ШКОЛСКИ ПРОЈЕКАТ ИЗ СРБИЈЕ МЕЂУ 10 НАЈБОЉИХ НА СВЕТУ: Велики успех професорке и ђака Прве крагујевачке гимназије

Б. Б.

20. 11. 2022. у 08:00

ПОТРЕБНО је да ђаке активно укључимо у образовни процес, да и они буду креатори наставног процеса, а не неми посматрачи.

ШКОЛСКИ ПРОЈЕКАТ ИЗ СРБИЈЕ МЕЂУ 10 НАЈБОЉИХ НА СВЕТУ: Велики успех професорке и ђака Прве крагујевачке гимназије

Фото Приватна архива

Ако им обезбедимо да активно учествују у обради неке наставне теме, повезујући је са реалном животном ситуацијом, добићемо задовољног и срећног ученика, који жели да продубљује своје знање, поручује Катарина Вељковић, професорка Прве крагујевачке гимназије, чији је пројекат Escape room међу 10 финалиста за најбоље иновативно решење у области наставе и учења на светском такмичењу које организује Европска фондација за обуку.

Према речима Катарине Вељковић, Escape room је игра смештена у просторији која је уређена у складу са темом собе, а циљ је да се у одређеном временском року пронађу скривени трагови и реше загонетке које играча воде ка излазу. Наставна тема "Дигитална писменост" важећег плана и програма Информатике и рачунарства, за ученике од петог до осмог разреда, трансформисана је у виртуелни свет.

- Заједно са својим ученицима концепт у коме играч решава загонетке и различите мисаоне задатке претворили смо у виртуелни свет коришћењем Minecraft платформе - објашњава Вељковићева.

- Свака соба је дизајнирана тако да својим изгледом асоцира на тему која се обрађује. На пример, соба "Онлајн идентитет" изгледа као модна писта. Играч је под светлима модне писте и изложен свим могућим опасним ситуацијама које могу да се десе ако не пази на безбедност на интернету. Сваки предмет и сваки лик има своју сврху у свету. Користили смо ликове који имају улогу стручњака да упозна играча са основним појмовима о свакој области учења, али остали играчи и табле су за слагалице, задатке и питања.

Професорка Катарина Вељковић са тимом ученика, Фото Приватна архива

Школарци кроз игрицу изучавају седам наставних тема - Интернет, Претраживање интернета, Поузданост информација на интернету и ауторска права и лиценце, Онлајн идентитет, Безбедно понашање на интернету, Коришћење дигиталних уређаја и здравље, Електронска пошта и рад са дељеним документима и отворени подаци у оквиру наставне области Дигитална писменост. Наша саговорница објашњава како то изгледа практично, на часу.

- Ученици пролазе кроз собу одговарајући на питања и решавајући загонетке и различите задатке из стварних животних ситуација - наводи она.

- Након што заврше активност учења или задатке, наставник им, у виртуелним световима, даје скуп критеријума које користе за процену квалитета свог знања. Ђаци се стављају у позицију да размисле зашто су постигли тај ниво знања и да ли би у будућности могли да ураде нешто другачије како би постигли више. Ученици уче о позитивним и негативним странама данашњег дигиталног света, на безбедне начине, док играју игру и истражују сваку собу.

Ова методологија, да наставник осмишљава и обликује садржаје у складу са начином који је прикладан за онлајн окружење, а ученици дизајнирају виртуелни свет, тестирају га, и мењају га на основу уочених грешака се може се користити за све наставне предмете. Ђаци су стављени и уроњени у стварне животне ситуације, у којима могу да изразе и развију своју креативност и критичко мишљење.

Својим колегама, Вељковићева поручује да добар наставник свакога дана треба да ради на себи, да прати савремене трендове у образовању.

- На тај начин је спреман да се избори са садашњом генерацијом младих - сматра Вељковићева. - Оно што покушавам да урадим на својим часовима је да им дам примере из свакодневног живота у којима они виде сврху онога што уче. И мислим да је то кључ наше добре сарадње.

ГЛАСАЊЕ

У КОНКУРЕНЦИЈИ је било 800 пријава из више од 50 земаља, а гласање је отворено до сутра (21. новембар).

Escape room је резултат програма "Дигитална експедиција - Дигитални изазов 2021" и представља образовни ресурс који треба да допринесе повећању дигиталне писмености ученика основних и средњих школа у Србији.

ИДЕЈА

- ЖЕЉА ми је била да искористимо савремену технологију како бих унапредила наш образовни систем. Истовремено, са повећањем дигиталне писмености ученика, трансформише се наставни план и програм у дигиталну форму - каже Вељковићева.

СИНЕРГИЈА ТИМСКОГ РАДА

МЕЂУ ученицима који су радили на реализацији овог пројекта били су - Петар Михајловић, Матија Марковић, Филип Пантић, Стефан Грујичић, Страхиња Ђаковић, Михајло Ђуровић.

- Када смо започели рад на овом пројекту они су били ученици трећег разреда одељења ученика са посебним способностима за рачунарство и информатику - каже наша саговорница.

- Без њих реализација овог пројекта не би била могућа. Ми смо били тим, они као експерти у дизајнирању светова у Minecraftu, а ја као стручњак за наставни садржај.

Наша синергија дала је одличан наставни материјал који могу да користе и ученици, и наставници, али и родитељи.

БОНУС - НАЈАКТУЕЛНИЈИ ВИДЕО СНИМЦИ

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ВУЧИЋ НА СВЕЧАНОСТИ ПОВОДОМ ДАНА КОБРИ: Образ нема цену, Србија није на продају, отаџбину волимо више од свега (ФОТО/ВИДЕО)

ВУЧИЋ НА СВЕЧАНОСТИ ПОВОДОМ ДАНА "КОБРИ": Образ нема цену, Србија није на продају, отаџбину волимо више од свега (ФОТО/ВИДЕО)

ПРЕДСЕДНИК Републике и врховни командант Војске Србије Александар Вучић присуствује војној свечаности поводом Дана Одреда војне полиције специјалне намене „Кобре“.

14. 04. 2024. у 10:35 >> 10:36

Коментари (0)

ЕЈ, ЉУДИ, АЛИ БУГАРСКА... Овом причом је Никола Јокић шокирао Амере