ОТКРИЋЕ НА АНТАРКТИКУ: Пронађен редак метеорит тежак скоро 8 килограма

20. 01. 2023. у 23:07

МЕЂУНАРОДНИ тим истраживача који се управо вратио са Антарктика са пет нових метеорита, укључујући и један тежак 7,6 кг.

ОТКРИЋЕ НА АНТАРКТИКУ: Пронађен редак метеорит тежак скоро 8 килограма

Фото. Принтскрин

Проналазак тако тешког метеорита за стручњаке је изузетно необично, и од великог значаја за истраживања, будући да већина ових небеских тела тежи само 20 грама.

Од отприлике 45.000 метеорита извађених са Антарктика током прошлог века, само око стотину ове величине или веће.

-Величина није нужно битна када су у питању метеорити, а чак и сићушни микрометеорити могу бити невероватно научно вредни. Али наравно, проналажење великог метеорита попут овог је реткост и заиста узбудљиво, каже Научница у Филд музеју и Универзитету у Чикагу Марија Валдес.

Пет метеорита које је тим пронашао биће анализирани у Краљевском белгијском институту природних наука. У међувремену, седимент који потенцијално садржи мале микрометеорите подељен је истраживачима за проучавање у њиховим институцијама, пише Еурека алертс.

Научница је истакла и да се због миграције глечера могу открити нови метеорити у леду од милион година.

Валдесова каже да жели да види шта откривају анализе метеорита, јер „проучавање метеорита нам помаже да боље разумемо своје место у универзуму. Што је већи узорак метеорита, то боље можемо да разумемо наш Сунчев систем и боље можемо да разумемо себе."

Сада ће метеорит бити одмрзнут како не би зарђали метали у његовом саставу, а касније ће бити тачно датиран.

-Верујемо да је стар отприлике четири и по милијарде година, рекли су стручњаци.

Антарктик је једно од најбољих места на свету за лов на метеорите. То је делимично зато што је Антарктик пустиња, а његова сува клима чува метеорите од пропадања. А и пејзаж је идеалан за лов на метеорите јер се црне свемирске стене јасно истичу на снежним пољима. Чак и када метеорити потону у лед, узбуркано кретање глечера према стени испод помаже да се метеорити поново изложе близу површине плавих ледених поља континента.

РУСИ У ШОКУ: Евакуисали 1.500 такмичара из Крокуса, ниједан није страдао од терориста, а сад се буне: Што нас нисте спасили раније? (ВИДЕО)