ВРХ ПИЛОНА МОСТА НА АДИ ПОСТАВЉАЈУ 2024. ГОДИНЕ: Биће издвојено 24 милиона динара за монтирање куполе

С. Видачковић

22. 11. 2022. у 08:53

ПОСТАВЉАЊЕ врха пилона на Мосту на Ади, које се чека још откако је пре деценију овај прелаз над савским језером пуштен у рад, требало би да буде 2024. године.

ВРХ ПИЛОНА МОСТА НА АДИ ПОСТАВЉАЈУ 2024. ГОДИНЕ: Биће издвојено 24 милиона динара за монтирање куполе

Фото Д. Миловановић

Ребалансом градског буџета, предвиђена су 24 милиона динара за овај, како се наводи, капитални издатак.

Једини покушај да се купола од седам метара монтира на Мосту на Ади био је у мају 2012. године уз помоћ хеликоптера Војске Србије, пропао је због јаког ветра. Дувао је брзином од девет километара на сат, што је омело људе у унутрашњости пилона да безбедно прихвате завршни елемент. Мада је акција требало да буде поновљена чим временски услови буду повољни, то се до данас није десило. Пре неколико година, поново се покренула прича о подизању врха пилона, али тада су из Дирекције за грађевинско земљиште и изградњу Београда рекли да "неће бити монтиран јер није обухваћен грађевинском дозволом".

Пилон Моста на Ади висок је 200 метара, а стоји на темељу од 113 шипова и на дубини од 30 метара. У њега је уграђено 1.300 тона арматуре и више од 16.000 кубика бетона. Склопљен је из три дела, а последњи сегмент од девет и по метара уграђен је у септембру 2011, чији је пречник на врху свега метар и по. Међутим, да би ова грађевина била баш као што су архитекте планирале, потребан је још "кров", од седам метара.

Мост је отворен 1 јануара 2012. године, Фото П. Митић/ П. Милошевић

Недостајући врх је купаста решетка и направљен од нерђајућег челика. Нема улогу у конструкцији, већ је архитектонски елемент. Чине га осам цеви, које су међусобно повезане прстеновима на сваком метру. Елемент има сервисне мердевине, које би користили мајстори током одржавања електроопреме на врху.

Мост на Ади свечано је отворен за саобраћај у новогодишњој ноћи. Већ у првим сатима 2012. године, аутомобили су прешли са чукаричке на новобеоградску страну Саве. Ова конструкција дугачка је укупно 964 и широка 45 метара, има шест саобраћајних трака, два колосека са шинама и две стазе за пешаке и бициклисте. Ова грађевина предвиђена је као део унутрашњег магистралног полупрстена (УМП) око Београда, који спаја Раковицу и Нови Београд.

Фото Н. Фифић

Мост је изграђен на основу решења које је освојило прву награду на међународном архитектонском конкурсу 2004. године. Идејно решење дала је словеначка фирма "Понтинг", а пројектанти моста били су конструктор Виктор Маркељ и архитекта Петер Габријелчич. Стручни жири којим је председавао Никола Хајдин, тадашњи председник САНУ и пројектант престоничког Новог железничког моста, једногласно је усвојио победничко решење. Градња је почела крајем 2008. и трајала је три године.

ТРЕБА ДА ДОБИЈЕ НОВО ИМЕ?

ГРАДОНАЧЕЛНИК Београда Александар Шапић недавно је најавио да би Мост на Ади могао да добије ново име.

Када се бирао садашњи назив, грађани су слали предлоге и управо је Мост на Ади имао највише гласова. У опцији су били и Харфа, Павлов мост, Мост Зорана Ђинђића, Лепеза...

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
НЕМЦИ, ОДАКЛЕ ВАМ ПРАВО? Порука из Русије у вези са Резолуцијом о Сребреници: Ви сте истребили 10 милиона људи!

"НЕМЦИ, ОДАКЛЕ ВАМ ПРАВО?" Порука из Русије у вези са Резолуцијом о Сребреници: Ви сте истребили 10 милиона људи!

УЧЕСНИЦИ међународне седнице о безбедности у Санкт Петербургу дошли су до закључка да је резолуција о наводном геноциду у Сребреници, коју Немачка промовише у УН, лицемерје и извртање чињеница, изјавио је секретар Савета безбедности Русије Николај Патрушев.

25. 04. 2024. у 18:08

Коментари (1)

УКРАЈИНА ПОВЛАЧИ РАДИКАЛНИ ПОТЕЗ: Ово многи нису очекивали, чак су и Руси збуњени пред Олимпијске игре Париз 2024