ЖЕЛЕЗНИЧКА СТАНИЦА ЗАСИЈАЛА ПОСЛЕ ШЕСТ ДЕЦЕНИЈА: До краја фебруара биће завршени допунски радови на деоници брзе пруге Београд – Нови Сад

Ј. Симић

25. 02. 2022. у 12:00

НАТПИСИ „Добро дошли на Железничку станицу“ и „ Нови Сад, европска престоница културе“ од пре неколико дана красе чеону страну главне Железничке станице у Новом Саду која је пуштена у саобраћај 1964. године и тек ових дана први пут се детаљно реконструише у склопу радова на брзој прузи Београд – Нови Сад.

ЖЕЛЕЗНИЧКА СТАНИЦА ЗАСИЈАЛА ПОСЛЕ ШЕСТ ДЕЦЕНИЈА: До краја фебруара биће завршени допунски радови на деоници брзе пруге Београд – Нови Сад

Фото Н. Карлић

Прошле недеље брзи Штадлеров воз у којем је био председник Александар Вучић са сарадницима, промо - брзином од 200 км на час стигао је у Петроварадин. Преостаје још кратка деоница до Новог Сада. На обновљеном колосеку у модернизовану железничку станицу воз ће пристићи 15. марта.

С тим циљем 140 радника из Кине и 180 из Србије заједничким умећем ужурбано приводе крају ову тзв. новосадску фазу радова, а теренски менаџер кинеског извођача Баи Саи Сјанг каже нам да све тече по плану:настрешнице су већ завршене, зидови кроз које је још само пре две недеље дувала промаја, монтирани су и затворени.

- Треба нам још 4 дана да завршимо све радове. Обнављамо 16 канцеларија у станици, већи део је већ завршен и на реду је монтажа потребне техничке опреме. Преостаје нам сређивање још двеју канцеларија,чекаонице и станичног ресторана, а монтажа два лифта намењена особама са отежаним кретањем управо је започела – објашњава за „Новости“ Бај Саи Сјанг.

Фото Н. Карлић

Веома важна тачка на овом делу брзе пруге је и подвожњак у Кисачкој улици дугачак 41 метар. Радови су овде кренули октобра прошле године на месту старог подвожњака који је срушен јер није одговарао стандардима савремене брзе пруге. Његова изградња омогућиће уједно и квалитетнији друмски саобраћај у овом делу Новог Сада.

На подвожњаку су управо спојени колосеци, у току су варови постављених шина, а 3. марта започеће тестирање које ће трајати седам до 10 дана. Поузданост новоизграђеног подвожњака провериће локомотива са композицијом натоварених вагона како не би било дилеме да ли подвожњак, односно „мост“ како га радници радије зову, у потпуности задовољава стандарде предвиђене за кретање возова великим брзинама.

Када за 18 дана буде потпуно успостављен железнички саобраћај на овој деоници, од Београда до Новог Сада и натраг путоваће се свега пола сата.

Уследиће потом трећа фаза радова на деоници од Новог Сада до Суботице

УГОВОР О МОДЕРНИЗАЦИЈИ

УГОВОР о модернизацији железничке везе за деоницу Нови Сад - Суботица - државна граница код Келебије потписали су Инфраструктура железнице Србије и конзорцијум кинеских компанија "Чајна рејлвеј интернешенел - Чајна комјуникејшн констракшн компани". Овај пројекат биће финансиран из кредита који је дала кинеска Ексим банка.

ТРИ ДЕОНИЦЕ

ТРАСА брзе пруге од Београда до државне границе са Мађарском, дуга укупно 183 километра, подељена је на три деонице: Београд - Стара Пазова, Стара Пазова – Нови Сад и Нови Сад – Суботица - Келебија. Радови на њој почели су у августу 2017. године изградњом највећих инфраструктурних објеката на делу између Старе Пазове и Новог Сада - тунела и вијадукта „Чортановци“.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ОКО МЕНЕ ШПРИЦЕВИ, СЕКТЕ Бане објаснио зашто је морао да пусти децу да оду код мајке

"ОКО МЕНЕ ШПРИЦЕВИ, СЕКТЕ" Бане објаснио зашто је морао да пусти децу да оду код мајке

ИСТАКНУТИ глумац Бане Видаковић, који је пре три године осуђен због недозвољеног држања хероина за личну употребу, говорио је о породици и деци коју је, каже, управо због наркотика склонио из Србије.

29. 03. 2024. у 08:36

Коментари (2)

КОЈА ЈЕ ЦЕНА СЛОМЉЕНОГ ДЕЧЈЕГ СРЦА? Како су Хрвати, Бугари и Словенци расплакали малишане из Србије