СРБИ УБИЈАНИ У ЈАСЕНОВЦУ ЈЕР СУ ПРУЖАЛИ ОТПОР! Хрватски председник Милановић оправдава стравичан усташки злочин, заборавља на логор за децу

Новости онлине

23. 04. 2021. у 15:16 >> 15:27

ПРЕДСЕДНИК Хрватске Зоран Милановић изјавио је да се у јасеновачком логору догодио геноцид, али, пре свега, према Јеврејима, а касније према Србима искључиво из Поткозарја, који су, како је рекао, третирани као непријатељи јер су „пружали отпор“.

СРБИ УБИЈАНИ У ЈАСЕНОВЦУ ЈЕР СУ ПРУЖАЛИ ОТПОР! Хрватски председник Милановић оправдава стравичан усташки злочин, заборавља на логор за децу

Фото АП

Историчар Милан Радовановић истиче да је тако говорио још само Фрањо Туђман.

Милановић је, након одавања почасти убијенима у Јасеновцу, рекао да су „Срби пружали отпор због чега су били третирани као непријатељи“ и, како тврди, нису убијани у логору, за разлику од Јевреја који су били неутрални и оружје су узели у руке тек пошто су почели да их убијају.

Додао је и да су „расни закони донесени, пре свега, због Јевреја“, а да се онда долази до Срба који су ту „најмасовније убијани, али су циклус и драматика убистава били другачији“.

Друго су, казао је, били Срби из Загреба који су покупљени.

-Неки су остали да раде и били угледни доктори попут Јулија Будисављевића, а неки су били виктимизовани. Трећи и најстрашнији пример су Роми, како су их тада 'лепо' звали Цигани, а који уопште нису знали да је избио рат и били су претња не знам коме, ваљда Хитлеровим санитарним инспекторима, на што су се навукли хрватски нацисти- навео је Милановић, пренео је портал хрватског недељника Новости.

Срби су пружали отпор, требало је раније да почну

Према његовим речима, „то је можда најгори пример поступања према људском бићу које је потпуно невино, јер Срби су пружали отпор“.

-Срби су пружали отпор и то, по мени, са закашњењем. Требало је да раније почну. Били су непријатељи, а зна се како се у рату поступа с непријатељима- рекао је, између осталог Милановић.

Јевреји су, додао је, били убијани да би се тадашњој власти додвориле Берлину, што је, каже, било сулудо и на штету хрватске нације и народа који, како је казао, сада и ја представљам.

ТАКО ЈЕ ГОВОРИО ТУЂМАН

Историчар Милан Радановић сматра жалосним то што личност на највишој функцији репродукује ревизионистички стереотип о кажњавању Срба интернацијом у Јасеновац због њиховог отпора држави.

Радановић каже да то после Фрање Туђмана у јавности, није чинио нико од особа које су обављале дужност председника.

-Значи ли то да они који су убијени јер су пружали отпор, без обзира да ли су били Срби, Хрвати, нису били невини, односно да су нешто скривили? Уместо да се ту зауставио, председник је непромишљено наставио- навео је Радановић.

Сматра веома важним то што је Милановић нагласио да је Јасеновац место геноцида, јер ту чињеницу избегавају да констатују поједини државни представници, али је већ у другој реченици, каже Радановић, запао у контрадикцију тврдећи да је „пре свега“ тај логор био место геноцида над Јеврејима.

-Потпуно је излишно правити дистинкцију међу жртвама геноцида у Јасеновцу јер сви они, без обзира да ли су били јеврејског, ромског или српског, убијени су пре свега због свог етничког порекла. Осим тога, геноцид над Србима у НДХ није спровођен само у логорима нити само у једном логору- навео је овај историчар.

Радановић је подсетио да су први српски заточеници логора Јасеновац били српски мушкарци који су преживели логоре у тзв. Госпићкој групи логора да би потом били депортовани у Јасеновац, преноси Танјуг.

rs.sputniknews.com

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (42)

USTASA NA KVADRAT

24.04.2021. 11:52

@Marko - DALI SU TO TE EVROPSKE VREDNOSTI, kojima Srbija tezi? Srbin se nikad opametit nece, mozes ga ubijat i po desetak put, on ce opet trazit prijatelje medju ubicama. Za takve ustaske izjave, Srbija bi odmah trebala da tuzi ustasku tvorevinu, i to onom sudu koji je sudio nacistima za zlocine nad zidovima, to znaci, trebe trazit da se Nirnberski proces dovede do kraja. ZLOCIN NE ZASTAREVA, I TREBA SE OBRATIT SVIM RELEVANTNIM ORGANIZACIJAMA.

buki

26.04.2021. 09:58

@Ravil Osmi - Milanović govori ovako, upravo iz želje da se dodvori svojim biračima. Pred svake izbore u Hrvatskoj, kandidati (čak i oni koji ne misle tako) se nadmeću u veličanju ustaštva, kako bi osvojili što više glasova. To jasno govori o Hrvatima, koji i danas deci daju ime Adolf, pa ne shvatam zašto ih žalite. Mnoga hrvatska deca nauče da treba mrzeti Srbe, još dok koriste pampers pelene, i političari samo zahvaljujući toj mržnji dobijaju izbore. Milanović nije izuzetak nego pravilo, a šta zaista misli o Srbima verovatno nećemo nikad saznati. Jedno je sigurno - da mnogo više od Srba voli vlast, a da bi je osvojio MORA pljuvati po nama.

doktor

23.04.2021. 17:48

Objasnjavati ko je , zbog cega i kako ubijan u Jasenovcu je ponizavajuce i uvredljivo za sve one koji su tamo ostali , za prezivele i za nas Srbe , Jevreje i Rome koji danas zivimo . Tu se ne radi o pogresnom "stilu " izrazavanja gospodina Milanovica vec o pokusaju da se Srbima nametne krivica za njihovo stradanje ! Sa mrznjom prema zrtvama sopstvenog zlocina moze da govori smo Hrvat .

