PLAN MENJA TRASU TUNELA: Promena rute kao i način izgradnje podzemne saobraćajnice između Savske i Dunavske padine
PREMA izmenama PDR, u cilju smanjenja saobraćajnog opterećenja u centralnom gradskom jezgru i skraćivanja vremena putovanja između Savske i Dunavske padine, planirana je izmena trase i metode izgradnje budućeg tunela koji će povezivati ove dve ključne beogradske zone.

FOTO: Urbanistički zavod Beograda
Kako je predviđeno izmenama plana, tunelska veza će se, umesto dosadašnje klasične metode gradnje, realizovati primenom TBM tehnologije (mašine za probijanje tunela), čime će se, kako se navodi, ubrzati izvođenje radova i smanjiti negativni uticaji na okruženje.
Takođe, tunel će imati dve saobraćajne cevi sa po dve trake, a ukupna površina obuhvaćena planom iznosi 34,97 hektara. Ulasci i izlazi iz tunela planirani su u produžetku starog Savskog mosta, koji će biti zamenjen novim mostom većeg kapaciteta i na strani dunavske padine kod zgrade MUP, u blizini raskrsnice sa Ulicom Jovana Avakumovića.
Trasa tunela predviđena je za prolazak ispod Ulice Gavrila Principa, Terazija, Nušićeve ulice i dalje trasom Bulevara despota Stefana. Tunel će, takođe omogućiti lakšu i bržu vezu između Novog Beograda, Savskog amfiteatra i Ade Huje, uz procenjeno smanjenje transportnog opterećenja u centralnoj gradskoj zoni za oko 14, skraćenje vremena putovanja za 10 odsto i povećanje prosečne brzine kretanja vozila za isti procenat.
Predviđeno je i pejzažno uređenje zelenih površina sa obe strane tunela, uključujući ozelenjena ostrva, drvorede i pešačke staze.
Planirano je i redefinisanje Parka Luke Ćelovića, koji će biti podeljen na trg uz Ekonomski fakultet i skver omeđen ulicama Gavrila Principa, Karađorđevom i Ličkom. Nosilac izrade plana je Sekretarijat za urbanizam i građevinske poslove, obrađivač Urbanistički zavod Beograda, dok je naručilac Institut "Jaroslav Černi".
Kada je reč o pripremnim radovima postavljanja mašine "krtice", koja će kopati tunel od beogradskog Ekonomskog fakulteta do Bulevara despota Stefana, oni bi trebalo da počnu u naredna dva meseca, nakon što su odlagani zbog tehničkih prepreka, dok je za samo postavljanje mašine potrebno još oko godinu dana.
Kako je naveo Glavni urbanista Beograda Marko Stojčić, sama priprema terena za instaliranje "krtice" komplikovanija je nego kopanje istog. Prema njegovim rečima, neophodno je pripremiti teren, preciznije, iskopine u koje će se mašina smestiti i odakle će započeti da kopa tunel.
U novembru 2024. država je za projekat izgradnje saobraćajnice uzela kredit u vrednosti od 24,8 milijardi dinara (oko 20 miliona evra). U ugovoru koji je potpisalo Ministarstvo finansija navodi se rok otplate do deset godina.

FRANCUSKI DOKUMENT: Rusija će napasti Balkan za tri do pet godina, Evropi preti veliki rat
FRANCUSKE vlasti smatraju da je 2030. godine moguć veliki sukob u Evropi, a u koji bi bila uvučena Francuska i njeni saveznici, navodi se u „Strateškom nacionalnom pregledu“ te zemlje za 2025. godinu.
15. 07. 2025. u 11:22

"ZAŠTO NE UDARIŠ NA MOSKVU?!" Detalji razgovora Trampa i Zelenskog, na Rusiju će padati rakete koje Srbi pamte po zlu?
AMERIČKI predsednik Donald Tramp razmatra mogućnost da Ukrajini pošalje krstareće rakete Tomahavk, prenosi Vašington post pozivajući se na izvor upoznat sa razgovorima u Beloj kući. Navedene rakete se još uvek ne nalaze na zvaničnom spisku, ali bi mogle biti uključene u kasnijim paketima pomoći.
15. 07. 2025. u 09:36

Naučnici ajkulama spustili mrtvu kravu na 1.629 metara dubine - nisu mogli da veruju šta su ribe uradile (VIDEO)
"TO POKAZUJE strategiju preživljavanja kod vrsta koje se ne hrane usamljeno."
14. 07. 2025. u 13:06
Komentari (0)