PLAN MENJA TRASU TUNELA: Promena rute kao i način izgradnje podzemne saobraćajnice između Savske i Dunavske padine
PREMA izmenama PDR, u cilju smanjenja saobraćajnog opterećenja u centralnom gradskom jezgru i skraćivanja vremena putovanja između Savske i Dunavske padine, planirana je izmena trase i metode izgradnje budućeg tunela koji će povezivati ove dve ključne beogradske zone.

FOTO: Urbanistički zavod Beograda
Kako je predviđeno izmenama plana, tunelska veza će se, umesto dosadašnje klasične metode gradnje, realizovati primenom TBM tehnologije (mašine za probijanje tunela), čime će se, kako se navodi, ubrzati izvođenje radova i smanjiti negativni uticaji na okruženje.
Takođe, tunel će imati dve saobraćajne cevi sa po dve trake, a ukupna površina obuhvaćena planom iznosi 34,97 hektara. Ulasci i izlazi iz tunela planirani su u produžetku starog Savskog mosta, koji će biti zamenjen novim mostom većeg kapaciteta i na strani dunavske padine kod zgrade MUP, u blizini raskrsnice sa Ulicom Jovana Avakumovića.
Trasa tunela predviđena je za prolazak ispod Ulice Gavrila Principa, Terazija, Nušićeve ulice i dalje trasom Bulevara despota Stefana. Tunel će, takođe omogućiti lakšu i bržu vezu između Novog Beograda, Savskog amfiteatra i Ade Huje, uz procenjeno smanjenje transportnog opterećenja u centralnoj gradskoj zoni za oko 14, skraćenje vremena putovanja za 10 odsto i povećanje prosečne brzine kretanja vozila za isti procenat.
Predviđeno je i pejzažno uređenje zelenih površina sa obe strane tunela, uključujući ozelenjena ostrva, drvorede i pešačke staze.
Planirano je i redefinisanje Parka Luke Ćelovića, koji će biti podeljen na trg uz Ekonomski fakultet i skver omeđen ulicama Gavrila Principa, Karađorđevom i Ličkom. Nosilac izrade plana je Sekretarijat za urbanizam i građevinske poslove, obrađivač Urbanistički zavod Beograda, dok je naručilac Institut "Jaroslav Černi".
Kada je reč o pripremnim radovima postavljanja mašine "krtice", koja će kopati tunel od beogradskog Ekonomskog fakulteta do Bulevara despota Stefana, oni bi trebalo da počnu u naredna dva meseca, nakon što su odlagani zbog tehničkih prepreka, dok je za samo postavljanje mašine potrebno još oko godinu dana.
Kako je naveo Glavni urbanista Beograda Marko Stojčić, sama priprema terena za instaliranje "krtice" komplikovanija je nego kopanje istog. Prema njegovim rečima, neophodno je pripremiti teren, preciznije, iskopine u koje će se mašina smestiti i odakle će započeti da kopa tunel.
U novembru 2024. država je za projekat izgradnje saobraćajnice uzela kredit u vrednosti od 24,8 milijardi dinara (oko 20 miliona evra). U ugovoru koji je potpisalo Ministarstvo finansija navodi se rok otplate do deset godina.

"PODSEĆAMO POLICIJU, OSTALO JE JOŠ 48 SATI" Šešelj će sa srpskim četnicima organizovati uklanjanje barikada u Zemunu
SRPSKA radikalna stranka (SRS) podseća nadležne da je ostalo još 48 sati do ispunjenja roka koji su dali policiji da oslobodi centar Zemuna od blokadera koji blokadama obeležavaju granice Nezavisne države Hrvatske.
07. 07. 2025. u 16:38

SKANDAL! PLENKOVIĆ O USTAŠKOM KONCERTU TOMPSONA: "Ponosni smo, jedino on može da okupi pola miliona"
PREMIJER Hrvatske Andrej Plenković održao je konferenciju za medije nakon sednice Predsedništva Hrvatske demokratske zajednice (HDZ). Glavna tema bila je koncert Marka Perkovića Tompsona na Hipodromu i ustaška ikonografija koja se tamo mogla videti, ali i čuti.
07. 07. 2025. u 18:33

"TO JE SRAMOTA ZA NAŠU ZEMLjU" Oštra poruka iz Slovenije povodom Tompsonovog koncerta: "Ustaše su mučile i klale"
SLOVENAČKA stranka Levica oštro je kritikovala prisustvo Janeza Janše na koncertu hrvatskog pevača Marka Perkovića Tompsona, koji veliča ustaštvo, porukom da je to sramota za Sloveniju.
07. 07. 2025. u 20:35
Komentari (0)