АУТОБУСИ СУ КОМФОРНИ, А МОТОР "ПРЕДЕ": Репортери "Новости" се провозали новим возилом на гас турске фирме БМЦ, који саобраћа на линији 31

Ш. Маровић

24. 11. 2022. у 10:21

НОВИ зглобни аутобуси на гас турске фирме БМЦ од јуче саобраћају престоничким улицама, а распоређени су на пет најфреквентнијих линија 17, 23, 31, 65 и 88. Репортери "Новости" провозали су се једним од њих на линији 31, од Студентског трга до Коњарника, и уверили се да ће ова гарнитура возила много значити систему јавног превоза.

АУТОБУСИ СУ КОМФОРНИ, А МОТОР ПРЕДЕ: Репортери Новости се провозали новим возилом на гас турске фирме БМЦ, који саобраћа на линији 31

Возила већ крстаре престоничким улицама, Фото Н. Скендерија

Ипак, они неће трајно решити нагомилане проблеме са којима се ГСП годинама суочава и представља највећег губиташа међу градским предузећима.

Возила о којима смо већ писали су нископодна и зглобна, са максималним капацитетом простора од 150 путника, од чега је 38 седећих места. Они ће се до изградње гасне станице на Карабурми пунити на приватним гасним станицама "Криогаса", на три локације у главном граду.

- Возила су удобна, веома комфорна и пространа, мада мени у глобалу боље делују "Соларисови" модели - истакао је за наш лист возач Далибор Миљковић, који аутобусе ГСП вози од 2005. године.

- Заиста сам испробао многобројне моделе за ових готово двадесет година и "Соларис" делује непревазиђено, бар за мене. Ипак, и ови су заиста добри, посебно је битно што се смањује бука и емисија штетних гасова. Мотор ради, а готово да се не чује. Брзо смо се уходали у вожњу, није компликовано. Овде су свакако модерније контролне табле, све је на "тач скрин" (додир).

Возач Далибор Миљковић, Фото Н. Скендерија

На први поглед, док смо се возили пут Коњарника, аутобуси заиста делују комфорнији у односу на раније гарнитуре које су саобраћале овим правцем. Ипак, наш саговорник нашао им је и по коју замерку.

- На "Соларисовим" возилима ретровизори су били доста прегледнији и бољи - каже Миљковић.

- Такође, имали су и спољне и унутрашње камере, док БМЦ има само четири унутрашње.

Има ствари у којима су ранији аутобуси бољи, а неке где су нови из Турске квалитетнији.

Тренутно на линији 31 за Коњарник саобраћа 15 ових возила. Они се пуне на гасним станицама, а запремином ће моћи да одраде три до четири смене, односно око тридесетак сати. Само да их грађани чувају, да трају што дуже.

Фото Н. Скендерија

И бројни путници које смо затекли у препуном аутобусу задовољни су новим возилима, а неки су и извадили мобилне телефоне како би их усликали и снимили.

- Најбитније је да возила не касне, већ да поштују ред вожње - било је прво што нам је рекла Јелена И. са Вождовца, која се редовно вози линијом 31.

- Делују удобније од прошлих, а свакако се мање чује бука, што је важно. Сваког дана путујем на посао у центар града, па ће ми значити ова промена. Свакако, доста је ту још ствари које треба унапредити, али битно да се крене у том правцу.

Возила су опремљена системом за детекцију пожара у моторном делу, имају рампу за олакшан улазак особа са инвалидитетом, осветљена су ЛЕД светлима, а грејање је, осим радијатора, појачано калориферима и кровним грејањем. Аутобуси су опремљени савременим расхладним системима, као и надзорним камерама, системом за бројање путника и вај-фај интернетом.

БЕЗ ЗАГАЂЕЊА

ПОРЕД две ЕКО линије и пуштања у рад сто возила на гас, Град планира да до 2030. године са престоничких улица потпуно уклони аутобусе на дизел. То ће се убрзати када престоница добије прву и другу линију метро система, али и када се прошири БГ воз.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
Нова димензија живота у делу Београда који се буди из сна

Нова димензија живота у делу Београда који се буди из сна

У ПОТРАЗИ сте за станом у центру града који је довољно изолован од градске вреве, окружен зеленилом и реком, а с друге стране вам је подједнако важно да кварт има одличне саобраћајне везе са свим деловима Београда?

18. 04. 2024. у 10:00

Коментари (0)

УКРАЈИНА ПОВЛАЧИ РАДИКАЛНИ ПОТЕЗ: Ово многи нису очекивали, чак су и Руси збуњени пред Олимпијске игре Париз 2024