ШВЕРЦОВАЊЕ ЗАСАДА БЕЗ КАЖЊАВАЊА: Новоформирано Јавно предузеће "Наплата превозне услуге" преузима контролоре од компаније "Кенткарт"

С. В.

30. 09. 2022. у 07:11

НОВАЦ који ових дана буде уплаћен на киосцима за месечне и дневне "бус плус" вожње иде на рачун новоформираног ЈКП "Наплата превозне услуге Београд".

ШВЕРЦОВАЊЕ ЗАСАДА БЕЗ КАЖЊАВАЊА: Новоформирано Јавно предузеће Наплата превозне услуге преузима контролоре од компаније Кенткарт

Фото: Н. Фифић

То је, према речима градоначелника Александра Шапића, могуће иако још нису завршени преговори са турском компанијом "Кенткарт" која се досад бавила наплатом и продајом "бус плус" маркица. Он каже да је сигуран да Град неће плаћати никакве пенале и најављује да ће контролори у наредним месецима само упозоравати путнике да купују карте и да покушају да уведу улаз на предња врата.

Одлука о оснивању ове градске фирме, коју су београдски одборници аминовали на седници у среду, покренула је низ питања у јавности. Опозиција и део радника запослених у престоничким предузећима сматрају да је ово непотребно трошење новца из буџета, те да је све то могао да ради ГСП. Због тога су синдикалци и протестовали испред градске скупштине пре два дана. Одговарајући на прозивке, Шапић је рекао да жели да направи "чисто" предузеће, те да ГСП сада није у стању "ни да о себи води рачуна".

- Ово је наплата карата за читав јавни превоз, ГСП у њему учествује са 50 или 60 одсто - објашњава градоначелник. - Зашто би ГСП наплаћивао превоз приватницима? Друго, то предузеће мора да преузме контролоре, зар неко верује да је ГСП савршен систем у који треба да уђу сви они и да се "утопе" у 250 милиона евра субвенција. Хоћу да направим чисто предузеће, биће највећим делом састављено од кадрова ГСП, оних који сада тамо не раде оно што треба. Понудићемо им да пређу у ново предузеће, да јасно дефинишемо њихов посао. Нити ћемо кога да отпуштамо, нити да смањујемо плату, напротив, покушаћемо да је повећамо.

Фото Н. Фифић

Кључна одлука је донета, а са "Кенткартом" се још преговара око услова. Шапић каже да су они имали проценат од осам одсто, те да су сами правили калкулацију како је наплата падала, па тако доспели у минус.

- Нисам ни знао да су три пута куповали нову опрему, од тих осам одсто. Притом, они су фирма која једино овде код нас ради наплату и контролу, свуда логистику. Преузимамо контролоре, а за софтверска решења ћемо видети.

А када контролори "Кенткарта" пређу у ЈКП "Наплата превозне услуге Београд", њихови први задаци неће бити репресивни, већ ће само апеловати на путнике да буду савесни и плаћају услугу превоза.

- У првих неколико месеци, можда и годину дана, контролори ће само да упозоравају. Мој налог биће да не иду репресивно. Данашња услуга превоза у Београду није на нивоу оног што имају европске метрополе. То не значи да неће бити контролора. Биће их, али ће људима говорити "ево овде су валидатори, купите и откуцајте карту". Покушаћемо да уведемо улаз на предња врата, а излаз на остала. А кад људи виде да су аутобуси чистији, да климе раде, да су линије фреквентне, да је више возила на улицама и да смо подигли квалитет услуге, почеће сами да плаћају маркицу - закључује Шапић.

Када већина Београђана заиста почне да плаћа карту, истиче градоначелник, неке од социјалних категорија биће ослобођене куповине маркице. До тада, Шапић каже: "Кад не плаћа нико, не морају ни они."

АНДРИЋ НА ЧЕЛУ "НАПЛАТЕ"

ЗА в. д. директора ЈКП "Наплата превозне услуге" Београд, престонички одборници изабрали су Славена Андрића. У његовој биографији пише да је рођен 1981. године, те да је завршио Факултет за пословне студије у Београду, а тренутно је помоћник председнице општине Вождовац.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Коментари (3)

А СРБИЈА?! Питали Русе За кога ћете да навијате на ЕУРО 2024? - овако су одговорили