ПОСЛЕДЊИ ПУТ ЈЕ БИЛА ВИДЉИВА ТОКОМ КАМЕНОГ ДОБА: Зелена комета ће се појавити вечерас

Новости онлајн

01. 02. 2023. у 10:55

НЕДАВНО откривена зелена комета прва два дана фебруара ће бити најближа Земљи и пролетеће ноћним небом први пут после 50.000 година. Последњи пут је била видљива на ноћном небу током каменог доба.

Фото: Твитер/@SETIInstitute

Названа „Ц/2022 Е3 (ЗТФ)”, има орбиту око Сунца која пролази кроз спољне крајеве Сунчевог система, због чега преваљује тако дуг пут и због чега јој је потребно толико времена да поново прође поред Земље.

Иако ће без сумње многи посматрачи неба покушати да виде комету, да ли ће неко заиста моћи да је види зависиће од низа фактора, укључујући локацију и светлосно загађење из природних и вештачких извора.

Малена комета, састављена од стења и леда, пречника око једног километра, откривена је у марту 2022. у Опсерваторији Паломар у Калифорнији. Откривена је док је пролазила орбитом Јупитера, а своју тачку најближу Сунцу достигла је 12. јануара.

Када се комета приближи Сунцу, лед у њеном језгру топи се и прелази у дуг вео прашине који рефлектује Сунчеву светлост. Тај блистави вео вероватно ће моћи да се посматра са Земље.

Комета ће највише заблистати „када буде најближе Земљи”, каже Томас Принс, професор физике на Технолошком институту Калифорније који ради за програм ЗТФ, објавио је раније портал Сајенс.

Ледени небески објекат ће најближи проћи поред Земље између 1. и 2. фебруара, на удаљености од око 42 до 44 милиона километара. Чак и током свог најближег приближавања, комета ће и даље бити на раздаљини 100 пута већој од удаљености Месеца од Земље, израчунали су у ЕартхСкy.

Посматрање ће бити могуће добрим телескопом, а можда и голим оком делом ноћи, ако не буде превише месечине и загађења светлошћу.

Како се комета приближава Земљи, посматрачи ће моћи да је виде као бледозелену мрљу у близини сјајне звезде Поларис, познате Северњаче.

Ледени посетилац последњи пут је био тако близу Сунцу пре неких 50.000 година, према прорачунима астронома.

Његов скорашњи долазак биће научницима прилика да боље разумеју састав комета, посебно захваљујући свемирском телескопу „Џејмс Веб“.

(Спутњик)

БОНУС ВИДЕО:

И ПИНГВИНИ СУ СЕ СМРЗАВАЛИ: Ово су најниже измерене темературе

ОКО МЕНЕ ШПРИЦЕВИ, СЕКТЕ Бане објаснио зашто је морао да пусти децу да оду код мајке

"ОКО МЕНЕ ШПРИЦЕВИ, СЕКТЕ" Бане објаснио зашто је морао да пусти децу да оду код мајке

ИСТАКНУТИ глумац Бане Видаковић, који је пре три године осуђен због недозвољеног држања хероина за личну употребу, говорио је о породици и деци коју је, каже, управо због наркотика склонио из Србије.

29. 03. 2024. у 08:36