Luka

23.04.2021. 18:21

Retorika Milanovića ima za svrhu da umanji i relativizira ustaške zločine i NDH za počinjeni genocid i da opravda progon i zločine učinjene 1995,jer su za sve krivi sami Srbi. Pitanje Milanoviću , sa kojim ciljem su doneseni rasni zakoni i ubijane srpske žene i deca. Srbe se može optuživati i manipulirati,ali Jevreje ne ,jer iza Jevreja u svetu stoji američka politika.Ali unatoč tome laži Milanoviću neće vam proći.A vi preostali Srbi u Hrvatskoj sad vidite za koga ste glasali.

ultrasrbin

24.04.2021. 21:45

@Veselin - Ma veci mu problem deda koji je bio cetnicki vojvoda. Shvatate li da su najgore zlocine cinili bas ovakvi ljudi. Milanovicu, mozemo li da diskutujemo o logoru Jadovno i da objasnis zasto su ga Italijani zatvorili. A o logoru za decu u Sisku? Verovatno su ta deca predstavljala najveci problem za NDH? Hocemo li o bombardovanju kolene izbeglica 1995? Koji otpor je tada pruzan? Bezala nejac od ustaskog noza, a hrabri hrvatski piloti ih bombardovali.

Mija

23.04.2021. 18:52

Taj covjek moze u tako kratkom vremenu da izbaci toliko gluposti bez pokrića da se normalan covjek zapita dali je ustasa ili samo budala koji je ustasa. Isto kao i oni koji pravda ju pogrom Srba time sto kazu ma nije ubijene u Jasenovcu 800.000 Srba vec niti 80.000 kao da je pobiti je da ove i grad ljudi pa eto neka mala zabava ustasa koja je eto izmakla kontroli. Sramota i pomisliti a kamoli izjaviti, da se najazis koliko budala zivi oko nas. Ljp.

naranca

24.04.2021. 17:14

''Treći i najstrašniji primer su Romi, kako su ih tada 'lepo' zvali Cigani, a koji uopšte nisu znali da je izbio rat i bili su pretnja ne znam kome,''----------------------------Hahahahahahahahahah koje uvredljivo podcenjivanje Roma(Cigana)!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Milanovicu ispao si Rom.....To si verovatno uvek i bio.

naranca

24.04.2021. 17:57

''primer su Romi, kako su ih tada 'lepo' zvali Cigani, a koji uopšte nisu znali da je izbio rat''--------- Mozda hrvatski Romi i nisu.Nasi Cigani su znali odmah .Jos 6 aprila 41...Mozda nekom i nije bilo jasno ali su ubrzo dosli evropljani i objasnili im u nedvosmislenom maniru....Jedna od pesama koja se tada pevala na teritoriji EU je bila i ''Ciganska je tuga pregolema.Aj niko ne zna sta se Cigi sprema.Ili logor ili suma gusta.Aj ostade i sva Cubura pusta'.

Srboljub

03.05.2021. 14:40

Зашто Ватикан не воли Србе Када је у 15.в Турска освојила Балкан,Византија и остале православне земље нису биле у могућност да се Турцима одупру.Тражиле су помоћ од западних хришћана,а Ватикан их је дочекао уценом.Обећана им је помоћ од земаља западне католичке Европе под условом да потпишу унију са Католичком црквом тј. да Православна црква призна врховну власт Ватикана. Васељенски патријарх Јосиф други из Цариграда је подлегао том притиску. На заказан сабор у Фиренци 1439.г. су дошли сви православни патријарси осим српског, чак и Руски митрополит Кијевски Исидор. Владар Србије Деспот Ђурађ Бранковић рекао је српском Патријарху Никону да ће га обесити уколико оде у Фиренцу. Те 1439.г. у Фиренци унију са Ватиканом су потписали сви, 31 православни верски поглавар сем српског Никона. Сазнавши да се Србија супроставила моћном Ватикану, руски велики кнез Василије други упокојио је свог патријарха Исидора кијевског због срамоте коју је нанео Русији. Када се и у Цариграду сазнало да Срби нису потписали унију настали су нереди. На захтев народа васељенски Патријарх Јосиф други морао је да се повуче тако да се од срамоте није ни вратио у Цариград већ се исте године упокио и сахрањен је у Фиренци у доминиканском манастиру Санта Марија Равела. Ватикан то Србима никад није опростио те католицима вековима усaђивао срцемржњу према Србима. Ниједна Православна Патријаршија није никад ратификовала потписе својих птријарха, а чак 21 их је званично поништено непосредно након сабора у Фиренци.