ДИЈАМАНТИ ИЗ СВЕМИРА: Пронађено драго камење кoје није са Земље

13. 09. 2022. у 23:30

НЕОБИЧНИ хексагонални дијаманти пронађени су у метеориту, за који се сумња да је пореклом са друге планете, на простору северозападне Африке.

ДИЈАМАНТИ ИЗ СВЕМИРА: Пронађено драго камење кoје није са Земље

Фото: Пиксабеј

Претпоставља се да пронађени дијаманти, са четири метеорита у северозападној Африци, потичу са "древне патуљасте планете", а научници истичу да постоји могућност да покажу већу тврдоћу од земаљских дијаманата, пренео је специјализовани научни часопис "NewScientist".

"Ово је, заиста, узбудљиво откриће, јер је било неких људи на терену који су сумњали у постојање овог материјала", каже Алан Салек са Универзитета "РМИТ" у Мелбурну, у Аустралији, који је члан тима који је дошао до овог проналаска.

Хексагонални дијаманти, као и обични дијаманти, направљени су од угљеника, али су њихови атоми распоређени у хексагоналну структуру, а не у кубну, што је случај дијаманата који се налазе на Земљи.

Такође, познати као "лонсдалеит", хексагонални дијаманти су први пут пријављени у метеоритима у САД и Индији 1960-их година, међутим, претходно откривени кристали били су толико мали (величине нанометара), да је било тешко потврдити да ли су то заиста хексагонални дијаманти.

Како би дошли до овог открића, Салек и његове колеге користили су електронски микроскоп, који је успео да завири у 18 узорака метеорита, од којих је један био из Аустралије, а остали из северозападне Африке.

Тиме су пронашли хексагоналне дијаманте у четири афричка метеорита, са неким кристалима величине до микрометра, што је око 1000 пута веће од досадашњих открића, а тај податак је потврдио необичну хексагоналну структуру.

"На основу хемијског састава метеорита који су их довели на Земљу, чини се да су се хексагонални дијаманти формирали унутар патуљастих планета", истакао је Енди Томкинс са Универзитета "Монаш" у Мелбурну, који је водио истраживање.

ОКО МЕНЕ ШПРИЦЕВИ, СЕКТЕ Бане објаснио зашто је морао да пусти децу да оду код мајке

"ОКО МЕНЕ ШПРИЦЕВИ, СЕКТЕ" Бане објаснио зашто је морао да пусти децу да оду код мајке

ИСТАКНУТИ глумац Бане Видаковић, који је пре три године осуђен због недозвољеног држања хероина за личну употребу, говорио је о породици и деци коју је, каже, управо због наркотика склонио из Србије.

29. 03. 2024. у 08:36