2023. години, у тренутку када се 96П најближе приближава Сунцу, што се дешава сваких 5,3 година, обављена су нова посматрања између 29. јануара и 2. фебруара, како би се разјаснило ово посебно обележје комете.

На снимку је у централом делу Сунце, а након тога се у левом углу појављује комета.

Резултати су одушевили научнике. Запањујући низ слика које је снимила СОХО опсерваторија открио је не само постојање серије остатака, већ и да дугачак, танак траг крхотина савршено прати цео део орбите 96П који пролази кроз видно поље инструмента за посматрање.

Студије на земљи су показале да комета има веома необичан састав у поређењу са већином периодичних комета које видимо у Сунчевом систему.

Штавише, верује се да је повезан са кишом метеорита јужне делте акварида који се годишње посматра са Земље.

Нова димензија живота у делу Београда који се буди из сна

У ПОТРАЗИ сте за станом у центру града који је довољно изолован од градске вреве, окружен зеленилом и реком, а с друге стране вам је подједнако важно да кварт има одличне саобраћајне везе са свим деловима Београда?

18. 04. 2024. у 10:00